Kurumsal sosyal medya başarısı için 5 sır

Kurumsal sosyal medya başarısı için 5 sır

Walmart’ın sosyal strateji yöneticisine göre, sosyal medyada başarılı olmak için büyük bir bütçeye ihtiyacınız yok. İşte işinizde uygulayabileceğiniz 5 yol.

18 ay önce, Walmart da sosyal medyaya yeni giren birçok firma gibi bir yol ayrımına gelmişti. Sosyal medyada bulunmanın, marka için önemli olduğunun farkındalardı, ama açıkça tanımlanmış bir stratejileri yoktu.

Walmart sosyal stratejiler müdürü Umang Shah: “Birer Twitter ve Facebook sayfamız olması gerektiğini biliyorduk. Instagram ve Flickr da vardı. Şahsi hesaplarımız olmasına rağmen, neden o sitelerde bulunduğumuza ve neyi başarmaya çalıştığımıza dair bir stratejimiz yoktu.”

Başarılı bir sosyal medya stratejisi marka dünyasında büyüyen bir zorunluluk. Forrester Research’un raporuna göre, tüketicilerin yüzde 32’si Facebook, Google+ ve Twitter gibi popüler sosyal medya siteleri yoluyla markaların resmi web sayfalarını bulabiliyor. Ve bu sayı gittikçe artıyor. Örneğin, 2010 yılında, tüketicilerin sadece yüzde 18’i sosyal medya aracılığıyla bu kanalları buldu.

Walmart’ın yeni sosyal stratejisinin ilk dokuz ayında, Twitter bağlantısı yüzde 1.200 oranında artmıştır. Walmart’ın başarısının sırrı olan ve her şirketin uygulayabileceği bu beş anahtara bir bakalım.

1- Değerinizi belirleyin

Shah, “Her firma, kendi değerini bilmelidir. Birçok kişi veya şirket, ‘Sosyal medyadan ne kazanabilirim? diye düşünüyor ancak sistem öyle işlemiyor. ” diyor

Markalar için sosyal medyayı değer sunan bir yoldan ziyade bir araç olarak görmenin kolay olduğunu söyleyen Shah,  Walmart’ın da başlangıçta bu hatayı yaptığını,  sürdürülebilirlik çalışmaları gibi paylaşmak istediği değerlerle marka olmak ise adım adım gerçekleştiğini belirtiyor

Shah “Çoğu marka çoklu Twitter hesabını birleştiriyor, ama biz bunu yapmayı istemedik,” diyor. Sürdürülebilirlik gibi şeyler hakkında konuşmamız için en iyi yol kitleyi sosyal medya üzerine çekmek ve onları “Bu tam olarak tamam değil ama bekleniyordu” gibi konuşmaların geçtiği bir yere  davet etmekti  diyor Shah.

Twitter hesabımız @ WalmartGreen’e ilaveten şirket diğer hesaplarımıza bir takım ilgi alanlarını oluşturan topluluklar meydana getirmek için bir dizi hesaplar ekledi.  etrafında topluluklar oluşturmak için diğer Twitter hesapları bir dizi ekledi: @ WalmartHealthy, @ WalmartGiving ve @ WalmartAction.

Pages: 1 2 3

Categories: ANALİZ

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*