Daha kurumsal entegratör

Daha kurumsal entegratör

Türkiye’de genel olarak hizmet ve servis sektöründe ciddi bir yapı hiçbir zaman oluşmamıştır. Mesela 90’lı yılları hatırlıyorum, beyaz eşyadan otomobile kadar tüm servislerde bir düzensizlik, birbirini tutmayan fiyat politikası ve genelde iş teslim süreleri konusunda ciddi bir laçkalık vardı. Şimdi nispeten daha düzenli olduğundan bahsedebiliriz ancak alışkanlıkları bırakmak kolay değil. Almanya kadar olmasa bile asgari bir standardı tutturmamız gerektiğini düşünüyorum.

Peki, bu köşenin sahibi servis ve hizmet sektöründen konuyu ele alarak nereye varmaya çalışıyor? Konumuz IT olduğuna göre özellikle KOBİ’lere bu alanda hizmet, servis ve çözüm sağlayan yazılım evleri gündemimizde.

2000’li yıllardan bu yana farklı çözüm isteklerimiz ile bu yazılım evlerinin kapısını çalıyoruz. Eminim sizler de Anadolu’nun birçok yerinde var alan bu şirketlerden, kurumsal çözümleriniz için hizmet talep ediyorsunuz. Maalesef 90’lı yılların genel hizmet sektörü sorunları, bu günün yazılım çözümleri sağlayan şirketlerinden aynen devam ediyor. Yalnızca fiyat politikası değil, işlerin zamansızlığı, karşınızda ciddi bir muhatap bulamam sorunu, çoğu zaman projenin tam ortasında şirketten ayrılan bir uzmanın yedeklenmemiş olması gibi bize özgü sorunlar ile bu şirketler kör topal ilerlemeye çalışıyorlar.

İşte bu şirketlere kötü bir haberim var. Kendilerine bir an önce çeki düzen vermeyip bölgesinde güçlü bir hizmet sağlayıcı olamayan çözüm sağlayıcıların maalesef çok uzun vadede yaşamayacağını şimdiden ön görebiliriz. Çünkü artık çok daha fazla kurum, KOBİ ve daha üst seviyedeki kurumlara standartlaşmış, belirli bir kalitede ve kesin sonuç veren sorunsuz IT çözümleri vermek için sıraya girdi bile. Önce E-Fatura dönüşümde bunu gördük. Türkiye’de çok gelişmiş olan bankacılık sisteminin oyuncuları, müşterilerinin bu dönüşümünü üstlenmek istediklerini belirttiler. Ancak daha da önemlisi, Telekom operatörleri, yaygın bayii ağları ve ilerlemiş IT birikimleri ile bu çözümleri daha geniş ölçekte vermeye başlayacaklar. Yani artık ERP, CRM, Web Portal, E-dönüşüm, donanım ve güvenlik alanında çözümleri, doğrudan mobil teknolojiler konusunda destek aldığınız operatörlerden almaya başlayacaksınız. Bunu etkilerini önümüzdeki yıl içerisinde ciddi bir şekilde görmeye başlayacağız. Bu aşamadan sonra klasik çözümleri, pahalı ve istenen kalitede teslim edemeyen şirketlerin kendilerini yenilemek için süreleri de kalmamış olacak.

Categories: GÖRÜŞLER

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*