Türk sanayicileri bunu yapmalı!

Türk sanayicileri bunu yapmalı!

Dünyanın dört bir yanından fışkıran teknolojik inovasyonları haber yapmaya ne kadar da alıştık. Amerika’da silikon vadisinde başlayan dijital devrimin bir ortağı olabilmek için tüm ülkeler ve girişimcileri var güçleriyle saldırıyorlar.

Kurumsal yazılım dünyasının devleri Avrupa’dan çıkıyor. Tayvan, Malezya ve diğer Uzakdoğu ülkeleri bilgisayar bileşenleri üretimi, yenilikçi teknolojik oyuncaklar ile gövde gösterisi yapıyor. Rusya güvenlik ve internet teknolojileri konusunda ABD’li rakipleri ile boy ölçüşecek ürünler çıkarıyor. Çin çok yakında yalnızca üretim değil aynı zamanda markalaşma konusunda da lider olmaya başlayacak. Hindistan yazılım ve hizmet sektöründe lider teknoloji firmalarına ev sahipliği yapıyor. Japon ve Koreli firmalar elektronik cihazlar konusunda birbirleri ile rekabet eden ürünler geliştiriyor.

Ve maalesef yakın bölgemize geldiğimizde durum pek keyifli değil. Orta doğunun teknolojide bu kadar geri kalmasında nedenleri tartışacak değilim. Ancak bu makûs talihi yenecek tek ülke Türkiye ve onun girişimci sanayicileri olacak.

Şu andaki duruma baktığımızda gördüğümüz tablo şu: yerel pazarda oldukça iyi iş yapan markalarımızın sınırlarımız dışında maalesef isimleri hiç anılmıyor, tanınmıyor. Hemen hemen tüm tüketici elektroniği ürünleri, beyaz eşyayı ve elektrik aletlerini yurt içinde üretebiliyoruz. Ancak vahim olanı, yenilikçi ürünler geliştirmekten, farklı bir şeyler yapmaktan çok uzağız. Yani şöyle bir haberlere rastlamak pek mümkün olmuyor: Türk firma güvenlik alarmlı paspas geliştirdi; su isteyen akıllı saksılar Türkiye’de üretiliyor; kargo taşımacılığında Türk insansız hava araçları görev yapacak; Endüstriyel 3D yazıcı ihracatı artarak devam ediyor… vs. vs.

Kimi zaman yenilikçi bir şeyler yapmak için çok uzaklara bakmaya gerek yoktur. Günümüzde milyonlarca kullanıcısı olan Twitter, WhatsApp gibi uygulamalar sıfırdan keşfedilmiş, çığır açıcı icatlar değiller. Yalnızca birilerinin aklına geldi ve iyi yaptılar.

Türkiye’de sanayi üretimi hızla artarken, halen geleneksel ürünler üretmeye, var olan teknolojileri sürdürmeye devam ediyoruz. Nesnelerin internetini, Z kuşağını, dijital devrimi konuştuğumuz bu çağda, Türk sanayicilerinin kendi geliştirdikleri ürünlerden başlamak üzere yenilikçi şeyler ortaya koymalarının vakti gelmiştir. Bu ürünlerden 9 tanesini pazar kabul etmeyebilir ancak muhtemelen 1 tanesi küresel bir marka haline gelebilir. Artık biz de her gün yüz milyonlarca kişinin ziyaret ettiği yabancı teknoloji sitelerinde yerli markalarımızı görmeye başlayalım.

Categories: GÖRÜŞLER

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*