Yapmak ve bilmek arasındaki uçurum

Yapmak ve bilmek arasındaki uçurum

Yapay zekâ yakın gelecekte yazılımdan donanıma bütün teknolojilerin merkezinde olmazsa olmaz bir etkiye sahip. Nesnelerin interneti ise üretimden sosyal hayata sunduğu avantajlar ve üretkenlik yepyeni bir dönemi açtı bizlere. Peki ya geleceğin internet olarak tabir edebileceğimiz Blockchain hakikaten devrimsel öneme sahip değil mi?
Bütün bu klişeler son yıllarda işi teknoloji olan herkesin neredeyse tüm kanallardan işittiği söylemler.
Dahası doğruluk payı tartışmasız kesinliğe sahip klişeler.
Asıl sorun bütün bunları kimin yapacağı?
Somut örnek vermek gerekirse: Bu yazıyı okuduğunuz vakitlerde internette ufak bir araştırmayla yalnızca İstanbul içerisinde en az 10 adet etkinliğe denk gelmeniz mümkün.
Fakat bir akıllı kontrat mimarisi oluşturmak için insan kaynağı aramaya başladığınızda gerçeklerle en acı biçimde yüzleşeceksiniz.
Benzeri yakın gelecekte “hype” olarak nitelendirilen tüm teknolojik gelişmeler için geçerli.
OECD’nin Yetenek Eksikliği raporundaki bir kesit çok şey anlatıyor;
“Dijital dönem ile çalışanların kendi yeteneklerinin yeterli olduğuna en çok inandığı ülkeler arasında Türkiye, Bulgaristan, İtalya varken; yeteneklerinin yetersiz olduğunu düşünen çalışanların olduğu ülkeler: Almanya, Japonya, ABD, Romanya, Macaristan’ dan oluşuyor.”
Bilmek ve yapmak arasındaki mesafe gün geçtikçe artıyor. Bunun başlıca sebebi de yeteri kadar yeni nesil yetenek yetiştiremiyor oluşumuz.
Son yıllarda daha da yoğun yaşadığımız dışa doğru yetenek göçü ise durumumuzu daha kritik bir noktaya getiriyor.
Bugün dünya genelinde yeni nesil yetenek azlığı çeken ülkeler arasında dördüncü sıradayız (OECD).
Avrupa genelinde bu kriz “Digital Skills Job Coalition” gibi organizasyonlarla daha bütünsel politikalarla ele alınmaya çalışılıyor fakat yeterli olmadığı görünen bir diğer gerçek.
Görüştüğüm şirketlerin bir kısmı yeterli servis alma fırsatı bulamadıklarından veya çok sektör spesifik uygulamalara ihtiyaç duydukları için büyük veri, makine öğrenmesi ve nesnelerin interneti gibi konularda iç ekiplerinde farklı eğitimlerle yetenekler yetiştirmeye başlamışlar bile.
Faaliyet alanı ağır sanayii, hızlı tüketim ürünleri veya geleneksel perakende olan şirketler için inovasyon odaklı yeni yetenekleri kendilerine çekmek karşılarında Amazon, Facebook ve Google benzeri rakipler varken hiç de kolay değil…
Eş zamanlı olarak birden fazla önemli gelişmekte olan teknoloji varken, günümüzde yetişmiş insan kaynağı oluşturmak için net ve doğru stratejiler oluşturmamız gerekiyor.

Categories: GÖRÜŞLER

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*