İyi bir CIO’nun 5 niteliği

İyi bir CIO’nun 5 niteliği

Şimdi görev sizin elinizde, CIO sizsiniz. Peki, bu durumda hangi berecilerde çok iyi olmalısınız? Merak ediyorsanız, aşağıdaki yazıyı tüm ayrıntıları ile okumanızı tavsiye ediyoruz…

Başarılı bir CIO olmak işi sadece yerine getirmekten çok daha fazlasıdır. Ekibinizi düzgün bir biçimde yönetmeniz, organizasyon çapındaki bir IT stratejisini geliştirme ve sorumluluğu üstlenmeniz, anlamlı iş büyümesini teşvik etmeniz, bilgi sistemleri üst yöneticisinin sorumluluğunda olan başlıklardan birkaçı.

Her ne kadar bazı beceriler bir CIO’nun işinde başarılı olması için hayati olsa da, rol sürekli geliştiğinden rolün uzun süreli olmasını temin etmek için de bazı niteliklerin gelişmesi gerekiyor.
Modern CIO, teknoloji yönelimli öncüllerine nazaran stratejik iş rollerini daha fazla üstlenmelidir ki bu da geleneksel olarak kabul gören karakteristiğin hiçbir zaman aynı kalmadığı manasına geliyor.

İş alabilmeniz için göstermeniz gereken bir takım teknik ve yönetim becerileri olsa da, sizi iyi bir CIO’dan harika bir CIO’ya yükseltecek biz dizi diğer nitelikler mevcut.
Bu karakteristiklerin, güzelce işlendiği takdirde, iş arkadaşları, emsaller ve paydaşlar nezdinden saygı ve hayranlık uyandırması olası.

Bununla birlikte bir CIO’nun ortaya koyabileceği yetenekler konusunda herhangi bir limit olmasa da, alanınızda profesyonel başarı elde etmek istiyorsanız sahip olmanız gerektiğine inandığımız “beş altın niteliği” aşağıda listeliyoruz.
Abert Einstein’a ithaf edilen bir deyiş; “lider kişi o dur ki, kargaşa içinden sadeliği… düzensizlikten ahengi… ve güçlükten fırsatı ortaya çıkartır.”
Siz muhtemelen bu cümlenin liderlik becerileriyle alakalı bir CIO özelliğinden ziyade motivasyonel bir afişe ait olduğunu düşünüyorsunuz.
Ancak şayet onu yakından inceleyecek olursanız Nobel ödülündeki üç anahtar konsept (sadelik, ahenk ve fırsat) rollerinde öne çıkma arzusunda olan herhangi bir idareci için daha alakalı olamazdı.

İyi liderler sonuçları ile tanımlanır ve değerlendirilir, nitelikleriyle değil. Zaman zaman karizma ve açık sözlülüğe aşırı ağırlık yükleriz fakat global profesyonellerin yarısından azı patronlarına güvendiğinde organizasyonunuz ve çalışanlarınız için pozitif sonuçlar üretecek çekirdek değerlere yatırım yapmanın zamanı olabilir.
Ve aynı zamanda etkili ve güvenilir bir yönetim tarzı geliştirmek kolay bir uğraş değil. Başarılı bir lider olmak için tüm kaynakların elinizde olmasına, ayrıca gönülden bir bağlılığa ihtiyacınız olacak.
Cushman & Wakefield – global ticari emlak firması – CIO’su Kellu Olsen, CIO dergisiyle gerçekleştirdiği röportajında çeşitli uygulamalar üzerinden yönetim ve liderlik becerilerini nasıl geliştirdiğini açıkladı.

“Bu alandaki becerilerimi geliştirmek için dışarıdaki bazı aktivitelere katıldım ve geçmişte bir danışmandan yararlandım,” şeklinde konuşuyor. “Aynı zamanda çokça okurum ve orijinal liderlik tarzlarının hayranıyım. 2017 baharında ilk kez sadece kadınların yer aldığı bir liderlik forumuna katıldım; bu kişinin kendisini daha iyi bir lider yapmasıyla ilgiliydi.”
Bazıları ‘dönüşümcü liderlik’ modeli olarak anılan şeyi savunmak üzere daha ileri gidiyor.
Yeni bir şey olmaktan çok uzak olan dönüşümcü liderlik konsepti Amerikalı sosyolog James V Downtown tarafından 1973 yılında türetilmişti.
Söz konusu modelde liderler organizasyonlarının gelecekteki başarısını büyütme ve şekillendirmede yardımcı olacak yenilikleri yapmaları ve değişim yaratmaları için çalışanları cesaretlendiriyor, ilham veriyor ve motive ediyor.

Fakat siz henüz oraya ulaşmadıysanız hemen umutsuzluğa kapılmayın. Nihayetinde büyük liderler büyük takipçiler olarak yola çıkar.

İşletme yönelimi
İşletme yönelimi kesintisiz başarı ve kurumlarının büyümesini garanti etmek isteyen CIO’lar için hayati bir nitelik.
Bu sizin her zaman trendler, gelişmeler, yeni modeller ve fikirler üzerinde meraklı bir göze sahip olmanız manasına geliyor.

Günümüzde CIO’ların iş liderleri olması bekleniyor, sadece IT odaklı bir profesyonel değil. Organizasyonunuzu geliştirebilecek vizyoner planlar ve hedeflerle gelmeniz gerekiyor.
Teknoloji üzerindeki odağı sürdürmek işin halen bir gerekliliği olsa da CIO’lar artık iş inovasyonu ve dönüşümünü teşvik edecek IT stratejileri ve çözümlerini kullanmaya zorlanıyor.
Stratejik işletme CIO rolünün artık elzem bir parçası ve bunda başarılı olabilmek için onu tereddüt olmaksızın benimsemeniz gerekiyor.

Toyota CIO’su ve başkan yardımcısı Albert Ma, organizasyonu içinde başarıyı sürdürmede IT’nin çok daha fazla “işletme” halini aldığını gördüğünü söylüyor.
“Süreç geliştirme ve verimlilik optimizasyonu gibi arka ofis uygulamalardan, daha çok müşteriye dönük, gelir üretici imkânlara geçiş yapıldığını gördük,” şeklinde konuşuyor. “İdarecilerimiz gerçekten bunu anlıyor ve IT’nin kullanımı üzerinden iş sonuçlarını nasıl teşvik edebileceğimizi görmek için birlikte çalışıyoruz.”

Rakiplerinin karşısında teknolojinin organizasyonlara avantaj sağlamada nasıl yardımcı olabileceğini bir iş planıyla sunan akıllı CIO’lar sayesinde IT iş alanında etkili ve proaktif bir pozisyon kazandı. Son yıllarda CEO’ların yanı sıra liderlik becerileri ve ağ kurma kapasitesi daha büyük bir önem kazandı.
Yönetim kuruluna sunum yaparken etkin olmak yetenekli CIO’lara C-seviyesine katılma imkânı sağlayabilir.

Öğrenme isteği
CIO olmak stresli olabilir..
CEO’dan sonra muhtemelen onlar bir organizasyon içinde diğer herkesten daha fazla sorumluluğa sahip; firma genelinde geçerli teknoloji stratejisini yönetirken aynı zamanda iş değişimini sürdürmek ve büyüme sağlamak.
O zaman tahmin edilebileceği üzere işler her zaman akıcı yürümez.
İşlerinde olduğu gibi başarılı bir CIO rolüyle birlikte gelişmeye istekli olandır. Teknoloji manzarası sürekli değişiyor ve bilgi sistemleri üst yöneticisi olarak bu yeni teknolojilerde kendinizi güncel tutmalısınız.

Hemen köşede her zaman sizi bekleyen bir diğer IT güçlüğü olacaktır ama ayak uydurmada başarısız olmak riski yönetmek için hazır olamayacağınız anlamına gelecektir ki bu da organizasyonunuzu savunmasız bırakabilir.
Büyüme ve öğrenmeye karşı istekli olmak tüm başarılı liderler için olmazsa olmazdır. Profesyonel zayıflıkları itiraf etmekte utanılacak bir şey yok, iyiyle harika olanı birbirinden ayıran şey onların üstesinden gelmek için yaptıklarınızdır.
Eksik olduğunuz yeteneklere sahip olduğunu düşündüğünüz iş arkadaşlarınızla konuşarak yardım ve tavsiye isteyin. Bir kursa katılın, bir kitap okuyun, bir seminere katılın, sizin için en iyisi hangisiyse. Kesintisiz profesyonel gelişim günümüzün hızlı, teknoloji güdümlü dünyasında hayatidir.

İletişim becerileri
Günümüzde iyi iletişim becerileri gerektirmeyen pek fazla meslek yoktur muhtemelen. Diğer yandan bir CIO’nun bu konuda uzmanlaşmış olması gerekiyor.
İş arkadaşlarını dinlemede, onaylamada ve saygı göstermede başarısız olmak sizin pozisyonunuzda yıkıcı sonuçlara neden olabilir.
Ayıplama oyununu oynamak sadece verimliliği bozmaz, aynı zamanda ekibiniz tarafında itibarınıza ve güvenilirliğinize de zarar verebilir.
Paydaşların yatırıma değdiğini fark etmelerini sağlamak için görmek istediğiniz değişimi anlatabilmek elzemdir. Dinleme bir kez kazanıldığında size sonsuz faydalar getiren değeri kabul edilenden çok daha fazla olan bir beceridir.
“Bir CIO’nun yeni bağlantılar oluşturma yeteneği hızlı hareket eden teknoloji destekli bir iş ortamında problemlerin çözümü için hayatidir,” şeklinde konuşuyor dergimiz yazarlarından Peter Bendor Samuel.

“Ve bir CIO’nun sergilediği iletişim becerileri IT ekibinin işletme tarafıyla daha bağlantılı bir yoldan düşünmenin değerini anlamasına yardımcı olur. Bu önemli zira iş paydaşları (bu günlerde cüzdanı elinde tutan kişiler) IT’nin kendilerine kullanılacak teknolojileri anlatmalarında yorulmuş durumda.”
“IT’nin onlara başından hangi teknolojilerin ihtiyaçlarını karşılayacağını söylemesi yerine, ihtiyaçlarını destekleyeceğine ve değer getireceğine inandıkları teknoloji hakkında IT ekibinin onları dinlemesini tercih ediyorlar,” diye ekliyor Bendor-Samuel.
Geniş bir teknik ve uzmanlık bilgisine sahip olan bir IT uzmanı olabilirsiniz lakin sizin müşterileriniz veya kurul üyeleriniz öyle olmayabilir.
Okulda en iyi öğretmenlerimiz en zorlu konseptleri en basit ifadelerle açıklayabilen kişilerdi.
İngiltere’de Ulusal Sağlık Hizmetleri (NHS) Kan ve Organ Nakli CDO’su Aaron Powell, ekibiyle olan iletişimi geliştirmek için lisan üzerinde çalışıyor.
Kendisi organizasyondaki en az teknik yönetim kurulu üyesiyle yakında çalıştı, ki o IT ile mücadele eden bir hematologdu, ve yeni stratejilerin birlikte şekillendirdiler. Bu sayede onu kurula açıklayabilirlerdi.

“İleriye doğru gitmemize imkân sağlayan şey bu,” şeklinde konuşuyor. “En az teknik kişi gerçekten onu anladığında.”

Teknolojik olarak mahir
Konu bilgi teknolojileri üst yöneticisine geldiğinde, görevi elinde tutan kimsenin teknoloji uzmanı olacağına dair yazılmamış bir kural oldu her zaman.
Diğer yandan, CIO rolünün evirilmesiyle birlikte, bu artık profesyonel bir IT geçmişine sahip kişiler için rezerve edilmiş bir pozisyon değil.
Bugün teknoloji profesyonellerinden oluşan bir ekibin teknik yönelimi olmayan bir kişi tarafından yönetilmesi duyulmamış bir şey değil; son yıllarda CIO’nun iş tarafına yatkın olması ihtiyacı giderek artan bir önem kazandı.
Dahası, büyük organizasyonlarda modern C-seviye ekibi artık sıklıkla teknoloji kapsamı CIO’ya nazaran daha iyi tanımlanmış CTO veya CDO’ları içeriyor.
Lakin teknolojik olarak uzman bir CIO her zaman kalabalık içinde öne çıkacak kimsedir; iş inovasyonunu ve dönüşümünü sürdürmek üzere IT stratejilerini ve çözümlerini kullanarak.
CIO rolünün bir şekilde daha dar olduğu Asya’da, CIO’ların yüzde 62’si bilgi teknolojisi, bilgisayar bilimleri veya ilgili bir alanda diplomaya sahip. Dahası, bölgedeki CIO’ların yüzde 78’si geçmişte sadece IT’de çalıştıklarını rapor ediyor.

İş ve teknoloji arasındaki hattı desteklemek zorlukları olmayan bir iş değil fakat her iki sorumluluğu benimseyebilen ve role bir denge hisse getirebilen bir CIO, firma içerisinde değer yaratacak olan ve iş başarısının arkasındaki anahtar sürücü güçlerinden bir tanesi olacaktır.

Categories: KARİYER

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*