CIO’lar dijital dünyanın yeni trendlerini konuştu

CIO’lar dijital dünyanın yeni trendlerini konuştu

CIO Dergisi öncülüğünde; Fujitsu Türkiye ve NetApp’ın desteği ile düzenlenen CIO Kahvaltısı etkinliğinde, önde gelen şirketlerin CIO’ları bir araya gelerek“Dijitalleşen Dünyada Yeni Trendler’’ ve ‘’Dijital Dönüşüm’’ konularındaki vizyonlarını paylaştılar.
CIO Kahvaltısı etkinliklerinde, gündemi belirleyen önemli konuları konuşma fırsatı bulduklarını söyleyen Fujitsu Türkiye Genel Müdürü Selda Bağdat Bahadır, bu anlamda bir platform sağlıyor olmaktan büyük mutluluk duyduklarını belirtti. Etkinlikte, dijitalleşme konusuna vurgu yapan Bahadır, dijitalleşme ve önündeki engellerin özellikle son dönemde çok konuşulan bir konu olduğuna dikkat çekti.

BRS_1906

“Dijitalleşmeye kimlerin destek verdiği, kimlerin liderlik yaptığı, neden bu yolda gitmek istediğimiz çok tartışılan bir konu” diyen Bahadır, dijital dönüşümün olmazsa olmazlarının olduğunu söyledi ve ekledi: “Müşteriyi elimizde tutabilmek, sadakati sağlayabilmek, karlılığı artırabilmek, bunlar elbette dijital dönüşüm çerçevesinde herkesin bildiği önemli detaylar. Ancak dijital dönüşümün potansiyel sağlamak ve potansiyeli tutmak gibi yaşamsal bir işlevi de var’’ dedi.

 

 

“Şirketlerin ileriye taşınması için yetenek ve beceriye ihtiyacımız var”
Şirketlerin bir adım daha ileriye taşınması için ürünler ve çözümlerin yanı sıra yetenek ve beceriye de ihtiyaç duyulduğunu ifade eden Selda Bağdat Bahadır, “Ben dijitalleşmeye farklı bir pencereden bakıyorum. Yetenekli insanları şirketlerin bünyesine çekemiyorsak ve bu ortamı onlara sağlayamıyorsak, daha da önemlisi, Y ve Z kuşağına bu ortamı nasıl sağlayacağımızı bilemiyorsak şirketimizin en önemli rekabet güçlerinden birini riske sokuyoruz demektir” dedi.

BRS_1860

Konuyla ilgili değerlendirme yapan NetApp Türkiye Genel Müdürü Behçet Yumrukçallı ise, dijital dönüşümün bir anlamda iş süreçlerinin dönüşümü olduğunu ifade etti. Her geçen gün yeni teknolojilerin IT dünyasına girdiğini söyleyen Yumrukçallı, bu durumun firmaların iş yapış şekillerinde değişiklik yarattığına işaret etti. İşin ticari boyutu düşünüldüğünde; CIO’ların yönetim tarafından gelen talepleri her daim karşılamak durumunda olduğunu dile getiren Behçet Yumrukçallı, “Buna ciro, kârlılık deniyor. Öncelikle ciroyu artırmak elbette çok önemli; fakat üzerinde önemle durulması gereken asıl konu, yeni alanlarda cironun artışının sağlanması… Bunun yanında, yönetim tarafından gelen taleplerden biri de alınan risk maliyetinin minimize edilmesi… Alınan kararların hepsinin bir maliyeti var. CIO’lara projeler sunulduğunda bu çalışmaların nasıl hayata geçirileceği konusunda maliyet çalışmaları gerçekleştiriliyor. Maliyetler yüksek olduğu için bu durumda projelerin sayısının azaltılması gerekiyor. Oysaki dijital dönüşümden faydalanılarak altyapılar daha esnek tutulup, maliyetler daha düşük yapılabilirse yönetimden gelen taleplere daha fazla cevap verilebilir. Örneğin dijital dönüşüm sürecinde verilerini bulutta saklamak isteyen bir kurum, doğru danışmanlık desteği ile BT altyapısını maliyet avantajı ve esneklik açısından iyileştirebilir ve geliştirebilir. Biz de NetApp olarak Data Fabric vizyonumuz ile hızlı ve güvenilir hibrit sistemleri inşa etmek için en doğru mimarileri kullanıyoruz. Sahip olduğumuz bu vizyon ve bu vizyona paralel olarak geliştirdiğimiz çözümler ile kurumlara ihtiyaçları değiştiğinde, bu ihtiyaçlarına uygun bulut sistemlerine kolaylıkla geçiş yapabilecekleri esneklik katıyoruz. Bu özgürlük sayesinde kurum, veri depolamada dijital dönüşümü sağlamakta zorlanmıyor.” şeklinde konuştu.

“İnovasyon ve dönüşüm konusunda eksikler bulunuyor”
Bu noktada inovasyona da değinen Behçet Yumrukçallı, Gartner’ın bir araştırmasını örnek gösterdi. Söz konusu araştırmaya göre, 2008 yılında yatırımların yüzde 66’sının deyim yerindeyse ‘günlük hayatı idare etmek’ üzerine yapıldığını belirten Yumrukçallı, yüzde 11’lik gibi küçük bir oranın ise inovasyona ve dönüşüme yönelik yatırımlar olduğunu kaydetti. Yumrukçallı şöyle devam etti: “2014 yılında Gartner başka bir araştırma gerçekleştirdi ve görüldü ki; yüzde 66’lık yatırım oranı sadece yüzde 63’e kadar düştü. Bunun da sadece yüzde 2’si inovasyona aktarıldı. Bu da gösteriyor ki, inovasyon ve dönüşüm konusunda ciddi bir eksiklik yaşanıyor. Dolayısıyla bunun aşılması gerekiyor.”

Categories: ETKİNLİKLER

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*