Nesnelerin interneti Türkiye’de 23 milyar dolarlık bir pazara ulaşacak

Nesnelerin interneti Türkiye’de 23 milyar dolarlık bir pazara ulaşacak

Vodafone Türkiye, önde gelen şirketlerin teknoloji liderleriyle “Nesnelerin İnterneti” ile ilgili vizyonunu paylaştı.

Vodafone Türkiye, CIO Dergisi tarafından düzenlenen “CIO Kahvaltıları” etkinliğinde, Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin teknoloji liderleriyle bir araya geldi. Etkinlikte, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, Nesnelerin İnterneti üzerine görüşlerini belirtti.

Nesnelerin internetinin tıpkı ‘bulut’ gibi uzun süredir gündemde olmasına rağmen, günlük hayatımıza henüz adapte olmaya başladığını ifade eden Engin Aksoy, Cisco’nun araştırmasına göre, nesnelerin internetinin, gelecek 10 yıl içerisinde 20 trilyon dolarlık bir ekonomi yaratacağını kaydetti. Aksoy, “Türkiye ekonomisi içerisinde de 10 yıl içerisinde 23 milyar dolarlık bir hacim söz konusu… 10 yıl içerisinde telafuz edilen bu rakamın gerçekleşeceğini, hatta daha da artacağını düşünüyorum. Çünkü veri kullanımında 3-4 yıl önceki tahminlere baktığımızda, pazarın her yıl yüzde 30-40 dolayında büyüyeceği konuşuluyordu. Şimdi ise veri kullanımında yüzde 70-80’lerde bir büyüme görüyoruz. Dolayısıyla bu tür artışlar başladığı taktirde beklenenden hızlı gerçekleşiyor. Gündem oluştuğu andan itibaren, adapte olunmasıyla, büyüme oldukça hızlı yaşanıyor. 23 milyar dolar da büyük şirketlerin, kurumların hayatını değiştirecek bir rakam. Tahmin ediyorum ki, nesnelerin internetini birçok şirket kullanmaya başlamıştır ya da mutlaka yol haritasında vardır” dedi.

“Türkiye’de ilk defa Nesnelerin İnterneti Platformu’nu kuruyoruz”

Vodafone Türkiye olarak kendilerinin de nesnelerin interneti üzerine önemli adımlar attığını  söyleyen Aksoy, öncelikle Türkiye’de ilk Nesnelerin İnterneti Platformu’nu kurmaya başladıklarını belirtti. Bu platformla uçtan uca tüm servisleri vermeyi amaçladıklarını kaydeden Aksoy, “Sadece nesnelerin üzerindeki iki SIM kartın birbirleriyle konuşmasını sağlamaktan öte, analiz veya rapor gibi her türlü ihtiyacınızı ve sizin istediğiniz her türlü bilgiyi mobil cihazlar üzerinden almanızı sağlayacak bir platform oluşturuyoruz. Bu platformla birlikte ekosistemimizi de geliştiriyoruz. Ekosistemimiz geliştikçe de uygulamalar gelişecek. Hem kendi yarattığımız kurumiçi uygulamaları bu platforma taşıyoruz hem de ekosistemimizin yaratabileceği uygulamalar için bir platform hazırlamış oluyoruz. Zira, burada çok önemli bir büyüme olacağını öncelikli planda öngörüyoruz” diye konuştu.

“Türkiye’deki şirketlerin dijitalleşme endeksini ölçüyoruz”

Nesnelerin interneti üzerine atılan adımlarda dijitalleşmenin de önemine değinen Engin Aksoy, bu alanda da önemli çalışmalarını olduğunu kaydetti. Yarına Hazırım platformu ile Türkiye’deki şirketlerin dijitalleşme endeksini ölçtüklerini anlatan Aksoy, “Ölçüme KOBİ’lerle başladık. 36 bin KOBİ’nin dijitalleşme endeksini ölçtük. Bu platform öncelikle bize KOBİ’leri tanımamızı sağlıyor. KOBİ’lerin profilini ve yapısını  tanıyoruz ve o yapıya uygun sorularla firmaya bir dijital endeks çıkarıyoruz. Bu hem Türkiye’de hem de dünyada da bir ilk olarak tanımlanabilir. Çünkü bugüne kadar bu konuda ortaya konulan birçok endeks ve rapor vardı ama hiçbiri firmaya özel değil” şeklinde konuştu.

Dijitalleşme Endeksi’ni daha büyük işletmelere de taşıdıklarını dile getiren Aksoy, şöyle devam etti:  “Büyük işletmeler için elbette ki, soru bankası ve platform daha farklı. Üstelik bununla kalınmadı. Türkiye’nin en iyi 100 firması için de dijitalleşme endeksi ölçümü yaptık.  Burada da Accenture ile yüz yüze görüşmeler yaparak, dört ana başlık altında dijitalleşme endeksini çıkardık. İlki, şirketin iş süreçlerini ölçen bir başlık olarak Dijital Operasyonlar, ikincisi; şirketin müşterilerine verdiği hizmetlerin ne kadar dijital olduğunu ölçen Dijital Hizmetler, üçüncüsü; şirketin stratejilerinde dijitalleşmenin ne kadar yer aldığını ölçümleyen Dijital Strateji ve son olarak da birçok şirketin gündeminde olan Bilgi Güvenliği başlıkları altında endeks çıkarıyoruz. Biz bununla, Vodafone müşterisi olsun ya da olmasın tüm firmalara dijitalleşme yolunda destek olmayı amaçlıyoruz. Bu noktada da, ‘Nesnelerin internetine nerelerde ihtiyacımız var?’ diye sorduğumuzda bu rapor bağımsız bir göz olarak bize daha somut bir fikir veriyor.”

Categories: ETKİNLİKLER

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*