Fujitsu, önde gelen şirketlerin teknoloji liderleriyle “CIO’nun değişen rolü” ile ilgili vizyonunu paylaştı…

Japon teknoloji devi Fujitsu, CIO Dergisi tarafından düzenlenen “CIO Kahvaltıları” etkinliğinde, Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin teknoloji liderleriyle bir araya geldi. Etkinlikte, Fujitsu Türkiye Genel Müdürü Selda Bağdat Bahadır, CIO’nun değişen rolü üzerine görüşlerini dile getirdi.

Günümüzde mobilitenin şirketlerde giderek  daha çok yer bulmaya başladığını belirten Selda Bağdat Bahadır, ilerleyen dönemlerin radikal ve heyecan verici değişikliklere gebe olacağına işaret etti. Önümüzdeki beş yılda iletişim ve bilgi teknolojilerinin çok daha fazla iç içe geçeceğini ifade eden Bahadır, “İş yapma şekillerinin değiştiği ve pazara girişlerde ciddi farklar yaratacak bir dönem olacağına inanıyorum” dedi. Bu değişim sürecinde en büyük rolün CIO’lara düştüğünü belirten Bahadır, iş birimlerinin ne yapmak istediklerini bilmelerine karşın nasıl yapacakları konusunda net bir yaklaşımlarının olmadığının altını çizdi. Bahadır, bu noktada CIO’ların sadece kurumlarının bilişim uygulamalarını hayata geçirmekten sorumlu olmadıklarını, bunun çok ötesinde şirketlerin gelişim vizyonlarında aktif bir görevi de üstleneceklerini düşündüğünü belirtti.

Fujitsu-kahvalti-mayis-2015-2

 

 

“Bugün artık büyük balık değil, hızlı balık kavramı var”

Geçmiş 10 yıldaki proje geliştirme yaklaşımıyla bugünkü projeler arasında büyük farklar bulunduğuna dikkat çeken Selda Bağdat Bahadır, “Geçmiş dönemde ERP, CRM projeleri için analizler yapılır, tartışılır, bütçe oluşturulur ve bütün bunlar üzerine en az üç yıllık, uzun vadede fazla değişime uğramayan projeler tasarlanırdı. Bugün ise iş ihtiyaçlarının çok hızlı değişmesi sebebiyle üç yıllık bir proje yapmak neredeyse imkânsız hale geldi.

Önceki dönemlerde ‘büyük balık küçük balığı yer’ diye bir söz vardı, günümüzde artık ‘hızlı balık’ diye bir kavram var. Büyük ve güçlü olabilirsiniz, ancak rakibinize göre yavaşsanız, geride kalmanız olası ve ne yazık ki arayı kapatmak da o kadar kolay değil. Hızın büyük avantaj olduğu bu noktada, rekabette farklılaşmayı sağlayan etken de teknolojik üstünlük; yani BT’nin kendisi” diye konuştu.

Kurumlarda CMO’lara daha fazla bütçe verildiğini, CIO’ların taleplerinin ise genel gider olarak değerlendirildiğini belirten Bahadır, günümüzde pazarlama ve satışta da teknolojiyi iyi kullanan şirketlerin fark yaratacağını kaydetti. Pazarlama biriminin teknoloji departmanlarıyla çok yakın çalışması gerektiğini ekleyen Bahadır, ortak proje sahipliğinin bu noktada büyük önem taşıdığına da işaret etti.

Fujitsu-kahvalti-mayis-2015-3

“Rekabetçi kurumlarda CIO’lar kilit rol alacak”

Fujitsu Genel Müdürü Selda Bağdat Bahadır, “Önümüzdeki dönemin rekabetçi kurumlarında CIO’lar kilit rol alacak” dedi. Müşterilerin ihtiyaçlarının belirlenmesi ve hızla iş birimlerine aktarılma sürecinde CIO’ların öneminin giderek arttığının altını çizdi. Bahadır, “Özellikle büyük veri, nesnelerin interneti gibi oldukça önemli projelerde CIO’lar öncü rol üstleniyorlar” dedi ve sözlerini şöyle tamamladı: “Fujitsu, kendi teknoloji ve bilgi birikimini yerel iş ortakları ile birlikte çalışarak katma değerli çözüm oluşturmak hedefindedir. Bize düşen görev, kurumların karar alma süreçlerinde kilit rol oynayan CIO’ları teknoloji gücümüz ile desteklemektir. Fujitsu olarak dijital dönüşüm çağında şirketlerin değişen iş ihtiyaçlarına çözüm üreten güvenilir teknoloji ortağı olma hedefimizi bir kez daha yinelemek isteriz.”

Fujitsu-kahvalti-mayis-2015-1