Perakende için geleceği heyecan verici kılacağımıza inanıyoruz!

Perakende için geleceği heyecan verici kılacağımıza inanıyoruz!

Perakendenin önemli şirketlerinin CIO’ları İTÜ Vodafone Future Lab’ta buluştu. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Meltem Bakiler Şahin öncülüğünde ve CIO Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Murat Yıldız’ın moderatörlüğünde gerçekleşen toplantıda Vodafone, dijitalleşme vizyonunu anlattı.
Perakende sektörünün öncü şirketlerinin CIO’ları İTÜ Vodafone Future Lab’ta bir araya geldi. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin’in konuğu olan IT liderleri, Vodafone’un dijital dönüşüm vizyonunu dinleme fırsatı bulurken, aynı zamanda Vodafone Future Lab’taki teknolojilerle ilgili de bilgilendirildi.

Dijital dönüşüm noktasında önemli bir pozisyonda konumlanan perakende sektörü, Future Lab’ta iş süreçlerine hız, verimlilik ve dijital vizyon katacak pek çok teknolojiyi bir arada inceleme fırsatı buldu. CIO Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Murat Yıldız’ın moderatörlüğünde gerçekleşen toplantıda, İTÜ Vodafone Future Lab’ta önemli hayalleri olduğunu söyleyerek sözlerine başlayan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Meltem Bakiler Şahin, “Hem Türkiye için teknoloji geliştirelim hem de 40’tan fazla iş ortağımızla birlikte farklı çözümleri müşterilerimize elle tutulur, gözle görülür bir biçimde sunalım istiyoruz. Her sene burs verilen 20 lisans, lisansüstü ve doktora öğrencisi, Türkiye’nin yerli ve milli gelişimine katkıda bulunacak 8 proje üzerinde çalışacak. Biz de onlarla birlikte müşterilerimize, işletmelerine uyguladıkları çözümlerde ne gibi problemleri çözebilecekleri,
teknolojinin hayatlarını nasıl dijital hale getireceği gibi konuları göstermek istiyoruz. Future Lab’ı bu şekilde hayata geçirdik” dedi.

“Birçok çözümün yerli ve milli üreticileri İTÜ Vodafone Future Lab’ta bulunuyor”
Future Lab kapsamında Vodafone Türkiye’nin vizyonuna da vurgu yapan Şahin, “Vizyonumuz Türkiye’nin dijitalleşmesine öncülük etmek” derken, bu noktada yarının dijital dünyasına hazırlık aşamasında CIO’ların her zaman destekçisi olduklarının altını çizdi. Meltem Bakiler Şahin şöyle devam etti: “Buradaki çözümlerimizle ‘Bildiğiniz ve günlük hayatta yaşadığınız problemlere teknoloji nasıl çözüm bulabilir?’ aslında bunu harmanlamak istiyoruz. Future Lab aynı zamanda bizim yurtdışına teknoloji ihraç etmek istediğimiz bir yer. Dolayısıyla bu anlamda da büyük önem taşıyor. Özellikle birçok çözümün yerli ve milli üreticisi burada bulunuyor. Bu üreticiler yurtdışına ihraç edebileceğimiz birçok teknoloji ve çözümü doktora öğrencileri ile birlikte geliştirecekler. 2 ay içerisinde yakalanan bu başarının 1 yıl içinde artarak devam edeceğini düşünüyoruz.”

“Kurumsal görevlerimizden biri de Türkiye’yi dijital dönüşüme hazırlamak”
Tam bu noktada perakende sektörüne değinen Meltem Bakiler Şahin, 2018 yılında 25 trilyon dolar olan küresel perakende sektörünün 2020’de 28 trilyon dolar olmasının beklendiğini açıkladı. Bu rakamın önemli bir kısmının e-ticaret payı olduğuna işaret eden Şahin, “E-ticaret hacmindeki pay yüzde 11,6. Bunun önümüzdeki dönemde yüzde 25 oranına çıkması öngörülüyor. Dolayısıyla perakende sektörünün geleceğini dijitalleşme değiştirecek gibi görünüyor” diye konuştu. Şahin konuşmasını şöyle sürdürdü: “Accenture’ın yaptığı bir araştırmaya göre; 2025 yılına kadar sektörde yaklaşık 3 trilyon doları aşkın işlem hacmi yaratacak bir dijital perakende sektörünün varlığı konuşuluyor. Zira bu müthiş bir hacim.

Bu dijital perakende sektörüne biz de Türk firmalarını hazırlamak adına Future Lab’ta şirketlerin görüşlerini alarak çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bütün çözümlerimizde dijitalleşme yolculuğumuzu müşterilerimizin ihtiyaçlarına göre konumluyoruz. Şu dönemde de müşterilerimizin 4 temel ihtiyacı olduğunu gözlemliyoruz. Bunlardan ilki, herhangi bir fırsatı kaçırmamak. İkincisi, farklı akıllı çözümler ile tasarruf etme, üçüncüsü etkin güvenlik sistemleri ile işleri kolaylaştırma ve dördüncüsü de uçtan uca takip sistemi. Buradaki çözümleri de bu iç görülere göre sunuyoruz. Dünyanın dört bir yanında Vodafone Türkiye olarak ‘Gelecek Heyecan Verici Hazır mısın?’ sloganıyla hareket ediyoruz. Bizim kurumsal görevlerimizden biri de Türkiye’yi de bu dijital dönüşüme hazırlamak. Perakende sektörü için de geleceği heyecan verici kılacağımıza inanıyoruz.”

Categories: HABERLER

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*