Samsung kurumsal alandaki planlarını CIO’larla paylaştı

Samsung kurumsal alandaki planlarını CIO’larla paylaştı

5 yıl önce kurumsal alana odaklanmaya başlayan Samsung Electronics, CIO dergisi öncülüğünde düzenlenen özel etkinlikte Türkiye’deki teknoloji liderleriyle, bu alandaki planlarını ve ürün vizyonunu paylaştı.

Samsung Electronics Türkiye, 27-28 Mayıs tarihlerinde İstanbul’da gerçekleştirdiği Samsung Kurumsal Forum 2014 kapsamında şirketlerin teknoloji liderleri olan CIO’lara yönelik özel bir etkinlik gerçekleştirdi. CIO dergisinin organizasyonunda düzenlenen etkinliğin açılış konuşmasını yapan Samsung Electronics Türkiye Kurumsal Çözümler Direktörü Tansu Yeğen “Samsung olarak beş yıl önce kurumsal alana odaklanmaya başladık. Şu anda 217 ülkede 230 binden fazla çalışanımız var. 211 milyar dolar olan 2013 gelirimizin içinde kurumsal alandan elde ettiğimiz satış geliri yüzde 5 düzeyinde. Geçtiğimiz yıl açıkladığımız 2020 planında ise 400 milyar dolar ciroyu ve bu cironun yüzde 25’nin kurumsal pazardan gelmesini hedefliyoruz “ dedi. Samsung’un kurumsal alana yatırıma yönelmesinin birkaç nedeni olduğuna dikkati Yeğen, bu nedenler arasında tüketicileştirme trendi ve akıllı telefon satışlarında son kullanıcı tarafında yaşanan yavaşlama olduğunu söyledi.  “Bilişim sektörü tüketicileştirme adı verilen yeni bir dönemden geçiyor. Bugün tüketiciler çok yüksek teknolojili ürünleri kullanabiliyorlar. Özellikle akıllı telefonlar ve tabletlerde bunu görmek mümkün. Artık kurumlar teknoloji konusunda tüketicilere yetişmeye çalışıyor. O nedenle kurumlara tüketicilerin tercih ettiği ürünleri vermek artık çok önemli” diyen Yeğen açıklamasını şöyle sürdürdü: “Samsung’un kurumsal alana yönlenmesinin bir diğer nedeni de son kullanıcıya yönelik akıllı telefon satışlarındaki artış hızının giderek yavaşlaması. 2017’ye kadar son kullanıcıya yönelik akıllı telefon satışları yüzde 17 artarken, kurumsal alana yönelik satışların yüzde 36 artış göstermesi bekleniyor. Bu, akıllı telefonların önümüzdeki dönemde iş hayatının çok daha içinde olacağını da gösteriyor.” Yeni hedeflerle birlikte şirketin kurumsal alana yönelik çalışan sayısı da artıyor. Samsung Electronics Türkiye olarak kurumsal alana yönelik ilk yapılanmalarında 18 kişi çalıştıklarını söyleyen Yeğen, şu anda bu alandaki çalışan sayılarının 50’ye yükseldiğini, 1 Temmuz itibariyle de 70’e ulaşacağını belirtti.

Günümüzde mobil cihazların bir gereklilik haline geldiğini söyleyen Samsung Electronics Mobil Stratejik Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jae H. Shin ise mobil cihazlar ile birlikte güvenliğin de önemli hale geldiğine dikkati çekti. Samsung olarak buna karşı mobil güvenlik platformu Knox’u geliştirdiklerini söyleyen Shin, şu anda 24’ten fazla Samsung mobil cihazında bu platformun kullanılabildiğini ve şimdiye kadar Knox için 1.8 milyon aktivasyon gerçekleştirdiklerini kaydetti. Shin, dünya genelinde her ay 200 binden fazla Knox aktivasyonu gerçekleştirdiklerini de sözlerine ekledi.

cio-samsung-event-1

Etkinlik çerçevesinde ayrıca “CIO’nun Mobil Vizyonu” başlıklı panel düzenlendi. Dünya Gazetesi Bilişim Yayınları Direktörü Murat Yıldız’ın moderatörlüğünü yaptığı panelde İGDAŞ Bilgi Sistemleri Müdürü ve Türkiye Bilişim Derneği İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Tosunoğlu, Hürriyet Gazetesi Bilgi Teknolojileri Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi A. Reha Argaç, Akkök Holding Bilgi Teknolojileri Başkanı ve Aktek Bilgi İletişim Genel Müdürü Reha Çetin ve Coca Cola Company Avrasya ve Afrika Grubu Bilgi Teknolojileri Başkanı Teoman Buyan mobilitenin şirketlerinde yarattığı dönüşümü anlattı.

Categories: HABERLER

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*