Turkcell 2. çeyrek sonuçlarını açıkladı

Turkcell 2. çeyrek sonuçlarını açıkladı

İkinci çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre, Turkcell Grubu yüzde 28,5 büyüme ile 4,3 milyar TL ciroya, yüzde 41,6 artışla 1,5 milyar TL FAVÖK’e ve yüzde 33,8 FAVÖK marjına ulaştı.

3 yıllık dönemde altyapısına yaklaşık 10 milyar TL yatırım bütçesi ayıran Turkcell’in 2. çeyrek sonu itibariyle son üç yıllık faaliyetleri neticesinde lisans, vergi ve yasal yükümlülük olarak aktardığı kaynak toplamı ise 19,2 Milyar TL’ye ulaştı. Şirketin 3 yılda Türkiye’ye toplam katkısı ise 29,2 milyar TL’yi buldu. İkinci çeyrek sonuçlarını New York Wall Street’teki Borsa Binası’nda yapılan basın toplantısında açıklayan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “2015’te başlattığımız dönüşüm yolculuğunda 1 Nisan 2016’da ülkemizi 4.5G ile tanıştırdık ve gerçek anlamda dijitalleşmiş bir dünyanın kapısını açtık. Bu süreçte müşterilerimizin göstermiş olduğu teveccüh, dijital odaklı iş modelimizle ne kadar doğru yolda olduğumuzu ortaya koydu. Şirketimiz ve sektörümüz adına bir kilometre taşı olarak gördüğümüz sonuçlarımızı, bugün, 17 yıldır kote olduğumuz New York Borsası’nda kapanış gongunu çalarak kutluyoruz.” dedi.

“Türkiye’ye güveniyor ve yine hedef büyütüyoruz”
Yılın ilk yarısında elde edilen sonuçları değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, ilk 6 aydaki başarılı performans ve Turkcell müşterilerinin dijital servislere olan yüksek talebinden güç alarak 2017 yılı gelir ve FAVÖK marjı beklentisini yukarı yönlü revize ettiklerini söyledi. Terzioğlu, “Ülkemize güveniyoruz ve yatırımlarımıza devam ediyoruz. 2017 sonunda, 10 milyar TL’lik 3 yıllık yatırım planımızı gerçekleştirmiş olacağız. Ayrıca bu çeyrek sonu itibariyle son üç yıllık faaliyetlerimiz neticesinde Hazine’ye lisans, vergi ve yasal yükümlülük olarak aktardığımız kaynak toplamı 19,2 Milyar TL’ye ulaştı. Böylece 3 yılda Türkiye’ye sağladığımız toplam katkı 29,2 milyar TL olarak gerçekleşti. Ülkemize güvenerek yaptığımız yatırımların karşılığında müşterilerimizin gösterdiği teveccüh attığımız adımların doğru olduğunu gösteriyor ve bizi daha da cesaretlendiriyor.”

Terzioğlu, bu çeyrekte hem gelir hem de FAVÖK’te tüm zamanların en yüksek sonuçlarını ve son 10 yılın rekor büyüme oranlarını elde ettiklerini belirterek sözlerine şöyle devam etti: “Genişleyen müşteri bazımız, yükselen data talebi, kullanımı her geçen gün artan yenilikçi ürün ve servislerimiz ve bu talebi dayandırdığımız hızlı ve gelişmiş altyapı teknolojimiz sayesinde elde ettiğimiz güçlü sonuçlar 2017 yılı beklentilerimizi gözden geçirip gelir büyümesini yüzde 21 – 23, FAVÖK marjını yüzde 33-35 olarak yukarı yönlü revize etmemizi sağladı.”

Turkcell artık “Dijital Operatör”
Turkcell’i hizmet odaklı bir deneyim oyuncusuna dönüştüren yenilikçi dijital servisleri sayesinde, artık bir dijital operatöre dönüştüklerinin altını çizen Terzioğlu sözlerini şöyle sürdürdü, “Müşterilerimiz seyretme, dinleme, okuma, eğlenme, haber alma, iş yapma ve anılarını biriktirmek için her geçen gün artan şekilde Turkcell servislerini tercih ediyor. Dijital dönüşüm yolculuğumuzun ilk büyük ve küresel ürünü BiP, dünyanın her yerinde 14,7 milyon kez indirildi; günde ortalama 1 milyon dakika sesli ve görüntülü arama rakamlarına ulaştı. BiP, bu çeyrekte Avrupa’nın önde gelen oyun kuruluşu Orange Games ortaklığıyla kullanıcılarına “BiP’te Oyun” platformu sunarak zengin içeriklerine bir yenisini ekledi. Dijital müzik platformumuz fizy, Türkiye’nin megastarı Tarkan’ın yeni albümünü sadece dinleyicilerle değil, canlı yayınlanan konserlerle izleyiciyle de buluşturan ilk kanal oldu. App Store’da indirilen uygulamalarda ilk sıraya kadar yükselen fizy’de, günde ortalama 6 milyon adet şarkı dinlendi. Dergilik uygulamamız sektöre yepyeni bir soluk getirdi; raflarda satılan dergi sayısını katlayarak sadece Haziran ayında 2,1 milyon derginin okunduğu bir mecra haline geldi. Televizyon platformumuz TV+’ın kullanıcı sayısı ise 1,5 milyona ulaştı. Küçük ekranda video seyretme deneyimini dönüştürme hedefimiz doğrultusunda, teknolojimiz, tekliflerimiz ve içeriklerimizin etkisiyle, TV+’ın mobil uygulamasında günlük ortalama video seyretme süresi 4.5G öncesi 7 dakikadan 51 dakikaya çıktı. Apple TV’de de yerini alan lifebox kişisel depo uygulamamız 4,9 milyon defa indirildi. Lifebox’a anılarını ve önemli belgelerini emanet eden müşterilerimiz Haziran’da 110 milyon dosya yüklerken 110 bin GB data kullandı.”

Categories: HABERLER

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*