2018 yılında “AI FIRST! diyeceğiz!” Müşterilerimiz de rakiplerimiz de şaşıracak!

2018 yılında “AI FIRST! diyeceğiz!” Müşterilerimiz de rakiplerimiz de şaşıracak!

Yeni yılla birlikte kendileri için ‘ilk’ ve öncelikli projelerin yapay zekâ çalışmaları olacağını ifade eden Anadolu Sigorta CIO’su Mehmet Abacı, “Biz de 2018’de ‘AI FIRST!’ diyeceğiz. Anadolu Sigorta her gün bir sürprizle hem müşterilerini hem de rakiplerini şaşırtacak. ‘Anadolu Sigorta’da neler oluyor?’ diyecekleri bir yıla giriyoruz. Rakiplerimiz bize yetişmeye çalışacak” diyor.
Mustafa Kemal Atatürk’ün girişimiyle Türkiye İş Bankası öncülüğünde 1925 yılında kurulan Anadolu Sigorta, Türkiye’nin ilk ulusal sigorta firması olarak ‘milli sigortacılığın’ öncülüğünü gerçekleştiren bir şirket olarak ön plana çıkıyor. Yurt çapında 2 bin 500 profesyonel acente ile hizmet veren Anadolu Sigorta, günümüzde kazandığını sermayesine dâhil eden, Türkiye’ye yatırım odaklı hizmet veren bir kurum niteliği taşıyor. Neredeyse bir asırı geride bırakmaya hazırlanan bu köklü kurumun teknoloji liderliğini ise Orta Doğu Teknik Üniversitesi mezunu bir profesyonel üstleniyor. Anadolu Sigorta CIO’su Mehmet Abacı ile şirketlerinin mevcut dijital dönüşüm projelerinin yanı sıra kendisinin deyimiyle ‘sürpriz’ olacak yeni yıl planlamalarını konuştuk…

Daha önce yine CIO Dergisi için bir araya geldiğimiz bir başka sohbette mobil uygulamalarının ve internet sayfalarının kullanıcı deneyimini iyileştireceklerini söylediklerini hatırlatan Mehmet Abacı, “Bunların yanında acentelere internet üzerinden satışla ilgili sayfalar yapacağımızı ve robot teknolojileri ile ilgili çalışmalarımız olduğunu söylemiştik. Ayrıca hasar ödemeleri ile ilgili bir konuyu da gündeme getirmiştik ve TurboJet’i tam olarak telaffuz etmemiştim. Bütün bu projelerin yanı sıra bu projeleri destekleyen yapay zekâ projelerini de her alanda kullanmayı planlıyoruz” diyor.

Projelerin tek tek anlatarak sözlerine devam eden Mehmet Abacı, ilk olarak acente sayfalarından bahsediyor. Yaklaşık olarak 2 bin 500 adet acenteleri olduğunu belirten Abacı, büyük çaplı olanların kendi internet sayfalarını yapabildiklerini; ancak her şirketin böyle bir atılım için teknik becerisinin ve gücünün yeterli olamayabileceğini söylüyor. Abacı, “Biz tüm acentelerimize internet üzerinden bireysel ürünlerin satışını mümkün hale getiriyoruz. Kendi renkleri, kendi logoları, kendi görselleri ile online satış yapabilecekleri sayfalar yapıyoruz. Kurumsal ürünlerin satışı daha zor; bu yüzden şu anda bireysel ürünlerin satışları için bu sayfaları hazırlıyoruz. Kasko, trafik, DASK, konut, yurtdışı seyahat, sağlık, ferdi kaza ve ferdi kazanın türevleri internet üzerinden satılabilir. Acentemiz kendi sayfasına bir online satış koyuyor, sonrasında kendi logosu, kendi görselleri ile kendi sloganı ile bu satışları gerçekleştirebiliyor. Acentelerimiz ile birlikte dijitalleşmek istiyoruz. Bu çalışma mobil uyumlu olarak da devam edecek” diye konuşuyor.

Monoton, sıkıcı ve standart olan işleri robotlar üstlenecek
Anadolu Sigorta’nın dijital dönüşüm noktasında önemli bir diğer projesi ise robot teknolojiler… “Acentelerimize sizin tercih ettiğiniz sigorta şirketi olacağız diyoruz” diyen Abacı bu anlamda acentelerinin işlerini kolaylaştırmak istediklerini ifade ediyor. Bu noktada robot projelerinden bahseden Mehmet Abacı, bizi yeni robotları AS’LI ile tanıştırıyor. Abacı AS’LI’nın görevlerini şöyle anlatıyor: “AS’LI, acentelerimizin yenileme dönemi gelmiş kaskolarını tespit ediyor, bunlar için teklif geçiliyor, onaylanırsa bu projeler ilgili kişiler tarafından poliçelendiriliyor. AS’LI onlar için 20 gün öncesinden çalışarak bu teklifleri oluşturuyor. Robotumuz 7/24 çalışarak ciddi bir operasyonel yükü üstleniyor.

Bu tam bir RPA (Robotic Process Automation) örneği diyebiliriz. AS’LI şu an basit yapay zekâ; ancak zamanla başka konuları da öğrenecek. RPA teknolojisini kullanarak standart işlerden başlayıp daha akıllıya doğru işlerimizi AS’LI’ya yaptıracağız. Arkasında bunun güçlü bir analitik yapı olacak. Robotumuz belli durumlarda müşterinin durumuna da bakacak, yani müşteriyi tanıyarak daha akıllı işler de yapacak.”

İlerleyen süreçte, monoton, sıkıcı ve standart olan işleri robotların üstleneceğini kaydeden Abacı şöyle konuşuyor: “İnsanlar da daha akıl gerektiren işler yapacak. Örneğin; her gün 1000 adet hasar incelemesi yapılıyor. Bu tür bir standart süreç arka planda el değmeden incelenebilir, burada çalışan kişiler de sahada daha verimli olabilecek işlerde rol alarak kaliteli hizmetin önünün açılması sağlanabilir. İnsanların robotları eğiteceği yönünde çok fazla iddia var. Bizim de 2018 yılında eğittiğimiz robotlar bu tür işleri yapacak. Yeni yılda hedefimiz 55 bin hasar dosyasını bu kanaldan işleme almak.”

“Kişisel verilerin korunmasına çok önem veriyoruz”
Sigortacılık sektöründe veri analitiğinin önemine de değinen Mehmet Abacı, kendileri için de veri ve veriye anlık erişimin çok önemli olduğunu vurguluyor. “Hangi kanalımız kârlı, hangi kanalımız zararlı, bunu görebilmek için güçlü bir veri analitiğine ihtiyacımız var” diyen Abacı, “Bütün bunlar ışığında; 2016 Eylül ayında veri ambarımızı yenileme kararı aldık. Analitik konusunda yetkin yerel bir firma seçtik. Bu firma ile veri ambarımızı yeniliyoruz. Kurumsal ve konsolide bir veri ambarı yapıyoruz. Bunun üzerinden anlık raporlar sunuyoruz, bu raporları acenteye, kendi çalışanlarımıza ve tüm yöneticilerimize de sunuyoruz. 2018’de biraz daha kapsamını genişleterek ilerleyeceğiz. Burada amacımız; doğru verinin tek halini tutmak ve dolayısıyla da herkese oradan raporlamak. Müşterilerimize sunduğumu hizmetlerde hem güvenli hem de müşteri dostu olmasına özen gösteriyoruz. Bu hassas bir denge. Amacımız her koşulda verimizi korumak” diyor.
Veri ve veri analitiği üzerine çalışmaları bu denli yoğun devam ederken Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (KVKK) da son derece farkında olduklarını ve buna yönelik çalışmalarını devam ettirdiklerini dile getiren Abacı, bulutta müşterilerinin kişisel verilerini kesinlikle barındırmadıklarının altını çizerken, güvenlik alanında da sürekli yatırımlarını devam ettirdiklerini ifade ediyor. Abacı, danışmanlık aldıklarına da dikkat çekerken, KVKK’nın sigortacılık sektörü noktasında biraz unutulduğunu da sözlerine ekliyor. Mehmet Abacı, “Sağlık sigortası satıyoruz, nitelikli kişisel veriyi koruyup işliyoruz. Ancak bununla ilgili yönetmeliğin çok net olmadığını görüyoruz. Özellikle bu noktaların tariflenmesi ve daha açık hale getirilmesi gerekiyor” şeklinde konuşuyor.

2018 yılında öncelikle yapay zekâ teknolojilerinin kendileri için tam anlamıyla “first” (*ilk) olacağını söyleyen Mehmet Abacı, “Bundan iki yıl önce herkes mobil için ‘first’ diyordu. Şimdi Google, Amazon gibi dev şirketler dahi yapay zekâ yani AI’ın ‘first’ olduğunu vurguluyor. Biz de 2018’de yapay zekâ ve Blockhain uygulamalarına odaklanacağız. Anadolu Sigorta her gün bir sürprizle hem müşterilerini hem de rakiplerini şaşırtacak. ‘Anadolu Sigorta’da neler oluyor?’ diyecekleri bir yıla giriyoruz. Rakiplerimiz bize yetişmeye çalışacak” diye konuşuyor.

“TurboJet’in etrafında yapay zekâ projelerimiz 2018’de de devam edecek”
Mehmet Abacı şöyle konuşuyor: “TurboJet’in etrafında yapay zekâ projelerimiz 2018’de de devam edecek. Sigortam Cepte hizmetinin bir uzantısı olan TurboJet, konut poliçelerindeki cam, elektronik cihaz ve makine kırılması hasarlarında anlık çözüm sunuyor. Bu sigortayı kullanan Anadolu Sigorta müşterileri ödemeleri 5 saniye gibi kısa bir süre içinde hasar tazminatını alabiliyor. Sigortam Cepte uygulaması üzerinden hasar bildirimi yapan Anadolu Sigortalılar, bu hizmeti 1.000 TL’ye kadar olan hasar ödemelerinde kullanabiliyor. Burada arka planda 4 ayrı sistem çalışıyor. Müşteri kendi yapıyor, yapay zekâ ile kontrol ediliyor, ardından verdiğiniz IBAN numarasının da kontrolü sağlanıyor ve ödemeniz gerçekleşiyor. TurboJet bu anlamda çok önemli bir yenilik.”

Categories: CIO RÖPORTAJLARI

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*