Değişime hazır mısınız?

Değişime hazır mısınız?

Samsung Electronics Türkiye Başkanı Yoonie Joung ile kurumların mobiliteden beklentilerini, kurumlara sundukları çözümleri ve bu alanda sağladıkları hizmet ve ürünleri konuştuk.

* CIO’lar, kurumsal dünyaya tüketici ürünlerinin hızla girişiyle karşı karşıya kalmış durumdalar. Gelecekte işe odaklanan mobil ürünler olacak mı, yoksa bunlar tamamen öldü mü?

Mobil tüketici ürünleri dünyasındaki son teknolojiler ve sunulan üst düzey kullanıcı deneyimleri, çalışanların kurumsal dünyada da benzer ürünleri tercih etmesine, hatta kurum içinde dahi kişisel cihazlarını kullanmak istemelerine kapı aralıyor. Özellikle mobil pazarda tüketici ve kurumsal ürünler arasındaki donanımsal farklılıklar hızla azalırken, kurumlar için önem arz eden asıl farklılıklar, cihazlar üzerinde koşturulan yazılım ve servis katmanında kendini gösteriyor. Samsung olarak, kurumsal pazarda sektörlere özel donanım ve yazılım çözümlerinin kusurusuz şekilde birarada çalışmasının gerekliliğine inanıyoruz. Mobil cihazlar dünyasında her ne kadar kurumsal ve tüketici ürünleri arasındaki makas darlıyor olsa da, sektör spesifik donanım ihtiyaçlarını da göz ardı etmemekte fayda var. Samsung olarak, kurumsal pazarda tüketici ürünlerinin daha çok yer almaya başladığını görsek de, özellikle sektör spesifik kurumsal ürünlerin geleceğine de inanıyor ve bu konudaki yatırımlarımıza devam ediyoruz. Mobil kurumsal ürünler tarafında en son, yoğun saha çalışmalarının yapıldığı sektörlere yönelik geliştirdiğimiz darbeye, toza ve suya dayanıklı Galaxy Tab Active ürününü duyurduk. Samsung olarak, sektörlerin dinamiklerine ihtiyaç olacak ürünler geliştirmeye devam edeceğiz.*

* Samsung kurumsal mobil iş çağında kendisini nasıl konumlandırıyor? (Donanım üreticisi olarak mı, çözüm şirketi olarak mı?)

Bildiğiniz gibi, Samsung Electronics olarak kurumsal çözümler pazarındaki en yeni oyunculardan biriyiz ve tüketici pazarındaki başarımızı kurumsal pazara da taşımayı amaçlıyoruz. Samsung’un 2013’teki geliri 217 milyar dolardı. 2020 itibariyle (toplamda) 400 milyar dolara ulaşmayı amaçlıyoruz ve kurumsal çözümler faaliyetlerimizin toplam küresel gelirimizin önemli bir yüzdesini oluşturmasını bekliyoruz.

Samsung olarak tüketici elektroniği tarafındaki bilgi birikim ve yenilikçi bakış açımızı, konusunda yetkin kurumsal iş ortaklarımızla birlikte, kurumların üretkenliğini ve karlılığını artıracak teknolojik çözümlerimizle, “Yeni İş Deneyimi’ni” sunma vizyonunu hayata geçirmeyi  amaçlıyoruz. Kurumsal pazarda bu vizyonu hayata geçirebilmek için hem donanım, hem yazılım, hem de servis katmanında birbiriyle uyumlu çözümler üretiyor olmak gerekiyor.

Samsung olarak, kurumsal pazarı çok ciddiye alıyoruz ve şirketlerin çözüm stratejilerini yönlendirmek için yoğun bir şekilde emniyete ve güvenliğe odaklanmaya başladık. Samsung Kurumsal İşbirliği Programı (SEAP) yoluyla, dünyada yaklaşık 1200 Samsung platform tabanlı uygulama geliştirdik. Türkiye’de her ay yaklaşık 3 yazılım çözümü listeye ekleniyor ve  yeni çözümler de geliştirilmeye devam ediyor.  Bugün itibariyle, 50 Türk yazılım şirketi, samsung-rop-icerik-1geliştirme programımıza dahil olmuş durumda ve bu şirketlerin sunduğu çözümler şimdi dünya genelinde tüm kurumsal müşterilerimize açık olan veritabanımıza kaydediliyor. Samsung, yazılım şirketlerinin bu alana yatırım yapmalarını destekliyor ve üretilen yerel yazılımların başka ülkelerde de tanıtılmasına yardımcı oluyor. SEAP yoluyla geliştirilmiş olan Lokasyon Bazlı İletişim, Mobil Satış, Mobil Eğitim gibi pek çok önemli uygulama bulunuyor. Samsung aynı zamanda Kurumsal Mobilitenin, küresel CIO’ların değerlendirmelerinde ve BT kararlarında en önemli unsurlardan biri olduğunun farkında. Samsung olarak, kurumsal kullanıma hazır her türlü akıllı telefon, tablet ve S-Pen gibi ürünler de dahil olmak üzere çok çeşitli mobil cihazlar sunarak şirketlerin tüm birimleri arasında kusursuz iletişim kurmasına yardımcı oluyoruz. Samsung’un kurumsal mobilite alanındaki liderliği, mobil alanda devam eden büyümeye de yansıyor. Türkiye’de IDC ile birlikte gerçekleştirdiğimiz mobilite araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de kurumların %89’u mobiliteye yatırım yapıyor. Operasyonel verimliliğin artırılması ve rekabet avantajının yaratılması, kurumların mobiliteden başlıca beklentileri olarak dikkatleri çekiyor.

 

* Sizce gelecekte BYOD mi hâkim olacak? Şirketler toplu donanım alımlarını bırakacak mı?

Samsung olarak, BT’nin Tüketicileşmesi ve “Kendi Cihazını Getir” (BYOD) gibi trendlerin BT ortamını değiştirmekte olduğununun farkındayız. Bu farkındalığın devamı olarak artık işletmelere donanım sağlamakla yetinmiyor; cihazlar, çözümler ve hizmetler arasında bağlantılar kurarak “Yeni İş Deneyimi”ne öncülük etmek için çaba sarfediyoruz.

 

İşletmelerde akıllı telefonların kullanımının artması ciddi bir işletme veri/bilgi güvenliği problemini de beraberinde getiriyor. IDC ile birlikte yürüttüğümüz kurumsal mobilite araştırmasının sonuçlarına göre, BT yöneticilerinin yüzde 59’u çalışan cihazlarındaki verilerin korunması konusunda hala endişeli. Yine de kurumların %56’sı  BYOD (Kendi Cihazını Getir) ve CYOD (Kendi Cihazını Seç) programlarına yatırım için adım atmış durumda.

Samsung KNOX çözümümüz, bu probleme, BT’lere işletme verileri/uygulamaları üzerinde kapsamlı kontroller sağlayan daha güçlü ve güvenli bir mobil platform sağlayarak yanıt verdi. Böylece işletmeler BYOD (Kendi Cihazını Getir), CYOD (Kendi Cihazını Seç) ve COPE (Kurumsal Mülkiyette, Kişisel Olarak Etkinleştirilmiş) gibi mobilite trendlerini daha rahat bir şekilde benimseyebilecekler. KNOX, aynı zamanda, kullanıcıların gizlilikten ve deneyimlerinden ödün vermemelerini ve böylece kişisel kullanımlarında yaşadıkları Android deneyiminin aynısını iş hayatında da yaşayabilmelerini sağlıyor. Ayrıca, KNOX, BYOD kullanım modelinde, işletmenin cihazın tamamını değil, sadece cihazdaki işletme verilerini yönetmesini de mümkün kılıyor. Bu esneklik, çalışanlar profesyonel ve kişisel içeriğe optimal kullanım sağlayacak şekilde tek cihazda düzenleyebildikleri için, verimi artıracaktır düşüncesindeyim.

 

Artık BT’nin tüketicileşmesinin ikinci aşamasına giriyoruz. İlk aşamada, şirketler işletmelerinde en ileri tüketici cihazlarını kullanmaya başlamış, ancak bir süre sonra bu çözümlerin çoğunun güvenli olmadığını, hem güvenilirlik hem de işletmenin teknolojik yapısıyla olan uyumluluğunda eksiklikler olduğunu fark etmişlerdi.

 

Kurumsal müşteriler artık BT’nin Tüketicileşmesinin ikinci aşamasına hazırlar. Bu aşamada tüketici teknolojisinin yenilikçiliği ve tasarım değerleri ile kurumsal uygulamalar için gerekli güvenilirliği birleştiren cihazlar ön planda olacak. Samsung olarak, bunun kurumsal müşteriler pazarına yeni nesil tüketici cihazları sağlamak adına heyecan verici bir fırsat sunduğuna inanıyoruz. Kurumlar, Samsung cihazları sayesinde, hem çalışanlarını ödüllendirebilir hem de üretkenliğe güç verecek güvenli ve ileri teknolojiler kullanabilirler.

* CIO’lar mobil cihaz kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte güvenlik sorunlarının artmasından dolayı çok kaygılılar. Bu konuda ne düşünüyorsunuz? Tamamen güvenli mobil BT mümkün mü?

 

Aslında günümüzde bu konuda kaygılı olanlar sadece CIO’lar değil. Şirketlerin değerli bilgilerini güvence altına almak, en üst kademeden en alt kademeye kadar herkes için önem taşıyor. Samsung olarak burada güvenliği en üst seviyeye çıkarmak için çok çalışıyoruz. Dünyanın en büyük cihaz üreticilerinden biri olarak, geliştirdiğimiz ürünlerin güvenli ve korumalı olmasını sağlamak zorundayız. Güvenlik yazılımı KNOX, Samsung’un en önemli kurumsal çözümlerinden biri. Herkes gelecekte nasıl tüm sistemlerin birbirine bağlı olacağından, nasıl tüm nesnelerin internete bağlı olacağından bahsediyor. Daha sonra entegre edeceğiniz çözümlerin en iyi sonuçları verebilmesi için bu sistemleri korumak ve güvenli hale getirmek zorundasınız. KNOX’un temelinde yatan fikir buydu. Satış rakamları da güvenliğin insanlar için önemini gösteriyor. KNOX’un ilk olarak pazara çıktığı Ekim 2013’ten bu yana 25 milyon adet KNOX destekli cihaz sattık. Halihazırda platformun 1 milyonu aşkın aktif kullanıcısı var. Samsung, her ay ortalama olarak 210.000 KNOX lisansı aktive ediyor. Bu sayı yaklaşık olarak 7000 günlük kullanıcı anlamına geliyor. Her dakika, 5 yeni kullanıcı KNOX uygulamasını aktive ediyor.

 

KNOX’a ilaveten, bir süre önce, KNOX’un yükseltilmiş bir sürümü olan KNOX EMM’i de (Kurumsal Mobilite Yönetimi) piyasaya sürdük. Ürünü kısaca açıklamak gerekirse; KNOX EMM, ağırlıklı olarak, hızlı ve kolay kurumsal mobilite çözümleri arayan KOBİ’lere hizmet eden bir ürün. Kurumlar çalışanlarının mobil cihazlarını kaydetmenin kolay bir yolunu arıyorlar. Ama bazılarının bu tür sorunlarla uğraşacak özel bir BT departmanları bile yok. Bu şirketlerin tek istedikleri, bir web sitesine girip oturum açmanın, cihazlarını kaydetmenin ve güvenlik politikalarını seçmenin yeterli olduğu bir sistem.

 

İş ortaklarımızdan ve müşterilerimizden geri bildirim almaya devam ediyoruz ve KNOX platformunu gelecekte de değişen mobil güvenlik ihtiyaçlarına yanıt verecek şekilde sürekli olarak iyileştirmek için elimizden geleni yapacağız.

* KNOX’un kurumlara sunduğu temel fayda nedir?

Bulut tabanlı mobil cihaz ve uygulama yönetiminden, cihazlarda kimlik ve erişim yönetimine kadar birçok konuda çok katmanlı kurumsal mobilite güvenliğini destekleyen KNOX, kurumlara mobil çalışanlarının cihazlarını kusurusuz şekilde yönetebilmelerine olanak sağlıyor.

* Giyilebilir teknolojiler hangi temel iş fırsatlarını beraberinde getiriyor ve şirketler bunlardan nasıl yararlanabiliyor?samsung-rop-icerik-2

Giyilebilir cihazlar hayatlarımıza girdikçe, bağlanabilir cihazlar diğerlerinden bir adım önde olacaklar. Önceden, “yakınsama” adını verdiğimiz süreçte, televizyonlarla, video oynatıcılarla ya da kameralarla iletişim kurabilen mobil cihazlara bağlanabilir diyorduk. Şimdi giyilebilir cihazlar etkileşimin bir parçası haline geldi. Yakın gelecekte, farklı biçimlerde giyilebilir cihazlara tanık olacağız. Süreç egzersiz bileklikleriyle başladı ve şimdi akıllı saatlerle devam ediyor. Önümüzdeki dönemde giyilebilir cihazların daha da çeşitleneceğini ve birbiriyle konuşabilen cihazların daha da yayılacağını tahmin ediyoruz. Ayrıca, giyilebilir cihazlar, kullanıcıların yaşına ve cinsiyetine göre daha fazla çeşitlilik içerecekler.

 

Tüm gelişen kategorilerde olduğu gibi, giyilebilir cihazlar da sektör için aşılması gereken bazı güçlükler yaratacak. Yine de, uzun vadede, sektörün geleceğine inancımız tam. Strategic Analytics’e göre, akıllı saat pazarında küresel satışlar, 2014’ün ilk çeyreğinde yüzde 25 arttı ve 0,7 milyona ulaştı. Bu rakamın 2020’de 212 milyona ulaşması bekleniyor. Akıllı saatlerin toplam satışlar içindeki payının 2018’de yüzde 24’e ulaşması bekleniyor. Samsung için, Strategic Analytics’in verilerine göre, şirketin akıllı saat pazarındaki payı, 2014’ün ikinci çeyreğinde yüzde 73,6’ya ulaştı.

 

Türk kullanıcılarına baktığımızda ise yeniliklere açık ve yenilikçi ürünlerin kısa sürede benimsendiğini görüyoruz. Bu nedenle, önümüzdeki yıllarda pazarda çok daha hızlı bir penetrasyon göreceğiz. Gear serisine gösterilen ilgi, Türk pazarının gelişmekte olan ülke pazarlarından ayrılacağını ve gelişmiş ülkelerde görülen talep seviyelerine ulaşacağını düşündürüyor. Akıllı telefonlar yaygınlaştıkça, giyilebilir ürünlere gösterilen ilgi de artmaya devam edecek. Giyilebilir cihazlar için, akıllı telefon pazarına benzer şekilde, fiyatlarına ve özelliklerine dayanan bir segmentasyon yaratma sürecindeyiz. Giyilebilir ürünler pazarının önümüzdeki 2-3 yıl içinde yarım milyonu aşmasını bekliyoruz.

 

Samsung olarak, yenilikçi ve yaratıcı yaklaşımımızı daha da geliştirmek için, yeni nesil akıllı cihazlardaki ve giyilebilir teknolojilerdeki gelişmelere dayanan Ar-Ge aktivitelerine odaklanıyoruz. Samsung olarak, giyilebilir teknolojilerin sorunsuz bir şekilde gündelik hayatımıza entegre olması ve onu daha anlamlı hale getirmesi gerektiğine inanıyoruz. Kullanıcılar, cihazlarını, yaşam tarzlarını en iyi şekilde tamamlayacak şekilde kişiselleştirme seçeneğine sahip olmalılar. Gear serisi cihazlarımız, doğrudan, kullanıcıların giyilebilir cihazlarda daha fazla seçeneğe ve kişiselleştirme olanağına sahip olma taleplerine yanıt veriyor. Bu da Samsung’un pazardaki potansiyelini ve kontrolünü büyük ölçüde genişletiyor. Cihazlarımız, en popüler bildirimlerin(Notification) ve araçların şık bir tasarımla birleştirilmesini sağlıyor. Daha fazla tasarım ve bağlanırlık seçeneği sunarak kullanıcılara kişisel tarzlarını ifade etmek konusunda daha fazla özgürlük veriyor.

* Mobil ürünler dışında, kurumsal dünya için ne tür hizmetler, ürünler ya da yazılımlar sağlıyorsunuz?

Samsung, yenilikçilik ve tasarım konusundaki sürekli çabaları ve kullanıcıların ihtiyaçlarına odaklanması sayesinde, tüketici elektroniği alanında küresel bir lider konumuna geldi. İşletmelerin ihtiyaçlarına yönelik benzersiz çözümler geliştirmek için, bu çok önemli bilgi birikiminden yararlanacağız. Yeni hedefimize paralel olarak belli işletmelerin özel ihtiyaçları için çözümler geliştirmeye odaklanıyoruz. Ayrıca, iş dünyasında bir fark yaratacak ve kârlılık seviyesini iyileştirecek özel iş deneyimleri sunmak için, kurumsal ortaklarımızla tam bir işbirliği içinde çalışıyoruz.samsung-rop-icerik-3

 

Daha sofistike ve yenilikçi deneyimler için doğru donanımları doğru yazılımlarla eşleştirmek konusunda uzman olan Samsung, bir fark yaratan ve kârlılığı artıran kişiselleştirilmiş, kapsamlı ve unutulmaz deneyimler sunuyor. Bu şekilde Samsung, işletmelerin teknoloji yoluyla müşterileriyle daha iyi bağlantı kurabilmelerini olanaklı kılan yeni iş standartları sağlıyor.

 

Samsung, kurumsal müşterileriyle tam bir işbirliği kurmayı, onlara iş dünyasında fark yaratan ve kârlılığı iyileştiren, kişiselleştirilmiş, kullanımı kolay ve tutarlı çözümler sunmayı amaçlıyor.

 

İşletmeler için en önemli nokta; deneyim, yönetilebilirlik, güvenlik ve yatırım getirisinden oluşan eksiksiz bir çözüm paketine sahip olmak. “Bu çözüm, işletmemdeki temel problem için doğru yanıt mı?” ve “Bu çözüm işletmemi pazarda daha rekabetçi yapacak mı?” soruları, işletme sahipleri ve yöneticiler tarafından en çok üzerinde durulan sorular. Sonuçta, bir işletme yeni bir teknolojiyi kendi uzmanlık alanında en iyi olmak amacıyla satın alıyor. Samsung bu amacı anlıyor ve işletmelerin ihtiyaçlarını tam olarak karşılayacak çözümler öneriyor.

 

Samsung’un kurumsal çözümleri entegrasyon, yönetim ve ölçeklenebilirlik açısından düşük maliyetli olmakla birlikte şirketlere operasyonel verimlilik, üretkenlik ve daha akıllı iş yönetimi gibi değerli araçlar da sağlıyor.

 

Samsung’un son zamanlarda odaklandığı faaliyet alanları şu şekilde özetlenebilir:

  • Eğitim: Samsung’un eğitim sektöründeki vizyonu iki büyük trendden destek alıyor. Bunlardan biri, teknolojinin merak uyandırıcı, kişiselleştirilmiş araçlar yardımıyla öğrenme deneyimini dönüştürme gücü ve diğeri de, dünya genelinde okulları ve üniversiteleri gündelik hayatlarındaki bağlanırlığa ve etkileşim gücüne denk bir eğitim sunmaya yönelten yeni kuşak “dijital doğanlar”dir. Bunlar bir araya geldiğinde, Samsung’un Eğitim Sunumu, hem öğrencilere, hem de eğitimcilere güç veriyor ve öğrenmenin geleceğini şekillendiriyor.
  • Perakende satış: Teknoloji perakende satış sektörünü dönüştürüyor. Samsung perakendecilere, tüketici perakende satış bilgileri ve iyi tasarlanmış, entegre çözümlerden oluşan geniş bir portföyün başarıyı getiren birleşimini sunuyor ve böylece onların hızla değişen perakende satış ortamında bir adım önde olabilmelerini sağlıyor. Perakendeciler müşteri sadakatini sağlamak için çaba gösterirken, Samsung, mağazadaki deneyime dijital bir boyut ekleyerek onların her kanaldan ulaşılan müşterileri çekmelerine yardımcı oluyor.
  • Konaklama ve ağırlama sektörü: Konaklama ve ağırlama sektörünün daima tek ve basit bir misyonu olmuştur: Konuklarının kendilerini evlerinde hissetmelerini sağlamak. Yeni teknolojiler evlerimizde bir devrim yaratırken, konaklama ve ağırlama sektöründeki girişimciler bu hıza ayak uydurmak ve konuklarını şaşırtacak ve mutlu edecek yeni çözümler bulmak zorundalar. Otelcilik hizmetleri sağlayıcıları, bir yandan kârlı bir operasyonu sürdürürken aynı zamanda da konuklarının sadakatini sürdürecek ve artıracak yeni yollar arıyorlar. Bunlara örnek olarak, mobil cihazlarla self-servis check-in, mobil telefonla oda servisi siparişi vermek ve en sık kullanılan kanalları hatırlayan televizyonlar sayılabilir. Samsung yenilikleri ile konukları kuruma bağlamak ve onların tekrar gelmelerini sağlamak için, konaklama ve ağırlama işini yeniden tasavvur ediyor.
  • Sağlık Hizmetleri: Samsung’un Sağlık Hizmetleri için bir vizyonu vardır: Bu, tasarım yoluyla, hastayı merkeze alan bir sistemdir. Samsung’un sağlık hizmetleri alanındaki sunumu üç yönlüdür: Hastaların deneyimlerini iyileştirmek, hasta bakımı kalitesini iyileştirmek ve bağlantılı bir bakımın altyapısını sağlamak.
  • Finans: Güvenlik ve müşteri hizmetleri, dijital tabelalardan yoğun yazdırma sistemlerine ve mobil çözümlere kadar, Samsung’un finansal hizmetler sektörüne yönelik tüm iş çözümlerinin merkezinde yer alıyor.
  • Lojistik ve Ulaşım: Lojistik şirketleri mükemmel varlık görünürlüğü ve operasyonel verimlilikte artış, ulaşım sağlayıcıları ise verimli lojistiği merkezine alan tam olarak entegre edilmiş ve bağlantılı bir yolcu deneyimiyle kendilerini farklılaştıracak çözümler sunuyoruz.

 

 

 

 

 

 

 

Categories: CIO RÖPORTAJLARI

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*