İnovasyon Finans devine büyük başarı getirdi!

İnovasyon Finans devine büyük başarı getirdi!

Çok az firma hem Büyük Buhran dönemine kadar köklerini takip edip hem de kendisini “dijital dünyaya uyumlu” olarak tanımlayabilir. 13.6 milyar dolarlık tüketici finansal hizmetler firması ve özel kredi kartı sağlayıcısı Synchrony Financial işte organizasyonlardan biri…

 

2014 yılında General Electric’ten ayrılan Synchrony doğrudan şimdilerde yüzlerce rakip ve yenilikçiyi içeren çalkantılı Fintech dünyasını silkeliyor. Halka arzından önce dahi Sycnhrony yöneticileri organizasyonu onlarca yıllık bir memurdan ziyade yeniden bir start-up gibi düşünmek zorunda olduklarının farkındaydı, diye konuşuyor Sycnhrony CIO’su Carol Juel.

“Fortune 10’dan şimdi Fortune 200’e dönüşen bir şeyi üstleniyorduk” şeklinde konuşuyor Juel. “Teknoloji temelini tüm altyapıyla birlikte inşa etmek zorundaydık ve bilgi güvenliğinden, bulutun geleceğine, AI’nin geleceğine kadar endüstrimizde gerçekleşen her şeyi göz önünde bulundurarak bir finansal hizmetler firmasının tasarımı hakkında uzun süre kafa yorduk.”
Juel ve onun diğer yönetici ekibi gelişmekte olan bu teknolojileri partnerlerin değer elde etmede daha hızlı yollar bulmasına yardımcı olmayı hedefleyen yenilikçi bir taslakla tamamladılar. Taslağın kalbinde ise Synchrony’nin Amerika ve Hindistan’daki dört laboratuvarının oluşturduğu bir ağ olan Innovation Stations yer alıyor.

Innovation Stations da müşterileri için daha iyi ürün ve servisler sağlamayı amaçlayan yeni uygulamalar, eklentiler ve yetenekler yaratmak üzere perakende, ticaret ve sağlayıcı ortaklarıyla birlikte çalışıyor.

Juel, Inonovations Stations’dan gelen sihrin çoğunun Synchrony ekipleriyle dışarıdaki ortaklar arasındaki işbirliğinden geldiğine işaret ediyor; sıklıkla “yıldırım oturumlar” adı verilen bir günlük prototipleme toplantılarından… Söz konusu toplantılarda laboratuvarlardaki çevik takımlar bir iş talebini çözen çalışan bir yazılım prototipini inşa ediyor.
“Bu yetenek insanlara somut bir şeyler sağlamak için; bu şüphesiz arzu edilen bir sonuç” şeklinde konuşuyor Juel. “Bir fikir fikirdir; ama onu tam olarak hissettiğinizde ve ona dokunduğunuzda ‘olur’luk durumunu çok daha ilgi uyandırıcı yapıyor.”
Yıldırım oturumlar ve Nerf silahları
Synchrony, inovasyon merkezlerini birden çok lokasyonda açtı. Kettering, Ohio laboratuvarı dijital ve mobil platformlar üzerinde uzmanlaşırken Chicago laboratuvarı analitikler üzerine odaklanıyor. Synchrony’nin Haydarabat, Hindistan laboratuvarı ise yeni nesil müşteri servis tekliflerini inşa ediyor. Bu merkezlerin ilki Stamford, Conn.’ın çoğunlukla meskûn mahal olan bir bölgesinde konumlandırılmış.

En parlak çalışanlar İnovasyon merkezlerinde
Burada ziyaretçiler hızlı bir inovasyon laboratuvarındaki her zamanki şeyleri bulabiliyor: Rengârenk duvarlar, Nerf silahları ve konvansiyonel çalışma alanlarıyla masaların bir karışımını. Synchrony yönetim kurulu üyeleri dâhil olmak üzere ziyaretçilerin mesaj ve imza bırakabildikleri bir duvar dahi mevcut. Çalışanlar her birkaç ayda bir masalarını değiştiriyor; ekipler fonksiyonlar arası ve çevik zira kültürün gereği bu.

Innovation Station ekibi başarılı geçmişleri temel alınarak farklı disiplinlerden (teknoloji, pazarlama, operasyonlar vs.) geliyor. Ancak laboratuvar bir tatil yeri değil. “Innovation Stations’larda çalışan kişiler en iyi ve en parlak olanlarımız” diyor Juel. “Onlara çokça sevgi veriliyor ama aynı zamanda verilen kadar beklenenler var. Üretmek zorundasınız.”
Ve onlar da bunu gerçekleştirdiler.

Ekipler Innovation Stations’lar çapında 50’yi aşkın yıldırım oturumu gerçekleştirdi. Bu oturumların ardından Synchrony kendi firmalarına göstermeler için kodu partnerlerine teslim ediyor. “O ekipler çalışan prototiplerle geliyor,” şeklinde konuşuyor Juel. “Ardından bu ekiplerimiz için bir birlikte geliştirme fırsatı halini alıyor.”

Sonuç olarak Synchrony ekipleri veya onların partnerleri yıldırım oturumlardan ortaya çıkan konseptlerin yüzde 30 ila 40’ını pazara çıkartıyor.

Araçlardan bir tanesi, Synchrony Plug-In (SyPi), kullanıcıların kredi kartı başvurusu yapabilmesine ya da temel hesap işlemlerini gerçekleştirmesine yardımcı olmak üzere bir perakendeci uygulamasına eklendi. SyPi’ın 2017’deki çıkışından bu yana Synchrony ekibi çok sayıda özellik ekledi. Kullanıcıların bir mağazaya olan yakınlığı bazında teklifler yapmaya yönelik coğrafi konum teknolojisinin kullanılmasından, perakendeciden özel kredi teklifleri hakkında bildirimler gönderilmesine kadar. Synchrony, Mart 2017’de bünyesine kattığı bir mobil uygulama geliştirme firması olan GPShopper’da yetenek ve diğer kaynakları da SyPi’a ekledi.
Bir diğer Innovation Station yeniliği ise müşterilerin hesap bakiyesini, son işlemleri ve Amazon’ın Alexa ses hizmeti aracılığıyla Amazon.com’daki ödeme verilerini kontrol etmelerini sağlayan yeni bir ses yeteneği. Daha fazla kullanıcının ilgisini çekmek için Synchrony aynı zamanda Google Home için de benzer özellikle üzerinde çalışıyor.

Desteği sürdürmek
Synchrony, Stamford Innovastion Station’ı gerçek bir çalışma laboratuvarı olarak inşa etmiş olsa da yeni ve gelişmekte olan araçları göstermek için partnerler, ziyaretçiler ve çalışanlara Ocak 2018’de yeni bir alanı açtı.

Vitrin alanı farklı beceri sütunlarını ortaya koyuyor: Konuşlandırmaya, piyasaya çıkmaya hazır olanlar ve araştırma ve geliştirme fazında olanlar.
Innovation Station’ın sadece “gösterme ve anlatma laboratuvarı” görevine sahip olmadığını söylüyor Innovation Station liderlerinden biri olan Synchrony’deki teknoloji ve ödeme inovasyonu kıdemli başkan yardımcısı Florin Arghirescu. O boru hattı Innovation Station’ın büyümesinin ardındaki neden.

“Anahtar olan sonuçların aşikâr olması” diyor Juel. “Bizden sıklıkla yapmakta olduğumuz şeyden daha fazlası isteniyor. Yani talep sahip olduğumuz kapasiteyi aşıyor; işte bu bulunduğumuz nokta.”
Firmanın idareci ve yönetim kurulunun Innovation Station’lara ve toplam inovasyon stratejisine özel bir ilgi duyduğunu ifade ediyor Juel ve Arghirescu. Liderlik ekibi (CEO Margaret Keane dâhil) rutin bir biçimde hackathon’lardan gelen sonuçları inceliyor ve yönetim kurulu üyeleri sık sık laboratuvarları ziyaret ediyor. Dahası yönetim kurulu daha büyük bir inovasyon taslağı için “temeli anlayan” çeşitli teknoloji uzmanlarını içeriyor, diye ekliyor Juel.
“B2B2C iş modelimize, endüstrimizde gerçekleşen dönüşüm miktarına, Synchrony’nin çekirdeğindeki inovasyona ve bizim kendimizi nasıl gördüğümüze bakacak olursanız, bunun etrafında destek için çok fazla enerji bulunuyor” şeklinde konuşuyor Juel.

Innovation Station takımlarının anahtar hedeflerinden bir tanesi o enerjiyi tüm firma çapına yaymak. Laboratuvarlarda tüm çalışanlar için bir açık kapı politikası bulunuyor, sadece idareciler ve yönetim kurulu üyeleri için değil, diyor Arghirescu. Tesislerdeki alanın çoğunu ekip üyeleri doldursa da, onlar gelip çalışmaları için çalışanlara açık işistasyonları bırakıyor.
Juel bu açıklığın “verimlilik paylaşımı” yarattığını belirtiyor. Laboratuvarın dışından gelen çalışanlar çalışan ekipleri gözlemleyerek yeni bir şeyler öğrenebilir, hatta sahip olabildikleri fikirlerle ilhamı daha da ileri taşıyabilirler. Bu birbirine karışma Innovation Station ekiplerinin yaptığı işin yayılmasına yardımcı oluyor.

Bununla birlikte o kadar destekle birlikte Arghirescu Innovation Station üyelerinin üretmeye devam etmek zorunda olduklarını bildiğini ifade ediyor. “İşimizi çantada keklik olarak görmüyoruz,” diye konuşuyor. “Her gün taze bir başlangıç. O seviyedeki desteği sürdürebilmek için her gün itibarımızı inşa etmemiz gerekiyor.”

Categories: CIO RÖPORTAJLARI

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*