İnsana yatırım yapılmayan bir dijital dönüşüm olamaz!

İnsana yatırım yapılmayan bir dijital dönüşüm olamaz!

2018 yılının kendileri için dijitalleşme yolunda büyük projelerin yılı olacağını söyleyen Penti Kıdemli İş Çözümleri Direktörü Bülent Dursun, “Süreçleri iyileştirmeden ve insanlara yatırım yapmadan başarılı bir dönüşüm yapılmayacağını düşünüyorum” diyor.
Derya COŞKUN SAYIN
Herkesin yakından tanıdığı bir marka… 70’li yıllarda ‘Öğretmen Çorabı’ adını almasıyla birlikte geleneksel öyküsü başka bir noktaya taşınıyor. O dönemde özellikle isminden dolayı öğretmenlerin tercih ettiği marka, 80’li yıllarla birlikte şehirli kadının hayatına giriyor. Şirket, uzun bir yolculuğun ardından bugünkü ismi olan Penti adıyla 1984 yılında hayatımıza giriyor.
Türkiye’de 300’den fazla, yurtdışında ise 30 mağazası ile kadınların kalbini fetheden Penti’nin IT kumandasını elinde bulunduran Penti Kıdemli İş Çözümleri Direktörü Bülent Dursun, “Süreçleri iyileştirmeden, doğru ekiplere ve insanlara yatırım yapmadan başarılı bir dönüşüm yapılmayacağını düşünüyorum” derken, aslında markasının müşteri odaklı stratejisini de vurgulamış oluyor.

Bülent Dursun, 2018 yılına hızlı bir başlangıç yaptıklarını belirterek, yeni yılın ilk günleriyle birlikte yeni ERP uyarlamasının ilk toplantılarının da başladığını söyleyerek, “Proje yönetimi için yapılan organizasyonlar, ekip oluşturma çalışmaları, altyapı çalışmaları derken hızlı başladık ve aynı hızla devam ediyoruz” diyor.

“2018 yılı Penti için dijitalleşme yolunda büyük projelerin yılı olacak”
Türkiye’nin önde gelen çok kategorili iç giyim moda perakendecisi olarak Penti’nin stratejik hedeflerinden birisinin de dijital dönüşüm olduğunu vurgulayan Dursun, “2018 yılı Penti için dijitalleşme yolunda büyük projelerin yılı olacak. Yeni teknolojiler perakendenin hızına büyük bir ivme kazandırırken teknolojiye yatırım yapan perakendeciler operasyonlarını daha hızlı ve verimli yönettikleri için yapmayanlara oranla daha avantajlı konumda olacaklar. Neden mi? Perakende de mağaza sayısı ve ürün çeşitliliği süratle artıyor ve eldeki kaynakları en verimli şekilde yöneterek geliştirmek için dijital dünya ile kol kola bir yol haritası çizmek kaçınılmaz bir gerçek olarak hayatın her alanında karşımıza çıkıyor. Dijitalleşme yol haritamızın en önemli basamağı olan ERP dönüşümü için önemli bir adım attık. Geçen yılın son günlerinde yaptığımız anlaşma ile S/4 Hana uyarlamasına başladık. Perakende sektörü için birçok ilki de içinde barındıran bu proje canlıya geçtiğinde bu dönüşümün büyük bölümünü tamamlamış olacağız. Bu yılın sonuna kadar Core ERP, Mağazacılık, Planlama, Pazarlama ve Müşteri yönetimi modüllerinin tamamını hayata geçirmeyi, sonrasında ise insan kaynakları, sezon öncesi planlama gibi uygulamaları devreye almayı planlıyoruz. Bu arada altyapımızı da yine sertifikalı sistemler üzerinde bulutta yönetmeye başladık. Altyapımız da yine bölgemizde ve sektörümüzde birçok ilki içerisinde barındırıyor” diyor.
Diğer yandan müşterileri ve tedarikçileri ile birlikte ilişkilerinde kendileri için faydalı olabilecek her türlü teknolojiyi deneyimlemeye, fayda gördüklerini iş süreçlerine katmaya devam ettiklerini söyleyen Bülent Dursun, amaçlarının tüm iş süreçlerini değerlendirerek, operasyonlarda mükemmelleşmek olduğunu ifade ediyor.

“Sektörde bütünü görmeden yapılmış yanlış yatırımlar var”
Perakende sektörünün dijital dönüşüm yolculuğunda sıçrama noktasını sorduğumuz Dursun, “Sektör hakkında bir genelleme yapmak çok zor. Farklı ürün ve hizmet gruplarında olduğu kadar aynı gruplardaki firmalar arasında bile yıllarla ölçebileceğimiz teknoloji ve anlayış farklılıkları var. En azından hazır giyim sektörü için konuşmak gerekirse; birkaç öncü dışında net bir dijital dönüşüm stratejisi olan firma olmadığını görüyoruz. Genelde dijitalleşme adı altında birtakım yeni teknolojiler geliyor ve biz bir şeyleri kaçırıyoruz korkusuyla bütününü görmeden yapılmış yatırımlar var” diye konuşuyor.

Penti’nin sosyal medya stratejisinden de bahseden Bülent Dursun şöyle konuşuyor: “Penti olarak sosyal medya kanallarımızı aktif bir biçimde yönetiyoruz. Trendleri yakından takip etmek ve tüketicimize iletmek istediğimiz tüm mesajları en yakın tonda vermek bizim için sosyal medya stratejilerimizi kurgularken göz önüne aldığımız en önemli unsur. Bununla paralel olarak içerik strateji kurgumuzun temel dayanağını marka iletişimi, ürün iletişimi ve ‘engagement’ odaklı içeriklerin dengeli şekilde planlanması oluşturuyor. Penti marka iletişiminin altında, farklı kategorilerdeki koleksiyonlarımızın trend mesajlarını takipçilerimizle paylaşıyoruz. Sosyal medya kanallarımızda günde en az 2 içerik girişimiz ve yoğun bir şekilde storie kullanımımız oluyor. Burada dikkat ettiğimiz nokta mecraların dinamiğine uygun olarak tüketiciye mesajımızı en sade, en anlaşılır, ilham verecek tonda ve tasarımda ulaştırmak. Her bir mecra için ayrı bir iletişim stratejimiz ve pozisyonumuz var. Ancak tüm mecralar için interaktif iletişimden yanayız.”

Müşteri odaklı perakende ile büyük veri analizi daha da önem kazanacak
Bülent Dursun: “Teknolojilerin kavramsal olarak konuşulması ile işlerimizde somut bir şekilde yer alacak kadar olgunlaşması arasında biraz zaman var. Birkaç yıl önce konuştuğumuz büyük veri yönetimi, bulut bilişim gibi sistemler bugün çok daha anlamlı ve tüm faydalarıyla kullanımımıza açık halde. Perakendede müşteri odaklı olmanın öneminin anlaşılması ve ön plana çıkması ile birlikte büyük veriyi analiz etmeye, yorumlamaya ve karar oluşturmaya dayalı teknolojiler ön planda olacaktır diye düşünüyorum. Aynı şekilde bulut bilişim de hem verimlilik hem iş sürekliliği anlamında kaçınılmaz olarak hayatımıza girmeye başladı. Güncel teknolojilerden en uygun maliyetle yararlanmak, kaynaklarımızı en iyi şekilde kullanmak için mutlaka değerlendirmemiz gereken bir alan.”

Categories: CIO RÖPORTAJLARI

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*