Müşterilerimize sanal gerçeklik deneyimini alışverişte yaşatmak istiyoruz

Müşterilerimize sanal gerçeklik deneyimini alışverişte yaşatmak istiyoruz

Dijitalleşmenin kaçınılmaz olduğunu söyleyen Onur Market CIO’su Erdinç Cankar bu noktada bir hayalinden bahsediyor: “İlerleyen süreçlerde müşterilerimizi sanal gerçeklik gözlükleriyle Onur Market’te gezdirmek ve gerçek bir mağazada alışveriş yapıyormuş deneyimi yaşatmak istiyorum.”
Derya COŞKUN SAYIN
Teknolojinin en çok dokunduğu sektörlerden biri, üstelik dijital dönüşümün en fazla hissedildiği alanlardan: Perakende… Beacon sistemleri, interaktif ekranlar, sanal gerçeklik projeleri ve dahası… Perakendenin dijitalleşme trendleri ile iç içe olduğu son dönem de CIO Dergisi olarak sektörün önemli oyuncularından birine konuk olduk.

Onur Market CIO’su Erdinç Cankar, 7 grup şirketi 2 Genel Müdürlük, 5 Lojistik depo ile 154 mağazanın tüm operasyonunu 16 kişilik ekibi ile yöneten başarılı bir IT lideri. İleriye dönük projelerinden bahsetmeden önce genel iş süreçlerini anlatarak başlıyor sözlerine Cankar. Hem dış kaynak hem de iç kaynak hizmeti ile operasyonları yönettiklerini söyleyen Erdinç Cankar şöyle konuşuyor: “Şu anda 154 mağazamızın teknik servis desteği İstanbul ve Bursa bölgeden yürütülüyor. Mağazalarımızın talepleri ticket sistemine geliyor. Her bölgenin BT sistem destek yöneticisi sabah ticket listesini alıyor ve bu liste üzerinden öncelik planlaması yapıp ekibi mağazalarımıza yönlendiriyor. Öncelikle şirketimizde arıza yönetimi bu şekilde ilerliyor. Eğer biz bunu kendi içimizde yapamayacak durumdaysak yine aynı şekilde firmalardan teknik servis talebinde bulunuyoruz. Gerekiyorsa dış kaynak gerekirse de iç kaynakla ve 8 kişilik teknik ekibimizin de hazır bulunmasıyla operasyonlarımızı devam ettiriyoruz.”

Onur Market’te hemen hemen her perakende firmasında olduğu gibi IT süreçleri olası ani arızalar üzerinde yoğunlaşıyor. Cankar, genel olarak kasa arızaları, terazi ve el terminali arızaları yaşadıklarını söylerken, “Özellikle, bunlarla ilgili yedekli çalışıyoruz. Arıza durumunda ekibimiz önce remote bağlantı sağlayarak sorunu gidermeye çalışıyor, daha sonra yerinde sorun ile ilgileniyor. Arızası giderilemeyen durumda ise yeni cihaz ile değişim sağlayarak çözüm üretiyoruz. Açıkçası böyle durumlarda zaman zaman dış kaynaklara ihtiyaç duyuyoruz. Örneğin; terazi oldukça spesifik bir ürün. Bu durumda özellikle parçaları değiştirme noktasında dış kaynağa ihtiyaç duyabiliyoruz. Yazar kasalarda da IBM ile çalıştığımız için IBM’den destek alıyoruz. Operasyonlarımızın yaklaşık yüze 30’unda dış kaynaktan yararlandığımız için dış kaynak ihtiyacı kaçınılmaz” diyor.

Onur Market’in İstanbul, Tekirdağ, Kırklareli, Edirne ve Bursa olmak üzere şu an 5 önemli ilde mağazaları bulunuyor. Bursa bölge entegrasyonunun 1 Mart itibarı ile tamamlandığını belirten Cankar, 3 aylık bir planlamanın sonunda 1 mart sabahında Bursa bölgemizde 1 genel müdürlük, 67 şubede 2 üretim tesisinde 2 lojistik depomuzda SAP canlı geçişini gerçekleştirdik” diyerek başarılı bir entegrasyon geçişinden bahsediyor. “Diğer büyük illere de gitmek, satın alımlara devam etmek istiyoruz ” diyen Erdinç Cankar, yönetimin bu yönde çalışmalarının devam ettiğini anlatıyor.
“Müşterilerimizi daha yakından tanımak ve kişiye özel kampanyalar üretmek istiyoruz”
Bu noktada gelecek planlarına da değinen Cankar şöyle konuşuyor: “Gelecek planlarımız arasında dijitalleşme noktasında birtakım adımlarımız olacak. Örneğin müşterilerimizi daha yakından tanımak için alışveriş alışkanlıklarını bilmek ona göre kampanyalar üretebilmek için tüm mağazalara kameralı, hareket sensörlü, yazıcılı, okuyuculu, PC bağlantılı LCD ekranlar kurmak istiyoruz. Bununla birlikte müşterilerimiz için interaktif bir ekran oluşturmak istiyoruz. Her müşterinin kendine özel üretilmiş kampanya ve indirimlerini görebileceği ve bunu ister anında ister daha sonraki alışverişlerinde ya da anlaştığımız mağazalarda indirim kuponu olarak kullanabileceği şekilde bir sistem planlıyoruz. Bütün bu yenilikler dijitalleşme noktasında önemli. Bu yıl ayrıca e-ticaret konusuna ağırlık verdik. Kendi iç kaynaklarımız ile yazdığımız bir e-ticaret projemiz bulunuyor. 5 bölge belirledik ve o beş bölgeden pilot olarak internet satışına başladık. Bunlar, Başakşehir, Göktürk, Eyüp, Beylikdüzü ve Atakent mağazaları… Bu çerçevede, araçlar temin edildi, ürünler toplandı, personele eğitim verildi ve sistem entegrasyonu yapıldı. Onur Market’in mobil uygulaması hem Android hem de iOS ’ta bulunuyor. E-ticaretin mobil tarafında da çalışmalarımız devam ediyor. Sistemin hayata geçmesinin ardından mobil tarafı da devreye alacağız. Bunun dışında, Omni-channel çalışmalarımız da var. E-ticaret tarafından satın alınan bir ürünü, müşterilerimiz mağazadan alabilecek. Mağazadan satın alınan bir ürünü, kendisi götürmeyip evine isteyebilecek. Açıkçası yakın gelecekte neredeyse ticari hayatımızın yarısının e-ticarete yönleneceğini düşünüyoruz.”

“Beacon teknolojileri personelin ne kadar verimli olduğunu gösterecek”
Dijital dönüşümün başta kendi firmaları olmak üzere, tüm perakende sektörü için büyük önem taşıdığını vurgulayan Erdinç Cankar, “Kalifiye personel probleminin hala devam ettiği perakende sektöründe, beacon teknolojileri personelin ne kadar verimli ve nitelikli olduğunu gösterecek”. Akabinde iş kalitesinde artışı da beraberinde getirecektir. Örneğin; personelimize vereceğimiz akıllı yaka kartları ile verimliliğini ölçümlüyor olabileceğiz. Aynı zamanda, müşteri odaklı çalışmalar yoğunlaşacak.”

“Dijital dönüşüm yeni nesil teknolojilerinin de kapısını aralıyor”
Bu anlamda Erdinç Cankar’ın Onur Market için sanal gerçeklik ile ilgili bir hayali bulunuyor. Cankar bu hayalini şöyle anlatıyor: “Müşterilerimiz mağazaya gelmeden, sanal gerçeklik gözlüğüyle mağazamızı gezsin ve istediği ürünü sepete atsın istiyorum. Tabi istediği saatte oluşturduğu sepet evine gelmeli ki özellikle çalışan kişilerin yoğunlukta olduğu günümüzde alışveriş için vakit ayırmak müşterimize zor gelebiliyor. Önümüzdeki birkaç yıl erken ancak sonraki süreçlerde altyapı ve sistemlerin oturmasıyla birlikte hayata geçireceğimize eminim.

Bu yıl öncelikleri noktasında e-ticareti konumlandırdıktan sonra bir lojistik yönetim yazılımı almayı planladıklarını belirten Erdinç Cankar, bu yazılım ile lojistik süreçlerde performans artışı istediklerinden bahsediyor. Bunun yanında bu yıl tüm yazarkasaları değiştirmek istediklerini ifade eden Cankar, e-çözümlerinin birçoğunu tamamladıklarını kaydederken, e-çözümlerin firmaları için önemini vurguluyor. Cankar, “Yaklaşık 5 bin 500 personelimiz mevcut. Bunlardan 1000 kadarının aylık masraf çizelgeleri ve çeşitli faturalandırma süreçleri söz konusu. 1000 adet çalışanın makbuz ve faturalarını yönetmek haliyle zor. Bunun için de bir sistem kullanılması gerekiyor. Net-bt Danışmanlık ile e-dönüşüm sürecinin birçoğunu tamamladık. E-çözümler bazı birimlerimiz için iş verimliliği ve hızı getirirken, kontrol de sağlıyor.”

Categories: CIO RÖPORTAJLARI

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*