Rakibinizden çağrı var: Hayatta kalabilmek için işbirliği yapalım!

Rakibinizden çağrı var: Hayatta kalabilmek için işbirliği yapalım!

Günümüzde her işletme bir dereceye kadar teknoloji firması konumunda. Tüketici teknolojileri devi Toshiba’nın endüstriyel imalat bölümü dahi ileri teknolojinin beklentilerinden nasibini alıyor. Toshiba Uluslararası Başkan Yardımcısı ve CIO’su Allen Wuescher bunun da operasyonları etkilediğine işaret ediyor.

Günümüzde her işletme bir dereceye kadar teknoloji firması konumunda. Tüketici teknolojileri devi Toshiba’nın endüstriyel imalat bölümü dahi ileri teknolojinin beklentilerinden nasibini alıyor. Toshiba Uluslararası Başkan Yardımcısı ve CIO’su Allen Wuescher bunun da operasyonları etkilediğine işaret ediyor.

Bir Japon şirketi olarak genel merkezi Tokyo’da bulunan Toshiba, tüketici ürünleri ve parçaları konusunda dünyanın önde gelen şirketlerinden bir olarak ön plana çıkıyor. Enerji üretimi, güç kaynakları, internet çözümleri, bilgi sistemleri ve elektronik parça alanlarında da yatırım ve üretimleri bulunan Toshiba’nın Toshiba Corporation kuruluşu ise, kurumsal düzeydeki küresel AR-GE kuruluşlarından biri olarak günümüzde Ar-Ge ve mühendis ekipleri ile en yeni ve en iyi ürünleri bir araya getirmeyi hedefliyor.

Toshiba açıkça bir teknoloji firması. Bu Toshiba’daki IT operasyonlarını ve CIO olarak sizin rolünüzü nasıl etkiliyor?
Geniş kullanıcı kitleleri Toshiba’nın tüketici elektroniği alanında olduğunu bildiğinden biz sıklıkla saf bir teknoloji oyuncusu olarak görülüyoruz. Bu da müşteri beklentileri anlamında faaliyetteki tüm firmaları ki, buna endüstriyel imalat dâhil, etkiliyor. Toshiba’nın teknolojik olarak ileri seviye ürünlere sahip olması bekleniyor ki, biz de o pozisyonda olmak zorundayız.

Yakın dönemde Toshiba’daki IT operasyonlarınızda uyguladığınız önde gelen girişimlerden bahseder misiniz?
Toshiba’nın tüm bölümleri yakın zamanda Oracle EBS’yi (E-İşletme paketi) uyguladı. Bu da gelişerek bir diğer önemli girişime dönüşüyor. Söz konusu uygulamada süreçler bizim belirlediğimiz diğer verimlilikler ile değerlendiriliyor, sistemin fonksiyonelliğinden yararlanıyor ve diğer modüller yerine getiriliyor.
Üzerinde çalıştığımız bir diğer temel girişim de kurum bünyesinde sahip olmadığımız alanlarda uzmanlık katmak üzere kesintisiz olarak üçüncü parti sağlayıcıları değerlendirerek olası dış uzmanlıklardan yararlanmak. Çoğunlukta olduğu gibi biz de dışarı yöneliyoruz. Sadece IT girişimleriyle değil, iş teşebbüslerini teşvik etmek için IT’deki çalışanlarımızı iş tarafıyla bütünleştirmekle ilgileniyoruz.

Benzer bir teknoloji firmasında IT operasyonları nasıl devam ediyor. Bunun yanında; farklı bir endüstri sektöründeki aynı ölçekteki bir kurumun IT’sinden ne kadar farklı, anlatır mısınız?
Toshiba’nın yaptığı şey yaratmak olduğundan çokça Ar-Ge yatırımımız var. Geleneksel IT’nin çoğuyla benzeşiyoruz. Yenilikçi bileşenimiz bize özgü bir şey olduğundan bu IT, Ar-Ge ve iş tarafı arasında daha birleşik yatırım ve ilişkileri gerektiriyor. Toshiba adından beklenen şey, bizim her zaman en önde olmamız. İnsanlar bizim yaptığımız şeylerde her zaman teknolojik perspektiften liderlik etmemizi bekliyor.

“İş tarafı artık IT’nin masaya getirdiği değeri daha iyi biliyor”
Toshiba’daki diğer C-seviye yöneticiler ile olan ilişkileriniz nasıl ve bunun IT operasyonlarınız üzerindeki etkiler neler?
İlişkiler geçtiğimiz üç yılda büyük oranda iyileşti; çünkü IT organizasyonu olarak daha şeffaf bir yapı kazandık. IT grubunun daha iş odaklı olması için birtakım gayretler oldu. İş tarafı artık IT’nin masaya getirdiği değeri daha iyi biliyor. Söz konusu farkındalık tepeden aşağı yerleşmiş durumda. Bu da emsallerimin bizim IT bakış açısıyla yaptığımız şeylere güven duymasına yardımcı oluyor.
Gelişmekte olan sayısız teknoloji varken Toshiba rekabetçi kalabilmek için nasıl gelişti?
Toshiba kendini içeriden destekleme eğiliminde. Artık biz üçüncü partilerin potansiyel olarak bizden daha iyi yapabildikleri şeylere bakıyoruz ve mantıklı olduğunda o yöne gidiyoruz. Dolayısıyla şimdilerde bolca hibrit yaklaşımlara bakıyoruz. Mümkün olan yerlerde avantaj kullanmak istiyoruz ki, bu da bizi kesintisiz olarak üçüncü partileri değerlendirmeye, tabi onların Toshiba’ya ve dolayısıyla bizim müşterilerimize kattığı değerlere götürüyor.

Önümüzdeki birkaç yıl içinde Toshiba’da ne tür gelişmeler göreceğiz ve Toshiba IT’si bunu nasıl destekleyecek?
Tüketici ve endüstriyel pazardaki beklenti, Toshiba’nın sağladığı ürünlerin diğer cihazlarla iletişim yeteneğinde agnostik olması. Cihazlar diğerleriyle konuşmak zorunda. Buradaki terim “birlikte rekabet”. Rakipleriniz var ama hayatta kalabilmek için bu dünyada işbirliği yapmalısınız. Dolayısıyla burası IT’nin iş tarafını en iyi şekilde destekleyebileceği yer. Çünkü bizim Ar-Ge ve mühendis ekiplerimiz en yeni ve en iyi ürünleri bir araya getiriyor ama bunlar aynı zamanda birbirleriyle güvenli bir yoldan iletişim kurmak zorunda.

Categories: CIO RÖPORTAJLARI

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*