Teknoloji endüstrilerin alt kümesiydi şimdi kendisi oldu!

Teknoloji endüstrilerin alt kümesiydi şimdi kendisi oldu!

Az sayıdaki e-ticaret şirketi internetin iniş çıkışlarını PayPal kadar gördü. CIO Brad Strock, ilk büyük girişimlerden birinin mobil çağa nasıl adapte olduğunu, sonuna kadar tüm finansal platforma dönüştüğünü ve iki farklı müşteriyi tatmin etmek için çok çalıştığını anlattı.
PayPal’da nihai hedefiniz nedir?
Müşterilerimizin hayatlarına merkezi ve dönüştürücü olmak istiyoruz. Müşterilerimiz hakkında derken, burada hem tüketicilere hem tüccarlara verdiğimiz hizmetin benzersizliğinden söz ediyoruz. Tüketiciler söz konusu olduğunda, ayda 2-3 kez, hatta haftada 2-3 kez tüketicinin finansal hayatının merkezi ve aktif bir parçası oluyoruz.
Tüccarlar için bu, satın alma yapılmasının internet sitesi üzerindeki bir tek butona tıklanarak gerçekleştirildiği bir platform üzerine kurulum yapabilmeleri anlamına geliyor.

Dünya daha mobil hale geldiğinde PayPal’ın vizyonu nasıl değişti?
Bunu uzun yıllar kucakladık, ancak hizmet verdiğimiz pazarlardaki mobil penetrasyonun hızlanması katlanarak arttı. Tüketici tarafında, nakitten dijitale geçiş hızlanıyor. Gerçekten dijital işlemler şimdilik nispeten küçük bir yüzde, ancak büyüme hızı çok fazla.
Bu durum, tüccarlar için PayPal’ın bir platform olarak benimsenmesini daha da önemli hale getiriyor. Onlara uygun olan her yerde ve her zaman alışveriş yapılmasını sağlıyoruz. Çok çeşitli imkânları önlerine seriyoruz.

Geçmişte CIO’ların yüzleşmediği yeni zorluklar neler?
Şirkete bağlı. Teknoloji 10 yıllardır şirketleri dönüştürüyor ancak geçmişte bu dönüşüm, bir departman ya da bir bölüm için bir değişiklik olarak görülüyordu. Artık tüm iş modellerinin değişmesini gerektirecek kadar önemli. Teknoloji, endüstrilerin bir alt kümesiydi, ancak şimdi endüstrinin kendisi haline geldi.
PayPal dijital doğdu, bu yüzden bu yelpazede farklı bir yerdeyiz. Ortak olan şey, üstel değişim hızı. Teknoloji işinizi değiştirdiği ölçüde bu yelpazede nerede olursanız olun, bozulma ve yeniden yapılanma fırsatları çok daha hızlı bir hızda gerçekleşiyor.

Tüketiciler PayPal’ın misyonunu yeniden nasıl tanımlıyor?
Dünya çapında 192 milyon aktif müşteri hesabı sahibiyiz ve giderek müşteri şampiyonu olma yolunda ilerliyoruz. Son olarak, tüketicilerin ödeme yöntemlerini seçmelerine izin vermek için Visa ve MasterCard ile iş ortaklıkları yaptığımızı duyurmuştuk. Bir platform olacaksak, tarihimiz boyunca yaptığımız uzun süredir devam eden kararlara ciddi olarak bakmak zorunda kalacağız.
Tüccarlar için, dünya genelinde 15 milyon aktif ticari hesap var ve ihtiyaçları küçük işletmelerden büyük şirketlere farklılık gösteriyor. PayPal platformunu kendi işleriyle bütünleştirmelerini sürekli kolaylaştırıyoruz.

Bugünkü hangi büyük CIO sorunu 5 yıl içinde tamamen çözülecek?
Zor soru! Her zaman yeni sorunlar ortaya çıkacak. Yeni çözümler bulmak yenilikçi ve müthiş olsa da, bir sonraki yeni sorununu anlamaya çalışmanın daha iyi olacağını düşünüyorum. İnsanların çoğunlukla önemini kavrayamadığı temel sorun budur.

Categories: CIO RÖPORTAJLARI

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*