Analitikler Ford’un talihini nasıl değiştirdi ?

Analitikler Ford’un talihini nasıl değiştirdi ?

Otomobil üreticisi Ford, küresel revizyonunun hemen hemen tüm cephelerinde güç sağlamak için büyük veriyi kullanıyor.

ford-ceo-alan

Ford CEO’su Alan Mulally

“Veri sizi kurtaracak.”  İşte CEO Alan Mulally, 2007’de batmakta olan Ford Motor Company’e geldiğinden bu yana bir çok toplantıya bu sözle başlamıştı. Altı yıl sonra Mulally’nin bu açılış ifadesi otomotiv üreticisinin hakiki bir mantrası halini aldı. Ford yöneticileri ister iyi ister kötü haberler taşıyor olsun, ellerinde sağlam ölçütler olmaksızın bir toplantıya katılmayı istemezlerdi. 22 yıllık Ford emektarı sistem analitikleri ve çevresel bilimler yöneticisi John Ginder. “Tarihsel açıdan Ford’da kötü haberleri paylaşmak istemezdiniz” diyor. Ginder, “Alan’ın firmaya getirdiği şey artık anekdotal kanıtlarla faaliyet gösteremeyeceğimiz bir düşünce yapısı. Ben bu değişiklik patlamasına son beş altı yıldır tanık oluyorum. CFO ve COO’muz en büyük destekçilerimiz. Bu tamamen veri yönelimli bir perspektife sahip olmakla ilgili bir şey” diye konuşuyor. Aslında veri ve analitikler emtia fiyatlarının tahmin edilmesinden, müşterilerin ne istediğinin belirlenmesine, firmanın ne üreteceğine, parçaların nereden tedarik edilmesi gerektiğine, araba ve kamyon ailesinin nasıl güçlendirileceğine kadar Ford’un yaptığı tüm hamlelere nüfuz ediyor. Perde arkasında verilerle ilgilenen geniş bir disiplin çeşitliliğinden gelen 200 büyük veri ve analitik uzmanı var. Onlar Ford’un tanımıyla analitik mükemmeliyet merkezlerinde çalışıyorlar. Söz konusu merkezler 134 milyar dolarlık firmanın pazarlama, araştırma, kredi servisleri ve diğerleri dahil olmak üzere çeşitli birimlerde yer alıyorlar.

2007’den bu yana bu analitik uzmanlar, stratejik ve taktik revizyon kararları, hangi marka ve modellerin devam etmeyeceği, parça ve materyallerin nereden tedarik edileceği ve satışları arttırmaları için bayilerin envanterlerini nasıl elden geçirecekleri kararları hakkında katkıda bulundular.

Çeyrek bazlı mali rakamlar, Ford’un stok performansı ve firmanın en son yıllık raporu hikayenin bugüne kadar olan kısmını anlatıyor. 2009’da (4.6 milyar kayıp duyurusu yapmasından bir yıl sonra) Ford son dört yıl içinde ilk kez kâr açıkladı. Aynı yıl 25 yeni araç ailesini çıkardı ve Amerika’da 2.3 milyon araba ve kamyon satışı gerçekleştirdi. Böylelikle 2007’den beri 2 milyon çıtasını yakalayan ilk marka halini aldı. Ekim ayında otomotiv üreticisi 17’nci ardışık kârlı çeyreğini rapor etti.

Veri analitiği tüm otomotiv üreticileri için önemli bir rekabet aracı. Bununla müşteri, üretim, araçlar ve daha birçok konudaki veriler en ince ayrıntısına kadar elden geçirilerek talep öngörüsü yapmaya ve ürün sunumlarını iyileştirmeye çalışıyor. Söz gelimi General Motors, yıllardır OnStar sistemi aracılığıyla araç arıza tespiti verileri ve diğer bilgileri topluyor. Ancak Ford kendi analitik çalışmalarını ağırlıklı olarak müşteri tercihleri üzerine odaklıyor. Gartner otomotiv analistlerinden Thilo Koslowski’ye göre bu Ford’un rakiplerinin ötesinde olduğunu gösteren bir alan. Koslowski, “Herkes analitikler ve ürün kullanımına bağlı kazanılan anlayışlar üzerinde çalışıyor. Ford’un bunu diğerlerinden daha önce keşfettiğini görüyorum, bilhassa müşteri tercihlerini anlama açısından” şeklinde konuşuyor.

“Ford’ta oldukça yüksek bir hızlı sonuç alma hissi vardı ve bu insanları geleneksel yolların dışında düşünmeye yöneltme eğilimi gösterdi” diyor John Ginder ve şöyle devam ediyor:  “Analitiklerle önemli olan türden bir kabulün alınmasına yardımcı olmak için bir kriz gibisi yoktur. 2007 ve 2008 krizleri bizim firmamız ve analitiklerin oynayabileceği rol için bir dönüm noktasıydı. Kriz, yeni yönetim ve yeni bir perspektif kombinasyonuyla meselelere oldukça farklı bakmak için güç kazanmıştık.”

Ford en büyük kazanımlarından bazılarını üç alana odakladığı analitik yatırımlarından elde etti: müşterilerin isteklerinden emin olmak, araç karmaşıklığını yönetmek ve belirli coğrafik alanlardaki müşterilerin satın almak istediği özelliklere tam olarak sahip olan araçları bayilere dağıtmak.

Pages: 1 2 3 4

Categories: STRATEJİ

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*