Başarılı bir CIO hava durumu verisinden nasıl yararlanır?

Başarılı bir CIO hava durumu verisinden nasıl yararlanır?

Earth Networks’de çalışan bir meteorolog olarak, hava durumuyla bağlantılı mali, operasyonel ve insani riskleri savuşturmak için hazır olduklarını temin etmek üzere düzinelerce organizasyonla çalışıyorum. CIO’ların hava durumu tehlikesinin nasıl gördüğü anlamında çok fazla farklılık mevcut.
Mark Hoekzema
Sayısız işletme hava durumu bilgisini operasyonları içerisine oldukça kısıtlı bir yoldan yerleştiriyor. Hava durumu bilgisi için yüksek seviyeden bir gereksinimi karşılamak üzere basitçe ücretsiz hava durumu kaynaklarını kullanıyorlar. Diğer işletmeler ise CIO’nun yönlendirmesiyle hava durumu verilerine organizasyon çapında bir varlık gibi daha stratejik bir yaklaşımı üstleniyor.
Başarılı CIO’ların organizasyonları içerisinde farklı kullanım durumları için yeni bir operasyonel performans getirmek üzere hava durumu verisi, tahmin ve uyarıları kullandığı 3 yol gördüm…

1. Felaketlere karşı yüksek iş direnci
Haberlere her baktığımızda tüm dünya genelinde iklim değişikliğine bağlı olarak yeni doğal felaketler ve kötü hava olaylarını görüyoruz. Tek başına 2017’de Kaliforniya’da kontrol edilemeyen yangınlar, Teksas, Puerto Rico ve Florida’da büyük fırtınalar, Orta batı’da ise birden fazla kasırga gördük.
Bu aşırı hava olayları ve iklimle bağlantılı diğer etkiler toplumumuz ve sizin işletmeniz üzerine önemli maliyetler getiriyor. Ulusal Okyanus ve Atmosfer İdaresi’ne göre 2017 Amerika’daki doğal felaketler açısından en masraflı yıl olarak kayıtlara geçti. Afetler toplamda 306 milyar dolar gibi çok keskin bir maliyete getirdi.
Peki, CIO’lar dijital altyapı ve fiziki varlıklarını tehdit edebilen gelecek felaketlere karşı işletmelerini nasıl koruyor?
Hava durumu verilerinin toplanması, takip ve analiz edilmesi işletmelerin hava durumu eğilimlerini belirlemesine, organizasyonlarını kötü hava olaylarına karşı daha dirençli yapmasına yardımcı oluyor. Bu trendler bir kez fark edildiğinde işletmeler hava olaylarının nerede ve ne zaman operasyonlarını olumsuz etkileyebileceğini öngörebilir ve hazırlık planlarını devreye sokabilir. Hava verisini anlamak daha iyi bir kötü hava ve doğal felaket planlamaya yönlendirir.

2. Hava tahmin ve uyarıları çalışanlarınızı güvende ve verimli tutacak
Firmanın fiziki ve dijital varlıklarını korumanın ötesinde, hava durumu bilgisi en önemli varlığı korumak için kullanılıyor; çalışanları. Tüketici hava durumu uygulamaları şehir seviyesi enformasyon için harika ama daha hassas hava durumu bilgisi için gereken tanecikli yapıya sahip değil. Daha iyi bir yol çalışanlara gerçek zaman temelinde ayarlanabilir uyarılar verecek ve belirli çalışma konumları için hava tahmin durumlarına imkân tanıyacak kurumsal mobil uygulamalar sağlamaktır.
Kötü hava uyarıları için pazarda alışveriş yaparken tahmin ve uyarılarınızın çalışanlarınızın işiyle uyumlu olduğundan emin olun. Söz gelimi havalimanlarındaki yer operasyonları ekibini çeşitli farklı nedenlerden ötürü kötü havadan korumak oldukça güçtür. Bir havalimanının gürültü düzeyi siren gibi sesli uyarıların duyulmasını imkânsız hale getiriyor. Mobil cihazları üzerlerinde olmayabileceğinden ya da onları da duyamayacaklarından metin mesajları da işe yaramayacaktır. Çalışırken görüşlerini kapatan bir şey olmadığından bu çalışanlar için en iyi metot görsel uyarılardır.
Bunun çalışanları nasıl daha güvende tutacağını görmek kolay ama peki onları daha verimli yapacak şey nedir? Amerika Çalışma ve İŞ Güvenliği ve Sağlığı Bakanlığı’na (OSHA) göre çalışanlara onların güvenlik ve sağlığını önemsediğini göstermeniz çok önemli ve bu onların daha verimli olmasını sağlıyor. Çalışanları korumak için kötü hava uyarı araçlarını kullandığınızda ve onlar bunu bildiğinde, onlar sadece güvende olmayacaklar aynı zamanda daha verimli de olacaklar.

3. Hava durumu verisi doğru iş kararları vermenize ve para tasarrufu yapmanıza yardım edebilir
Olumsuz hava koşulları her türden işletme için operasyonel ve mali baş ağrılarına neden olabilir. Finansal bir kurum, perakendeci ya da bir hizmet firmasının CIO’su olmanız önemli değil: Kötü hava herkesi etkiler. Çakan şimşekler, rüzgâr ve kar sarsıcı enerji kesintilerine neden olarak operasyonları durdurabilir ve tabi sizin nakit akışınızı da.
İşte bu nedenle geniş bir çeşitlilikteki hava durumu veri setleri içerisine yerleştirilen hava durumu tahminleri CIO’lar için çok önemli. Sıra havayla bağlantılı karar vermeye geldiğinde, elinizde doğru araçlara sahip olduğunuzdan emin olmak istersiniz. Her ne kadar tüm organizasyonlar hava konusunda endişe etmeliler ise de, bazıları diğerlerine göre daha farklı durumlardan kaygılanmalıdır.
Örneğin kış sporları merkezleri artan sıcaklıklar ve yağış uyarılarıyla oldukça ilgilidir. Diğer yandan hizmet firmaları daha çok yıldırım düşmeleri ile hızlı rüzgârların getirdiği fırtınalar yüzünden kaygı duyar. Sizin ve operasyonel alanlarınız için önemli olan durumlar için özel uyarılar ayarlamanıza imkân tanıyan hava durumu verilerine güvenmek istersiniz. Bu size uzun vadede tasarruf yapmanıza yardımcı olabilecek kritik operasyon kararları vermenize yardımcı olacaktır.
İşletmelerin iş kazaları ve hastalıklarıyla bağlantılı olarak her yıl 170 milyar dolar harcadığını biliyor muydunuz? Daha önce de bahsettiğim gibi hava durumu bilgisinin büyük bir yararı çalışan güvenliğidir ve bu fayda çalışanlarınızı havayla bağlantılı yararlanmalardan koruyarak size para tasarrufu sağlar. OSHA’ya göre güvenlik ve sağlık yönetimi sistemlerini kuran iş yerleri yaralanma ve hastalık maliyetlerini yüzde 20 ila 40 oranında azaltabilir. Doğru operasyonel kararları vermek üzere işletmelerin hava durumu verisi kullanımından kazandığı tasarruflara eklendiğinde bu sistemler çok büyük tasarruflar sağlayabilir.

Hava durumu istihbaratı önemli
İş sürekliliği, finans ve insan kaynakları departmanları (aynı zamanda ortalama çalışanlar) için bir kahraman olmak istiyorsanız hava durumu verisi, tahminler ve uyarıları kurumsal veri stratejinize yerleştirmeye başlamalısınız. Güzel haber şu ki bu araçları organizasyonunuza en iyi biçimde uyacak şekilde birleştirip yerleştirmenin çokça yolu mevcut. İyi şanslar, güvende olun!

Categories: STRATEJİ

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*