BYOD VMware’e nasıl 2 milyon dolar kazandırdı?

BYOD VMware’e nasıl 2 milyon dolar kazandırdı?

Mantıksız gibi gözüküyor ama geçen yıl Aberdeen Group, BYOD’u benimsediklerinde 1,000 mobil cihazlı bir firma için maliyetlerin ortalama 170,000 dolara kadar çıktığını ortaya çıkardı. Neden; gizli maliyetler. Değerler artıyor çünkü çalışanların artık hacimli indirim oranlarına erişimi yok.

Harcama raporlarının sayısı ciddi oranda arttı ki bu daha fazla işleme maliyeti anlamına geliyor. Ardından kurulum, güvenlik, uyumluluk maliyetleri ve diğer şeyler geliyor. Bu gizli maliyetlere bakan Nucleus Research, Kasım ayında BYOD trendinin kısa zamanda daralmaya başlayacağı öngörüsünde bulundu.

BYOD’un gizli maliyetlerinden kaçınmak

Diğer taraftan VMware gibi firmalar trendi canlandırmayı başarabildi. “Bunun sonucu oldukça olumlu,” diye konuşuyor VMware CIO’su mark Egan. “Amerika’da sadece cep telefonları üzerinde yedi haneli tasarruf sağlıyorum.” VMware, 2011’in dördüncü çeyreğinde toptan BYOD’a yöneldi. “Her ne kadar BYOD’a yönelik liberal bir yaklaşıma sahip olmuş olsam da, bu yeterli değildi,” açıklamasını yapıyor Egan. “İş ortaklarımda olan yeni bir cihazı anında alamıyordum. Çok fazla harcıyorduk. İşte o noktada herkese bir seçenek vermeye karar verdik. Yaptığımız şey tüm çalışanları kişisel sorumluluğa ve masraf iadesine yöneltmekti. Amerika’da kullanıcı başına aylık yaklaşık 172 dolar harcıyorduk. Elde ettiğim tasarruf 2 milyon dolar kadar ve Amerika’da bu yıl söz konusu miktarı tasarruf edeceğim.”

Hangi çalışanların iş için gerçekten bir cihaza ihtiyaç duyduğunu belirleyin

Basit gözüküyor ama VMware’ın tüm yapması gereken bu idiyse, Egan organizasyonunun maliyetlerinin kontrolden çıktığını görebilirdi; aynı BYOD yaklaşımını benimseyen diğer organizasyonlarda olduğu gibi. Egan, VMware’ın attığı ilk adımlardan bir tanesinin fi rma genelinde kimin elinde kurum telefonu olduğu ve söz konusu kişilerin işlerini yapmaları için gerçekte bir mobil cihaza gereksinimleri olup olmadığını kapsamlı bir biçimde değerlendirmek olduğunu ifade ediyor.

“Bir telefon için uygun kişi mi siniz?” diye soruyor. “İşleri için bir telefona ihtiyaç duyup duymadıkları konusunu ayrıntılı bir biçimde gözden geçirdik.” “Yönetim tarafından uygun görülenden çok daha fazla telefona sahiptik,” diyor Egan. “Bu IT maliyet merkezini vurdu. Birkaç yüz telefonu elimine ettik ki bunun sonucu olarak ilk yıl için 500,000 dolarlık bir düzeltme elde ettik.” İşlerini yapmaları için mobil cihaza gereksinim duyan kişileri firma belirledikten sonra, VMware iki geri ödeme programını tanıttı; biri müşteriye dönük çalışanlar, diğeri ise müşteriye dönük olmayan çalışanlar için. İki program da satın alınan cihazların bedelinin ödenmesini içermiyor. Egan, bu dersi erken dönemde öğrendiğini söylüyor. “Yeni iPhone piyasaya çıktı ve aniden çok sayıda bozuk ve kayıp telefonlar türedi,” diye konuşuyor. “Bunun tesadüf olduğuna eminim ama artık böyle bir şey olmuyor.”

Müşteriye dönük olan çalışanlar meşru mobil harcamaları için 250 dolara kadar harcırah alıyor. Müşteriye dönük olmayan çalışanlar ise meşru mobil harcamaları için aylık 70 dolara kadar ödenek alıyor.

Pages: 1 2

Categories: STRATEJİ

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*