CIO’lar endişelenmeyin! Hâlâ harcamalarınızı siz kontrol ediyorsunuz

CIO’lar endişelenmeyin! Hâlâ harcamalarınızı siz kontrol ediyorsunuz

Dijital çağda, işletme yöneticileri kurumsal teknolojileri edinme konusunda daha fazla rol oynamaya başladı. Fakat CIO, çoğu teknoloji satın alma kararlarında hala büyük bir öneme sahip. İşte CIO’ların teknoloji satın almalarındaki öneminin nedenleri…
Geniş teknoloji uygulamalarının karmaşıklığı nedeniyle CIO’lar, kurumsal BT için hala cüzdanları kontrol ediyor. Ancak Forrester Research ve CompTIA tarafından hazırlanan yeni raporlara göre, diğer işletme yöneticileri dijital araçların edinilmesinde giderek daha büyük bir rol oynamakta. İşletme yöneticileri teknoloji satın almak veya teknoloji alımlarını etkilemek zorundadır. Bununla birlikte kesin olan şey, şirketlerin kazanma, hizmet etme ve müşterileri korumayı amaçlayan iş teknolojisi yatırımlarını artırdığı bir dönemde doğal ve gerekli bir değişim olması.
Geçtiğimiz 10 yıl boyunca CIO’lar pazarlama, satış ve İK satın alma bulut yazılımında kendilerine danışmadan, eli kolu bağlı endişeli bir lider olarak izledi. Endişeler yerinde: Doğru bir şekilde incelenmeyen veya test edilmemiş teknolojinin, siber güvenlik tehditleri veya entegrasyon zorlukları içerebilir ve CIO’ların sorunları düzeltmek veya uygulamaya yardımcı olmak için adım atmasını gerekebilir.

CIO’lar hala MOOSE’a sahipler
Bartels, anketlerin tüm resmi göstermemesi nedeniyle işletme yöneticilerinin CIO’ları böylesine tehlikeli pozisyonlara koyma derecesi tartışmaya açıldığını söylüyor. Kısacası, istatistikler masalı anlatan kişiye, katılımcıların bazı teknoloji biçimleri dikkate alınmamasına bağlı olarak değişir.
Örneğin, 2016’da Forrester araştırmasına katılan ABD’li işletme yöneticileri, toplam teknoloji alımlarının yüzde 32’sinin BT alanı dışında yapıldığını iddia etti. Ancak Bartels bunun doğru olmadığını, çünkü tüm teknoloji harcamalarının yüzde 70’inin MOOSE veya bakım ücretleri, dış kaynak kullanımı sözleşmeleri, telekomünikasyon hizmetleri, operasyonlar ve bakım personeli ile birlikte ilişkili sunucular, depolama, bilgisayarlar ve diğer donanımlar üzerine kurulduğunu tahmin ediyor; BT genellikle ekipmanı kontrol ediyor. ABD teknoloji harcamalarının geri kalan yüzde 30’u, iş katılımının en fazla olduğu yeni projelere gidiyor.
Dijital teknolojilerin giderek artan önemi, işletme yöneticilerinin satın alma kararlarıyla yakın işbirliği içinde olmalarını ve bu kararları bildirebilmelerini gerektiriyor. Ancak Bartels, yeni teknoloji alımlarının sadece yüzde 5’inin iş dünyası tarafından 2018 yılına kadar tamamen denetleneceğini söylüyor. Kurumsal ortamda çalışmak için teknolojiler edinmek, genellikle her aşamada birden fazla paydaş gerektiren karmaşık, bazen dağınık bir girişimdir.
Bartels, “İş liderlerinin artan teknoloji merakı ve bulut çözümlerinin yaygınlığı, iş liderlerinin bu sürecin ilk aşamasında daha büyük bir rol oynaması anlamına geliyor” dedi. Ancak, lisanslı yazılımın kalıcılığı, bulutun lisanslı yazılımın yerini alması için giderek artan bir şekilde benimsenmesi ve çözümlerin uygulanması ile optimize edilmesi zorlukları, CIO’ların ve teknoloji yönetimi ekiplerinin genel teknoloji satın alımlarında hâlâ önemli bir rol oynadığı anlamına geliyor. Dahası, CIO’lar, işletme gereksinimlerini karşılamasına izin verdiği ölçüde, iş dünyası liderleri için BT’ye gölge düşüren bir hizmet olarak yazılım (SaaS) çözümleri tedarik etmektedir. Bartels, “Bu, talebi yönetmek için bir mekanizma haline geliyor” dedi.

CompTIA tarafından, 675 ABD kuruluşu ile yapılan bir anketin “Yeni BT Alıcısını Düşünüyor” raporunda benzer bulgular yayınladı. Comp TIA’nın sanayi analizi kıdemli direktörü Carolyn Nisan, katılımcıların yüzde 45’inin teknolojiyle ilgili fikirlerin kuruluşun farklı alanlarından geldiğini ve yüzde 36 daha fazla yöneticinin karar alma sürecine girdiğini söylediğini ortaya koydu. Buna ek olarak, ankete katılanların yüzde 52’si son bir yıl içinde teknoloji satın alımı ödemesi yapmak için işletme birimi bütçesini kullandı. Nisan, iş başkanlarının kendi departmanları içinde hızlı bir şekilde tedarik edebilecekleri bulut yazılımı satın almak eğiliminde olduklarını söyledi.

CMO’lar kendi teknolojilerini satın almak ister
CFO’lar, COO’lar, tedarik zinciri başkanları ve müşteri hizmetleri sorumlusu seviyesindeki çalışanların, SaaS veya diğer bulut çözümleri gibi ihtiyaç duydukları teknolojileri satın almak için BT ile işbirliği yapma ihtimali daha yüksektir.
Gölge IT’nin başlıca faillerinden biri olan CMO’lar, 2018 yılına kadar tüm pazarlama teknolojileri ile ilgili yeni proje harcamalarının yüzde 36’sının kontrolünü üstlenecek olsa da, Bartels, birçoğunun CIO’ları ile daha yakından çalıştıklarını söylüyor. Bunun başlıca nedeni, CMO’ların daha fazla müşteri edinme görevini üstlenmesinden sonra müşteri yaşam döngüsünü yönetmenin işletme verilerinin yönetiminde ve uyumlaştırılmasında CIO’nun teknik uzmanlığının gerektiğini düşünüyorlar.
Bartels, “Sorumlulukları CIO ile daha yakın bir ilişkide olmaya başlar çünkü pazarlama, satış ve müşteri hizmetlerinden elde edilen verilere daha bütünsel bir görünüm vermek için analiz etmeleri gerekir” diyor Bartels. “Bunu kendilerinin yapamayacağını bildikleri için ortak olarak CIO’ya ihtiyaç duyuyorlar.”

Böyle bir ortaklık, CMO Eric Reynolds ve CIO Manjit Singh’in parmaklarını şirket müşterilerinin nabzını tutmak için günlük toplantılar yaptıkları Clorox gibi şirketlerde tam güvence altındadır. Reynolds, “Doğru olan kişiye doğru zamanda doğru mesajı vermekle” ilgili olarak “Bu dönüşüm, veri ve teknolojinin muazzam bir şekilde yeniden gözden geçirilmesini ve pazarlama yaklaşımımızı gerektiriyor” dedi.

Categories: STRATEJİ

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*