CIO’ların sorulmasını istemedikleri 6 soru

CIO’ların sorulmasını istemedikleri 6 soru

CIO’ların sorulmasını istemedikleri altı soruyu ve bu soruların nasıl cevaplanması gerektiğini sizler için derledik.

CIO olarak her gün patronunuzdan, çalışma arkadaşlarınızdan, müşterilerinizden gelen soruları cevaplıyor ve zaman zaman sürpriz sorularla karşılaşıyor olmanız muhtemeldir. Fakat sürpriz soruların ötesinde size tekrar tekrar yöneltilen ve soru olarak canınızı sıkan durumlarla karşılaşıyor olmanız bilinen bir gerçek. İşte size CIO’ların sorulmasını hiç istemedikleri altı soru…

1. İş zekası ekibi neden IT içerisinde yer almalıdır?
“İş zekasını IT departmanı dahilinde olmadan kolayca iş zekası aracı satın alarak sürdürebiliriz.” Bu söyleme aşina iseniz sonrasındaki sorunun ne olduğunu kolaylıkla tahmin ediyorsunuzdur.
Bilgi yönetimi konusunda analiz veya büyük veri alanında ilerleme kaydedebilecek düzeyde gelişme sağlanamaması pek çok organizasyonda söz konusu olan bir gerçektir. Kurumsal ölçekte veri yönetiminde belirli bir düzeye ulaşılması önemlidir. Bu kapsamda veri merkezlerinde sağlam tanım bilgisi ve veri kaynakçası bulunması bir ihtiyaçtır.
Veri depolama konusunda gerekli şartlar yerine getirildiği ve doğru şekilde yönetildiği takdirde iş zekası rahatlıkla IT dışında bırakılabilir. Temel detayları belirlemediğimiz takdirde dış kaynaklara yönelmeniz sadece verinizin daha fazla dağılmasına neden olacaktır.

2. Yazılımı daha hızlı test ederek dağıtımını gerçekleştiremez miyiz?
CMO ve ürün yöneticileri için en büyük hayal kırıklıkların birisi yazılımın istedikleri zamanda piyasaya sürülememesidir. CIO’lar ve ekipleri hiçbir zaman test etme ve yazılımı piyasaya sürme konusunda CMO ve ürün yöneticilerini memnun edemezler.
Fakat bu konunun üstesinden gelmenin bir yolu var. Ekibinize gereksinimlerin daha net bir şekilde ortaya koyulduğu Agile yönetim felsefesini kullandırarak yazılım geliştirme sürecini daha yakından ve hızlı şekilde takip edebilir, aynı zamanda kendinizi korumaya alabilirsiniz.
Diğer taraftan DevOps ile süreçle her daim yakından ilgilendiğinize dikkat çekmeyi ihmal etmeyin. Test yönetimi ve otomasyonu konusunda yatırım yapılması gerektiğini ve bu yatırımın genelde tahmin edilenden daha yüksek bütçeli olacağını belirtin.
Tamamıyla operasyonel sürece odaklandığınızda aşamaları hızlandırmanız mümkün olacaktır.

3. Bunu neden hemen mimariye dahil edemiyoruz?
Yazılım mimarisi konusundaki sorular eski zamanların en gözde sorularıdır. Günümüzde herkesin bir “dijital uzman” olduğu ve her sürecin dijital hale getirilmesinde ucu bucağı olmayan faydalar gören vasıflar taşıdığı şüphe götürmez bir gerçek. Bu durumun üstesinden gelebilmek için yönetim tarafından onaylanan bir mimari tasarım ve strateji ortaya koymanız gerekir.
Yönelimler konusunda genel bir kabul oluşturarak bu tür soruları cevaplamanız daha kolay hale gelecektir. Bu sayede mimari konusunda yöneltilen sorulara “Evet, bunu mimariye dahil edebiliriz fakat bu iş gerçekten kritik bir öneme sahip değilse daha sonra yapılabilir” cevabını verebilirsiniz.

4. Bu durumu IT bütçesinin dışından karşılayabilir miyiz?
IT bütçesi geleneksel yaklaşımlarla her daim tartışılan ve ucu bucağı olmayan dipsiz bir kuyu gibidir. IT prensipleri doğrultusunda bütçe oluştururken önemli olan nokta IT harcamalarının ve şirket harcamalarının ayrılmasıdır.
Lazer yazıcı toneri satın alırken yapılacak 1 milyon dolarlık harcamanın IT bütçesi yerine merkezi satın alma süreciyle ilgili bütçelerden yapılmasının daha makul bir seçenek olacağı aşikardır.
CIO olmak her zaman popüler bir iş olmadı, fakat birilerinin bu bedeli karşılamak zorunda.

5. Neden tüm uyumluluk ve denetim araçları tamamlanmadı?
Uyum araçlarının oluşturulması esnasında CIO’ların tüm şirketi temsil ediyor olması ve hatta irtibat kurulacak kişi olarak belirlenmesi sıkça karşılaşılan durumlardan birisidir. Bu tür durumlardan dolayı üstlenilmesi gereken “ekstra” görevler her daim söz konusudur.
Maalesef, CIO’lar uyumun sağlanması konusunda oluşturulan komitede bu konuda yükümlü olmasa dahi sürece öncülük eden kişiler olması söz konusudur.

6. Yeni sistem ne zaman kararlı hale gelecek?
Bir parça ipin ne kadar uzunlukta olduğunu düşünmekten kaçının. CIO olarak yeni bir geliştirme sürecinde sistemde planlanan durumların dışındaki durumlarla karşılaşarak sersem hale dönmeniz muhtemeldir.
Devekuşu gibi başınızı kuma sokmanıza gerek yok. Peki ama bu durum karşısında nasıl bir davranış ortaya koymanız gerekir? Söyleyeceğiniz cevap ne olursa olsun yanlış anlaşılma ihtimaliniz yüksek olduğundan dolayı dikkatli davranmalısınız.
Bu durumda ekibinizin tamamıyla çözümü uygulamaya koymaya yönelik çalışıyor olması ortaya koyabileceğiniz en uygun davranıştır.
Olayları çözmek ve problemin neden kaynaklandığını belirlemek için hangi noktalara odaklanacağınız ve kimlere danışacağınız gibi detayları önceliklendirin. Kullanıcılara bu konuda yoğun bir şekilde çalıştığınızı inandırın.
Tüm bu yöntemler başarısız olursa onlara sadece bir görüşme yapmak istediğinizi söyleyerek uzlaşmacı bir yaklaşım ortaya koyun.

Categories: STRATEJİ

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*