Konum verilerini kullanma konusunda bilmeniz gereken 5 önemli detay

Konum verilerini kullanma konusunda bilmeniz gereken 5 önemli detay

Konum verilerinin kullanıldığı hizmetler pazarlamacılara, akıllı telefon kullanıcılarının alışveriş merkezi gibi belirli bir coğrafik alana girdiği zaman mesaj gönderebilme imkânı sağlıyor. Konum verilerini kullanırken bu detaylar hayli önemli!
Konum verilerinin kullanıldığı hizmetler pazarlamacılara akıllı telefon kullanıcılarının alışveriş merkezi gibi belirli bir coğrafik alana girdiği zaman mesaj gönderebilme imkânı sağlıyor. İşte size konum verilerini izleme konusunda bilinmesi gerekenler:

1. Konum verileri yerel olarak kullanılabilir. Bu hizmet ile konuma bağlı olarak akıllı telefon kullanıcılarına mesaj gönderimi sağlanır. Bazı şirketler herhangi bir mağaza, alışveriş merkezi veya buna yakın bölgelerde bulunması halinde müşterilerinin akıllı telefonlarına promosyon teklifleri gönderebilirler.
Forrester Research analistlerinden Tony Costa, “İhtiyacınız olan tek şey bir uygulama ve GPS koordinatları” diyerek konum verilerinin kolayca kullanılabileceğini belirtiyor. Costa, konum bilgilerinin kullanımının pek çok şirkette henüz olgunlaşmadığına dikkat çekerek bunun en önemli nedeninin çoğu şirkette konum tabanlı verilerin kullanıldığı uygulamaların henüz CRM altyapısına entegre edilmemesi olduğunu ifade ediyor.

2. Sunulan teklifler daha farklı bölgelere iletilebilir. Örneğin, özel günlere göre oluşturulan pazarlama stratejileri ile daha iyi satış rakamlarına ulaşılması mümkün olabilir. 1-800-Flowers tarafından sevgililer gününde yüzde 20 daha fazla satış yapılmasını hedeflenmesi ve bu hedefe ulaşılması pazarlama stratejilerinin önemini ortaya koyuyor.
1-800-Flowers şirketinin çevrimiçi, mobil ve sosyal medya üzerinden satış stratejilerinden sorumlu başkan yardımcısı Amit Shah belirli bir bölgelerdeki müşterilere yönelik mesajlarla müşterileri mağazaya yönlendirmenin kendileri için satışın ilk aşamasını oluşturduğunu söylüyor.

3. Mağazayı ön plana çıkarma yöntemi olarak kullanılabilir. Belirli bir teklifin otoparktaki müşterilere gönderilmesi müşterinin rakiplerden uzak kalmasını sağlayabilir. Shopkick ve benzeri uygulamalar sunduğu indirimler, hediye kuponları ve kampanyalar ile hedef potansiyel müşterileri hedef alıyor.
Konum özelliklerinden faydalanılarak müşterilere hediye ürünler sunulabilme imkânı da bulunuyor. 1-800-Flowers mücevher mağazalarının yakınlarındaki müşterileri hedef alan kampanyası ile bu konudaki en önemli örneklerden birisi olarak ön plana çıkıyor. Shah, mücevher mağazalarından alışveriş yapan kişilerin genelde çiçek satın alma potansiyeli olduğunu ifade ederek, mücevher dükkânlarında bulunan müşterilere indirimli teklifler sunduklarını belirtiyor.

4. Analizlerde kullanılabilecek yeni veriler elde ediliyor. Costa, davranışsal modellerle konum verilerini anlamada yeni bir aşamaya geçilebileceğini vurguluyor. Veri analiz yöntemlerinden faydalanılması şirketlerin hedeflenen satışların hangi oranda gerçeğe dönüştüğünü takip edebilmesi bakımından önem taşıyor. Yapılan satış verilerin ötesinde müşterilerin mağazayı hangi sıklıkla ziyaret ettiği, ne kadar süre alışveriş yaptığı ve vitrindeki detaylara bakarak ne kadar vakit geçirdiği gibi detayları izleyebilmek mümkün olabilir.

5. Daha fazla ödül sunmaya hazır olmanız gerekiyor. Müşterilerinizin nerede olduğunu ve nasıl davrandıklarını bilmeniz halinde özel teklifler sunmanın ötesinde müşterilerinize ödül ve kişiselleştirilmiş deneyim sunmaya hazır olmanız gerekiyor. Neiman Marcus VIP müşterilerinin mağazaya girmesi durumunda satın alma geçmişini gözden geçirerek daha özel bir hizmet sunduğu pilot uygulama ile bu konuda gelinebilecek uç noktaların neler olabileceğine dair işaretler veriyor. Costa, tüm bunların müdahaleci olmadan teşvik edici olması gerektiğinin altını çizerek önemli olan noktanın değer değişimi olduğunu söylüyor.

Categories: STRATEJİ

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*