Pazarlama buluta girdi: Danışmanınızı belirlerken bu 20 soruyu mutlaka sorun!

Pazarlama buluta girdi: Danışmanınızı belirlerken bu 20 soruyu mutlaka sorun!

Salesforce Marketing Cloud başta olmak üzere genel olarak bulut tabanlı CRM projelerinde artan hedeflere ulaşmak, çalışan ve yatırımın güncelliğini sağlamak başlıca problemlerin başında geliyor.
Marketing Cloud projeleri Salesforce konusunda çalışan danışmanların büyük bir kısmının ilgilenmediği projeler olduğu için bu alanda yeterli deneyime sahip kişileri bulabilmek pek mümkün olmayabiliyor. Daha önemlisi farklı ürünlerin ve eklentilerin olması ilgili süreçlerde uyumluluğun sağlanması ve süreçlerin yönetilmesinde becerilerin edinilmesi konularında beraberinde farklı problemler getiriyor. Pazarlama alanındaki kurumsal süreç uzmanlığı söz konusu olduğunda ise beklentilerinizi oldukça düşük tutmanız ya da hiçbir zaman ikisini bir arada bulmanızın mümkün olmadığı ürün veya proses konusunda uzman olan kişiler arasında doğru tercihler yapmanız gerekiyor.

Marketing Cloud konusunda hazırladığımız sorular herhangi bir Salesforce.com danışmanının size ne kadar uygun olduğunu belirleyebilmeniz amacıyla hazırlandı. Sorularda danışmanların belirlenmesinde anket olarak kullanılması gibi bir yaklaşımdan farklı olarak görüşmelerinizde konuşmalarınız esnasında kullanarak bu alandaki eksiklikleri belirleyebilmeniz yaklaşımı yer alıyor.

Her müşterinin farklı ihtiyaçlarının olması cevaplanması gereken sorular için tek bir “doğru” cevap olmasını imkânsız hale getiriyor. Bunun yerine sağlayıcıların puanlanarak organizasyonel ihtiyaçları en iyi şekilde karşılayacak ve kurumsal IT tarzına en yakın sonuçlara ulaşan firmalar ile çalışmak yapılabilecek en iyi şey. Bu değerlendirme sonucunda hiçbir şirketin tam puan alamayacağını ve eğer gerçekten hak e dilen B+ notuna ulaşmanın sizin için büyük şans olduğu gerçeğini göz ardı etmemelisiniz.

Marketing Cloud deneyimi
*Danışman olarak hangi Marketing Cloud ürünleri üzerinde çalıştınız?
*ExactTarget, Pardot ve Marketo arasındaki farkları biliyor musunuz? Bu alanların tamamında çalışmalarınız var mı? Söz konusu API’ler ve SFDC’ye ait platform API’leri arasındaki temel farklılıklara hâkim misiniz? Danışman sosyal medya takibi ve Salesforce toplulukları arasındaki farları biliyor musunuz?
*Farkındalık ve pazar duyarlılığı için en iyi ölçüt nedir? Bu ölçütlerden hangisi daha hızlı değişir?
*Pazarlama hizmet bürosu ve aracılar (özellikle uluslararası alanda) kullanılıyorsa bu unsurların sistemde nasıl yer alması gerekiyor? Danışmanınız bu kişilere hangi düzeyde erişim sağlanmasını tavsiye edersiniz?
*Pazarlama uygulamamızla ilgili düşünceleriniz nelerdir? Leads kullanmamız gerekiyor mu? Neden?
*SFDC veri tabanı dışında birden fazla kaydı olan verilerin düzenlenmesi gerekir mi veya veriler bulundukları konumda mı geliştirilmelidir?
*Lead-gen modeli ve Named Account Model arasındaki fark nedir?
*Zenginleştirmeyi sağlamak için hangi araç, hizmet ve süreçleri kullanmamızı tavsiye edersiniz?
*Named Account Model ve Account-Level Marketin arasındaki fark nedir? Danışman olarak her iki konuda da çalışmalarınız var mı?
*Named Account Model geliştirmenin püf noktası nedir?
*Lead Scoring sistemi ile ilgili uygulamalarınız var mı? Bu konudaki tavsiyeniz nedir?
*A:B testi nedir? Neden yapılır? Testlerin ne kadar sürede bir tekrarlanması gerekir?
*Satış konusunda çalışan kişilere pazarlama e-posta sistemine tam erişim verilmeli midir? Neden?
*Pazarlama için hangi takip sistemini tavsiye ediyorsunuz? Neden?
*Hangi pazarlama ölçütlerini kullanmak temelde gereksizdir? Neden?
*Bizim gibi pazarlama organizasyonları için önemli ölçütler nelerdir? Danışman olarak farklı bir müşteri için geliştirdiğiniz ölçüt kümesi örneğiniz bulunuyor mu?
*Satış ve pazarlamada risk teşkil edebilecek en önemli etken ne olabilir?
*Pazarlama ekibi için oyunlaştırma yaptığınızı düşünecek olursak danışman olarak Work.com için yaşadığınız deneyim nasıl olurdu? Etkin oyunlaştırma ile neler öğrenilebilir? Danışman olarak farklı bir tavsiyeniz varsa nedir ve nedenleri nelerdir?

Marketing Cloud dağıtımı
*Go-live için genel dağıtım stratejisi olmalıdır?
*Eğer uluslararası hizmet organizasyonunuz varsa danışman olarak hangi stratejileri tavsiye edersiniz?
*Yerel gereksinimlerin tespit edilmesi konusunda neler düşünüyorsunuz?
*Ülkeye özgü gereksinimlerin tespit edilmesi ve buna yönelik uygulamalar konusunda neler düşünüyorsunuz?
*Ülkeye özgü kullanıcı kabul testi konusunda tecrübeleriniz nelerdir?
*Ülkeye yayılma sürecinin belirlenmesi / önceliklendirilmesi konusunda düşünceleriniz nelerdir?
*Kullanıcı eğitimi konusundaki fikirlerinizi belirtiniz?

Üst düzey tecrübeye sahip pazarlama ekiplerinin 20 yıllık tecrübelerinde pazarlama dünyasında pek çok şeyin değiştiğini söyleyebilmek mümkün. Günümüzde kullandığımız araçlar daha güçlü, süreçler ve sahip olunan enstrümanlar çok daha iyi tanımlanmış şekilde pazarlama dünyasında kendini gösteriyor. Bu doğrultuda pazarlama bilimindeki gelişmeler devam ediyor. Bu nedenle Marketing Cloud projeleri bu süreçte kat edilmesi gereken konulardan birisi olma niteliği taşıyor.
Marketing Cloud projeleri ile ilgili en önemli konu artan hedeflere ulaşacak şekilde çalışan ve organizasyon güncelliğini sağlamak olduğu şüphe götürmez bir gerçek. Gerçek anlamda işinin ehli olan danışmanlarla doğru adımları atabilir, stratejilerinizi belirleyebilir ve sürekli olarak sisteminizde iyileştirmeler yapılmasını sağlayabilirsiniz.

Categories: STRATEJİ

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*