Sosyal medya başarısı için gereken 3 temel özellik

Sosyal medya başarısı için gereken 3 temel özellik

Başarı ağırlıklı olarak sahne arkasında çalışanların karakterine bağlı… Sosyal medya üzerindeki bilgi akışı inanılmaz bir biçimde ilerliyor. Sosyal medya pazarlamasında becerikli bir uzmanı tanımlayan 3 yaygın başlığa bakıyoruz.

Dünya genelinde İki buçuk milyar kullanıcısı ile sosyal medya üzerindeki bilgi akışı görülmemiş bir hızda ilerliyor. Her yerdeki işletmelerin de öğrendiği gibi, sosyal medyada başarılı olmak göründüğü kadar basit değil. Etkileyici bir gönderi büyük bir araştırma ve planlamayı gerektirir. Doğru yapıldığımda sosyal medya büyük kitlelere marka mesajının yayılmasında harika işler yapabilir. Esasında Social Media Examiner’ın bir raporuna göre pazarlamacıların neredeyse yüzde 90’ı sosyal medya gayretlerinin geçtiğimiz sene işletmelerinin bilinirliğini artırmaktan sorumlu olduğunu açıkladı.

Başarı ağırlıklı olarak sahne arkasında çalışanların karakterine bağlıdır. Sosyal medya pazarlamasında becerikli bir uzmanı tanımlayan üç yaygın başlığa bakıyoruz.

1. Harika bir dinleyici
Anlamlı gönderiler empati gerektirir. Empati diğerlerinin endişelerini ve ilgilendikleri şeyleri dikkatli bir biçimde anlama yeteneğinden gelir. Büyük pazarlama stratejileri konuşarak başlamaz, onlar dinleme ve incelemeyle başlar.
Sosyal medya inanılmaz derecede dinamik bir ekosistem, özellikle işletme duruşu açısından. Çekici bir içerik yaratabilmek için spesifik bir endüstriyle alakalı gözde konuları tanımlayan konuşmaları görüntülemede mahir olmak hayati.
Mention gibi araçlar markanız, rakipler, anahtar kelimeler veya bütün endüstrileri takip etmenize imkân tanıyarak hangi konuların yankılandığını görmenizi sağlar.
Becerikli bir sosyal medya uzmanı işletmeleri için özelleştirilebilen değerli anlayışları derleyebilir ve ilgili sorunları çözebilir.
Sosyal medya görüntülemedeki marifet düzgün kriz yönetimi, rekabetçi analiz ve doğru influencer’ları hedef almak için elzemdir.
Fakat büyük bir organizasyon içinde kültür, işbirliği ve iş akışlarını dönüştürmek için sihirli değnek bulunmuyor olsa da işletmenizin yenilikçi olmasını temin etmeye yönelik atabileceğiniz adımlar mevcut.
Sıra işbirliğine ve hedef kitlenizle etkileyici bir yoldan etkileşim kurmaya geldiğinden en güçlü müttefikiniz stratejik dinlemedir. Davranış ve düşünce gelişimini takip içerik pazarlamanın anahtar içeriklerinden bazılarıdır.

2. Katılımcı uzman
“Sosyal kelebek” tanımı Facebook ve LinkedIn gibi platformlar varlıklarıyla tüm dünyayı şereflendirmesinden çok önce vardı. Bu ağ oluşturma noktaları sosyal olmanın manasındaki ince ayrıntıları değiştirmiş olsa bile, temel noktalar aynen yerini koruyor.
Bir sosyal kelebek genel olarak sosyal olarak dinamik, karizmatik, kişisel olarak sokulgan ve ağ kurmaya eğilimli bir kişi olarak tanımlanır. Söz konusu nitelikler hiç şüphesiz tarihsel olarak etkili oldu ve artık sosyal medya çağında daha da uygulanabilir hale geldi.
İster Pazar günleri şarap tadımı için buluşan bir grup olsun ister birbirine sıkıca bağlı girişimciler ağı, becerikli uzmanlar çeşitli sosyal medya senaryolarına doğal bir biçimde nasıl karışacağını ve entelektüel katkıları nasıl sağlayacağını bilir.
İşletme liderlerinin yüzde 69’u firma iletişimlerinin, kendi vizyonlarını başarmalarında yardımcı olduğuna inanıyor.
Neyse ki bugünlerde pazarda katılımcı olmayı ve ağ kurmayı her zamankinden daha da kolaylaştıran her türden program yer alıyor. Söz gelimi TagFi nokta atışı yapmanızı sağlayan ve doğrudan sizin ilgi alanlarınıza uygun sosyal çemberlerin bir parçası olmanıza imkân tanıyan bir uygulama. Kişisel aktivitelerden profesyonel gayretlere kadar bu uygulama isminizi öne çıkartmanıza ve değerli irtibatlar kurmanıza yardımcı olmak üzere çokça şey yapabilir.
Bir bütün olarak sosyal medyanın en büyüleyici yanlarından bir tanesi kişisel ve profesyonel mesajlaşma arasındaki boşluğa köprü oluşturma becerisidir. Yüksek düzeydeki bir sosyal katılım bu konsepti destekliyor ve bağlılığı arttırmak için gerekli hayati etkileşim becerilerini inşa ediyor.

3. Çok yönlü yazar
Sosyal medyanın çok önemli etiketini yapıştırdığı şeylerden bir tanesi yazıl dil. Derin manalar için her bir kelimenin dikkatlice incelendiği bir dünyada, uyumlu yazma beceriler artık her zamankinden daha önemli.
Sosyal ağ siteleri farklı yaklaşımları gerektiren kısıtlamaları uygulamaya koydu. Örneğin, bir Twitter gönderisi en fazla 140 karakter olabilir. Dolayısıyla bir gönderi hazırlamak aynı başlık hazırlamaya benzer; kullanılan her bir kelime (veya harf) bir manayı çekici bir yoldan anlatmak üzere stratejik bir biçimde kullanılmalıdır.
Diğer yandan başarılı blog yazıları, hedef kitleyi derinlemesine anlayan, istikrarlı bir tondaki uzun metinlerin yazımını gerektirir.
Sosyal medya için yazmak tamamen her bir ortam için dikkat yaratacak içeriklerin oluşturulmasıyla ilgili. İşin doğrusu şu ki kaliteli içeriklerin üretimi uzun bir zaman ve pratik gerektiriyor.
Sanatınızı geliştirmenize yardımcı olarak her türden kaynak mevcut. Söz gelimi Slick Write’da sosyal medya içeriklerinizi bir pencere içerisine kopyala yapıştır yapıyorsunuz ve uygulama yazınızın her bir bölümünü analiz ederek gramer, imla ve noktalama hatalarını ortaya çıkartıyor. Yanlı bir dil veya cinsiyete özel zamirler gibi şeyleri işaret etmeye yönelik farklı editoryal düzeyler bulunuyor.
İnsanların kolaylıkla kırılabildiği ve hızla sonuca vardığı bir toplumda yaşadığımız şüphe götürmez bir gerçek. Ne yazık ki sosyal medya bu konsepti daha da büyütüyor. Bir yargıda küçük bir hata markanız için büyük bir tehlikeye karşılık gelebilir. Bu sebeple gelişmek için çok yönlü bir yazarın pratik, teknik, duygusal ve sosyal farkındalığa sahip olması şart.

Son sözler
Sosyal medya burada kalmayı sürdürecek bir varlık. Onu bildiğimizden beri iletişimi değiştirdi ve insanların bağlantı kurma şekillerinde devrim yarattı. Başarıya yönelik gereksinimler her saat değişiyor ve her zaman yaratıcılık ve dinamizme gereksinim olacak. İyi dinleyiciler gelişimi ölçme becerisine sahiptir ve ne zaman eyleme geçeceklerini bilir. Katılımcı uzmanlar seslerini kalabalıklara nasıl duyuracaklarını bilir. Çok yönlü yazarlar güçlü etkiler bırakan tesirli mesajları formüle edebilir.

Categories: STRATEJİ

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*