Sosyal medyadan nefret eden idareciler için 5 ipucu

Sosyal medyadan nefret eden idareciler için 5 ipucu

Yönetilen bir marka inşa etmek online varlığa ihtiyacınız olacağı manasına geliyor; fakat online kimliğinizi idare etmek yük olmak zorunda değil. Sosyal medyadan nefret ediyor olsanız dahi vereceğimiz 5 ipucu ile onu faydalı hale getirebilirsiniz.

Sosyal medya profesyonel bir marka inşasında bir önkoşul gibi hissettirebilir ve gerçek şu ki kariyerinizi geliştirmek istiyorsanız sosyal ortama giriş yapmalısınız. Fakat sosyal medya sizin olayını değilse, offline kalmakla bir markanın yönetilmesi arasındaki dengeyi bulabileceğiniz yollar mevcut.
“Sahip oldukları kariyer ilerleme ve gelişim fırsatları dolayısıyla LinkedIn gibi çalışan profesyonelleri hedef alan sosyal medya ağları arada sırada da olsa zaman harcamaya ve güncellemeler yapmaya değer,” şeklinde konuşuyor Gray Scalable kurucularından ve balkan Charlie Gray.

Fakat profesyonel bir online marka inşa etmek tüm yaşamınızı almak zorunda değil; ya da sıkıcı olmak. Üzerinizde bir yük oluşturmaksızın sosyal ağlarınızdan maksimum yararı elde etmenizi sağlayacak 5 ipucuna bakalım.

Stratejik olun
Her bir sosyal medya platformu için bir hesaba ihtiyacınız yok; hedef kitlenizin nerede olduğunu bulun ve varlığınızı orada inşa etme üzerine odaklanın. Söz gelimi şayet profesyonel ağınız LinkedIn ve Twitter üzerindeyse, Instagram veya Facebook’ta gönderi yapmaya ihtiyacınız yok.
“Yöneticilerin hangi sitelerin en doğal domain’leri olduğunu anlamalı ve buralar üzerine odaklanmalı. Tasarım işindeyseler örneğin Pinterest ve Instagram’a odaklanırdım. Personel veya pazarlama işindeyseler tercih edilecek platform LinkedIn olurdu,” şeklinde konuşuyor Gray.
Hangi platformları denemek istediğinize dair bir fikir elde etmek için sıklıkla nerelerde gönderi yaptıklarını ve hedef kitleleriyle bir araya geldiklerini görmek için diğer endüstri liderlerine bakın.

Odak bulun
Online varlığınızdan ne elde etmek istediğiniz hakkında düşünmeye zaman ayırın. Hedef kitlenizi mi büyütmek istiyorsunuz, müşterilerle bir araya gelmek mi istiyorsunuz ya da ağ fırsatları yaratmak için diğer endüstri liderleriyle irtibat mı kurmak istiyorsunuz?
“Bir sistem ve planla birlikte onu kendi hizmetçiniz ve altın madeniniz haline dönüştürebilirsiniz. Bunu sanal bir konferansa gitmek gibi görün; kiminle ve nasıl bağlantı kuracağınız kararını verme gücü sizin elinizde,” şeklinde konuşuyor kariyer koçu ve uzmanı Christine Hueber.
Sosyal medyadan profesyonel olarak ne kazanmak istediğinizi anlarsanız gayretleriniz üzerine konsantre olmanı daha kolay olacaktır; aynı zamanda buralara giriş yaptığınızda muhtemelen daha az zaman ve enerji kaybetmiş olacaksınız.

Nicelik değil nitelik
Ağınız nitelik üzerine olmalı, nicelik değil. Twitter üzerinde daha fazla takipçiniz var ama Facebook üzerindeki daha küçük bir kitleyle daha güçlü bir bağlantıya sahip olduğunuzu fark ettiyseniz Twitter’ı saf dışı bırakmak isteyebilirsiniz. Mesele her zaman sahip olduğunu takipçilerin sayısı değildir; hedef kitlenizin size olan bağlılık düzeyidir.
“Daha çok takipçi sayısı hakkında değil, diğer influencer’larla irtibat kurmak la ilgilenin. Ona sosyal medya olarak bakmayı bırakın, sosyal ağ olarak davranmaya başlayın. Şayet ona diğer ağ kurma süreçlerinin bir parçası olarak davranırsanız düşünceniz hızla değişecektir,” diyor Richardson Marketing başkanı Robert Richardson.

Kalite üzerine odaklanmak aynı zamanda sizi orijinal tutar ki bu kişisel markanız için önemlidir. Makul, profesyonel ve bağlı bir varlığı yönetmek “günlük olarak manasız pazarlama içeriklerini postalayıp duran” bir kişiye nazaran daha güçlü bir ağ inşa eder, diyor Richardson.

En iyi olduğunuz şeye tutunun
Şayet bireysel ilişkilerde daha iyiyseniz, zamanınızı yüz yüze etkileşimlere harcamaya devam etmelisiniz. Bu aynı zamanda nitelikli bağlantılarla inşa edilmiş bir online ağı temin etmenin harika bir yoludur. Etkinlik ve toplantılarda ağ kurma becerilerinizin avantajından yararlanın ve ayrıldıktan sonra o bağları güçlendirmek üzere sosyal ağları kullanın.
“Bir kişinin sosyal profilini mükemmel hale getirmek için harcanan saatlere nazaran ‘gerçek dünyadaki’ ağınızı inşa edip bağlanmak için harcanan zamanın daha değerli olacağına dair gerçekleştirilecek bir tartışma var. Sosyal profiller her ne kadar kişisel bir markanın desteklenmesine yardımcı olabilse de, nihayetinde insanların profesyonel yaşamlarında günlük bazda bir araya geliş biçimlerini karşılayamaz,” şeklinde konuşuyor Adaptive Insights’tan Amy Reichanadter.

Sosyal medyanızı başkası yönetsin
Kendi sosyal medyanızı yönetme düşüncesine katlanamıyor veya sadece buna zamanınız yoksa, bir sosyal medya yöneticisini görevlendirmeyi düşünün. İster tam zamanlı, yarı zamanlı veya serbest olarak online profillerinizin nasıl idare edileceğini tam olarak bilen yeterince insan mevcut.
“Sosyal medya kendi lisanına sahip ve bunda çok akıcı olan uzmanlar var. Sosyal medyanın nasıl kullanılacağı çok bariz gibi gözükse dahi uzmanlık gerçekten yararlı ve yükünüzü azaltıyor ve zaman tasarrufu sağlıyor,” diyor Gray.

Ya da HootSuite gibi üçüncü parti sosyal medya yönetim platformlarına yönelebilirsiniz. Böylelikle sosyal medya profilerinizi tek bir yerde bir araya getirebilirsiniz. Kullanıcı dostu bu platformlar sosyal medya varlığınızı idare etmenize imkân tanırken aynı zamanda gayretlerinizin nasıl işe yaradığına dair analitik anlayışlar da sağlıyor.

Categories: STRATEJİ

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*