2019 için 5 dijital dönüşüm trendi

2019 için 5 dijital dönüşüm trendi

Daha vurgulu bir inovasyon yaklaşımı, operasyonel verimlilik ve ürün yönetiminde değişim… İşletmeler ‘büyük patlama’ diye tabir edilen değişim söyleminden geri adım atıyor; bekleyin ve görün!
CIO’lar dijital dönüşüm külfetinden mustarip ama yalnızca bu ifadenin neredeyse tüm IT modernizasyon çabalarını tanımlamak için aşırı kullanılması yüzünden değil. CIO’lar, işlerin hızlı değiştiği bir dönemde uzun süreli beklemelere karşı iştahsız olan CEO’lar ve yönetim kullarından büyük dönüşümler için destek bulmada zorlanıyor.

Yani sayısız firma bütün işletme çapındaki dijital dönüşümlerde başarısız oluyor. Forrester Research analistlerinden Allen Bonde’a göre kurumsal ataletin değişime yönelik büyük tutkuları geciktirmesiyle bu 2019’da da sorun olmayı sürdürecek. Dijital dönüşümün, yeni iş modellerinin işlenmesine yardımcı olan teknoloji, beceri ve kültürde bir değişimi gerektirdiğine inanan Bonde, tüm abartılı söylemlere rağmen yanıtın hiçbir zaman bir Büyük Patlama yaklaşımı olmadığını söylüyor.

“Büyük dijital dönüşüm etrafında bir miktar tükenmişlik söz konusu ve onu daha küçük hale getirmede teknoloji liderlerine ve e-işletme liderlerine ihtiyaç var,” diyor Bonde. “İdareciler artık, ‘Onu anladık; işlerimiz değişecek ama daha hızlı veya daha pratik olarak ne yapabiliriz’ diye konuşuyorlar.”

Bonde 2019 için önde gelen beş dijital işletme tahminlerini ve aynı zamanda CIO’ların bu değişimlere nasıl uyum sağlayabileceklerini bizimle paylaştı.

1. Dijital dönüşüm odaklı inovasyona eviriliyor
İşletmeler dönüşecek ama daha yinelemeli, ölçülen bir tempoda. Beş ila 7 yıllık uzun aralıklar yerine 18-24 aylık inovasyon döngülerini düşünün. Bonde 3D baskılı ayakkabı denemeleri yapan Adidas ile mağazalarında dijital pazarlama hizmetlerini test eden Office Depot’a dikkat çekiyor. Arıca yapay zeka (AI) yazılımını benimseyen Metlife ile chatbot’a geçen Synchrony’i de aklınızda tutun. Bunların her biri dijitale yatkın tüketiciler için hizmetleri geliştirmeyi amaçlıyor.
2019’da firmalar yeni bir ROI tipini ölçecek: “inovasyon geri dönüşü,” firma yararına derecelendirilen dijital teknolojilerle, diyor Bonde. Dijital KPI’ların burada giderek artan bir rol oynamasını bekleyin. “Dönüşüm zaman alıyor, tamamlanmaktan uzak ve köklerine geri dönmeye ihtiyacı var: somut faydalar sağlayabilen küçük, yönetilebilir inovasyon parçaları.”
Bonde’un tavsiyesi: Hızlı kazanımlar arayın, bunları üst üste koyun ve dijital liderlerin bunların üzerine inşa etmesine imkân tanıyın. “Bunu yapmanın yolu sıralama ve her birinin kendi masrafını çıkarması gerekiyor,” şeklinde konuşuyor Bonde.

2. Operasyonel verimliliğin dönüşü
Operasyonların modernize edilmesi üzerindeki daha sıkı bir odak dijital dönüşümün canlı tutulmasını destekleyecek, diyor Bonde. 2019 yılında işletmeler müşteri sonuçlarını iyileştiren ve verimlilik sağlayan operasyonların dijitalleşmesi üzerindeki bir odakla resesyon planlamasını hızlandıracak.
Müşteri odaklı dönüşüm en yüksek büyümeyi hedef almayı sürdürecek ama CIO’lar nihai maliyetler üzerinde daha sert olacak. CIO’lar yönetimsel gösteriş projelerini kapatmanın yolunu arayacak ve mümkün olan yerlerden self servis teslimatı organize edecek. “Sonuçlar önemli, bilhassa verimlilik, müşteri memnuniyeti ve maliyet etkinliğini birleştirerek maksimum desteği vaat edenlerle,” şeklinde konuşuyor Bonde.
Bonde’un tavsiyesi: CIOs gölge IT yoluna gitmiş sıklıkla havaleli yapıdaki servis olarak yazılım uygulamalarını azaltma üzerine odaklanacak. Sonuçta bir firmanın tek ihtiyacı çoğu müşteri tarafından kabul görmüş uygulamalar. “Bir SaaS hizmeti değer üretmiyorsa envanter çıkartmanın tam zamanı, CIO onu kapatmalı,” diyor Bonde.

3. Ürün yönetimi yaygınlaşıyor
2018’de CIO’lar ürün temelliden ürün temelli IT yönetimine geçiş yapma, çevik geliştirmedeki trendlerle uyum sağlama, XaaS (servis olarak her şey) IT servislerine yönelme ve müşteri seyahat haritalarını destekleme üzerinde artan bir odak hakkında konuşmaya başladı.
CIO’ların müşteri takıntısı büyüdükçe dijital tasarımcılar, ürün yöneticileri ve “deneyim yöneticileri” dahil olmak üzere ürün odaklı rollerin 2019’un yoğun odak alanı halini almasını bekleyin, diyor Bonde. Söz gelimi ihtilafların arasını ve piyasalara giden yeni yolları bulan, pazarlama ve IT ile eşgüdüm halinde çalışabilen ürün yöneticileri çalıştırmak zorunda.
Bonde uyarıyor: Bunu yapmanın yolu ürün yöneticilerinin “müşterinin sesinin” kaybolmamasını temin ederek ki bu firmaya zarar verebilir, pazarlamayı engelleme pahasına mühendisliğe çok fazla yaslanmamasını sağlamaktır. “Ürün yönetimi mühendisle çok sıkı bir biçimde bağlı olduğu takdirde pazar için bir ortaklığa sahip olmak güç olabilir” şeklinde konuşuyor Bonde.

4. B2B platformlarının ve ticaretin yükselişi
İşletmeler uzun zamandır ekonominin platform merkezli olmaya başladığını biliyor; API ve bulut teknolojilerinin yaygınlaşması sağ olsun. Salesforce.com’un API merkezi uzmanı MuleSoft’u satın alması söz konusu trendin altını çiziyor. Firmalar platformları ölçeklemeye bakarak bunu daha da ileri taşıyacak. “Dijital temas noktalarını yalnızca bir müşteri kanalı olarak düşünmenin ötesinde işletmeler tedarikçilerle dağıtıcılar arasındaki etkileşimlerinde yeni verimlilikler arayacak. Aynı dağıtıcılar ise Pazar verilerini paketleyip aracını devreden çıkarılmasına karşı know-how’ı bir koruma olarak paketlemeye bakacak,” diye konuşuyor Bonde.
Bonde’un tavsiyesi: Platform stratejinizi oluştururken veriye bir “ülke sırrı” gibi davranmayı bırakın, bunun yerine dağıtıcı ve tedarikçilerle paylaşmak üzere seçin. “Onlar sizin için harika bir veri partneri olabilir,” diyor Bonde. “Şayet değilse, onlarla etraflarında çalıştığınız gibi çalışın.”

5. AI dijital yığınlarda daha fazla yer alacak
AI etrafındaki köpüklenme inkâr edilemez. Akıllı otomasyondan sanal asistanlara, sahtekârlık analitiklerine hemen tüm işletmeler bir veya başka yapıda AI’ı araştırıyor. Fakat tedarikçilerin gideren artan bir biçimde AI’ı teknoloji yığınlarına örmesiyle birlikte, CIO’ların işletmelerinde gerçekleştirmek zorunda hissettikleri denemelerin bir kısmını bertaraf edecek.
Bonde örnek olarak, pazarlamacılar için kampanya oluşturmayı kolaylaştıran Adobe Sensei AI teknolojisine ve sağlıktan hava durumuna her şeyde kullanılan IBM Watson’a dikkat çekiyor. “Aşırı abartıya etki edemeyiz; fonlamanın daha sıkı hale gelmesiyle kendi kendine tükenecek,” diyor Bonde. “Fakat dijital süreç ve araçlarda daha fazla gömülü AI göreceğiz.” AI’lı öneri motorlarını, içerik yönetimi ve tedarik zinciri sistemlerini düşünün.
Bonde tavsiyesi: Abartılardan uzak durun ve hızlı kazançlara yönelim. 2019’da dijital liderler arka uç süreçlerinin otomasyonu ve ön hat ekiplerinin günlük işlerinin modernizasyonu için operasyonlar ve pazarlamadaki emsalleriyle birlikte çalışmalı.
Yinelemeli inovasyon düşünce yapısı, Bonde’un firmalara yaptığı dijital dönüşüm ölçeğini küçültme çağrısı için döngüyü kapatıyor.

“İyi bir şeyleri oluşturan değişikliklere ilham vermek için çevik ve tasarım düşüncesi kullanımıyla ilgili,” diyor Bonde. “2019, uzun vadeli tutkuyu destekleyen kısa vadeli kazanımlar yaratmak için teknoloji ve partnerleri kullanarak müşteriye hizmet anlamında deneyimlerin dijitalleşmesi üzerine odaklanma zamanı.”

Categories: TEKNOLOJİ

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*