Hologramlar kurumsal pazarlama için geri dönüyor

Hologramlar kurumsal pazarlama için geri dönüyor

Onlarca yıllık yanlış başlangıçlardan sonra hologram temelli artırılmış gerçeklik işletmelerin en son pazarlama aracı olarak dikkat çekiyor. Her ne kadar hologramlar birkaç yıldır kullanılıyor olsa da genel olarak bilhassa müzik alanında daha fazla yaygınlaşmaya devam ediyor.
On yıllar önce pazarlamacılar, bir konferansta katılımcılarla gerçek zamanlı olarak etkileşim kurması için Bill Gates’in yapay bir yansımasını görüntüleme yeteneğini anlayamadı. Hızla 2018’e sarın, Y ve Z jenerasyonu her yaş için teknoloji etkileşimini daha doğal ve daha erişilebilir yapmak üzere hologramlarla artırılmış gerçekliğini gücünü kullanabilecek. Her ne kadar hologramlar birkaç yıldır kullanılıyor olsa da onlar genel olarak bilhassa müzik alanında yaygınlaştı.

İleri seviye teknoloji hologramlar ve artırılmış gerçekliğin tüm endüstrileri değiştirmesine imkân tanıyor. Etkinlik yönetimi yazılım devi Aventri’nin dijital inovasyon başkan yardımcısı Brian Friedman’la bir araya geldik; pazarlamacıların kendi endüstrilerini değiştirmek üzere hologramlara nasıl hazırlanabileceklerine dair anlayış kazanmak, ayrıca içerik tüketiminin bu fütürist metodunun önümüzde yıllarda kurumsal pazarlama alanında ne kadar etki olabileceğini anlamak için.

Müşterilerle iletişim kurmanın daha samimi bir yolu
Şayet bunu okurken hologramların büyük ihtimalle kendi endüstrinizi değiştirmeyeceğini düşünüyorsanız, tekrar düşünün. Hologramların insanlar arasında yüz yüze etkileşimlerin var olduğu herhangi bir endüstriyi değiştirmesi bekleniyor. “Buna perakende mağazaları, restoranlar, havalimanları ve hatta hastaneler dâhil,” diye açıklıyor Friedman. Söz gelimi doktorlar hastaları ve aileleriyle uzaktan konuşabilecek, mağazalardaki müşteriler onların sorularını yanıtlayabilecek holografik personelle doğrudan görüşebilecek. Konaklama hologramların endüstriyi değiştirebilecekleri bir aday ve günlük aktivitelerinizden birisinde en az bir hologramla karşılaşmanı an meselesi.

Hologramlar aynı zamanda markaların her bir müşteriden gelen deneyimleri kişiselleştirme becerisi sunacak ve görsel enformasyonun çeşitli yollardan dağıtılmasına imkân tanıyacak. Friedman geçenlerde BMW’nin lüks segmentteki ailesinin en yeni üyesi i8’i tanıttığı bir etkinliğe katılmıştı. “Katılımcılar akıllı telefonlarını aracın gövdesi üzerinde tutarak hava akışı ve motor performansı gibi teknik durumları görebilmişti,” diyor Friedman. Hologramlar fiziki ürünler üzerinden ilgili enformasyonu sunmada markalar için önemli bir kanal halini alacak.
Hologramların daha makul fiyatlara gelmesiyle birlikte hatipler konuşmalarını büyük kalabalıklara daha samimi bir biçimde sunabilecek. Canlı etkinliklerdeki konuşmacılara gelindiğinde gelecek hologramlarda. Konferanslar, yemekli eğitimler ve global zirvelerde holografik konuşmacılar sahnenin etrafında yürüyebilecek ve kalabalıkla etkileşim kurabilecek. Onlar aynı zamanda ellerinde veya hemen önlerinden ekstra holografik sunumlar görüntüledikleri daha ileri düzey bir deneyim de sağlayabilecek.

“Gerçek” hologramlar nasıl?
Diyelim ki bir etkinlikte oturuyorsunuz ve hemen önünüzdeki sahne üzerinde holografik Elon Musk beliriyor. Holografik teknoloji ve görüntüler sizin bunun gerçek, yaşayan Elon Musk mı yoksa bir hologram mı ayrımını yapmanızı güçleştirecek. Teknolojinin daha yüksek kare oranlarıyla daha parlak görüntüleri desteklemesiyle hologramlar daha gerçekçi bir al alacak ve önümüzdeki üç ila beş yıl zarfında daha yüksek kontrastlı görüntüleri desteklemesi bekleniyor.
“Hologramlarla gerçek sunucular arasındaki tek fark fiziki dokunuş olacak,” diyor Friedman. Katılımcılar hologramlarla tokalaşamayacak veya imzasını alamayacak fakat katılımcılar hologram sunuculara alışacak ve içerik platformu interaktif içerikler için çok daha fazla fırsatı destekleyecek.
Hologramlar fiziki dünya ile dijital dünyaları birleştirmede bir sonraki adım olacak. Microsoft’un HoloLens’i holografik teknolojinin tüketicilerle pazarlamacılar arasındaki bağlantıyı nasıl değiştirdiğini gösteren bir diğer örnek.

“Fiziki dijital dünyaları tek bir ortam içerisinde birleştirmek insanların, konumların ve nesnelerin fiziki lokasyondan bağımsız olduğu, diğer dijital emsalleriyle etkileşim kurabildiği deneyimlerin inşasını mümkün kılıyor,” şeklinde konuşuyor Microsoft operasyon grubundan Alex Kipman.

Deneysel pazarlamanın geleceği
Hologramların ve arttırılmış gerçekliğin yükselişi, bu yapay ekranların nihayetinde yaşayan, nefes alan insanlara olan ihtiyacı ortadan kaldıracağı korkusunu getiriyor. “Gerçek şu ki hologramlar ve AR’nin her ikisi içerik dağıtımına yeni seviyeler kazandıracak ve tüketicilerden girdileri destekleyecek,” diyor Friedman. Reklam verenler sponsorlu içerikler için daha fazla imkâna sahip olacak ve farklı seviyeden tüketiciler yeni deneyim seviyelerine erişebilecek.
Örneğin Steven Spielberg’in Ready Player One filmi (insanların ıssız dünyalarından kaçarak arttırılmış gerçekli bir dünyada ikinci bir yaşam sürdürdüğü gelecekte geçen bir film) hazırlanırken hayranlara gösterimden önce benzersiz deneyim sunmak için interaktif bir deneyim geliştirildi. Austin Teksas’taki SXSW konferans alanındaki iki ayrı depoda yapılan kurulumda kullanıcılar kendi karakterlerini özelleştirerek Oculus Rift başlığı yardımıyla arttırılmış gerçekli bir dünyaya girebiliyordu.

“Ready Player One, VR endüstrisinin hem mevcut ve hem de gelecekteki durumundan ilham alıyor ve Vive bugün VR deneyimini sunmada eşsiz bir konuma sahip,” şeklinde konuşuyor Vide Studios genel müdürü Joel Breton.

Beş yıl içinde Z jenerasyonu hologramlara ve arttırılmış gerçekliğe alışmış olacak ki bu da markaları içeriğe daha fazla yatırıma yönlendirecek. Pazarlamacılar bu yeni tür içerik tüketimini benimsemede heyecanlı olmalı; bu sadece başlangıç.

Categories: TEKNOLOJİ

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*