Ödeme sistemleri değişen ekonomiye ayak uydurmak için gelişiyor

Ödeme sistemleri değişen ekonomiye ayak uydurmak için gelişiyor

Çok yakın geçmişte ödemeler nakit olarak yapıldığı halde, e-ticaretin yükselmesi ve iş süreçlerindeki diğer değişiklikler, daha uygun nakitsiz işlemlerin ortaya çıkmasına yol açtı. Teknolojik ilerlemeler de çoğu ticari yönelimi değiştirdi.
Eskiden işletmeler yereldi ve yalnızca sabit bir topluluğa hizmet veriyordu. Nakliye, imalat ve iletişim alanındaki gelişmelerle birlikte, küçük işletmeler kademeli olarak ülkeler arasında birden fazla lokasyona genişlemeye başladı.
Küreselleşme, dünyayı, ürünlerini ve hizmetlerini yabancı bir müşteriye satmayı düşleyen işletmeler için açtı. Bugün, Glenwood Springs’deki bir bodrum işletmesi, Rosario, Arjantin ve Xinghua, Çin’den müşterilere sahip olabilir. Daha önce, işletmelerin sabit bir çalışma yeri vardı; tüm çalışanlarımızın birlikte çalıştığı fiziki bir ofis gibi, ancak yeni işletmelerin çalışanlarının dünyanın farklı yerlerinde evlerinden çalışmasını sağlayan sanal ofisleri var.
E-posta, Skype, akıllı telefonlar, mesajlaşma ve telekonferans gibi kesintisiz iletişimin yeni yolları, her yerde bulunan ‘sürekli bağlı işadamı’nı doğurdu. Bulut veri depolama ve bilgi işlem hizmetleri, sunucu alanını boşa çıkardı ve küçük işletmeler için daha uygun fiyatlı hale geldi.
Çevrimiçi alışverişin ortaya çıkması e-ticaret işletmelerini doğurdu ve insanlar evlerinin rahatlığında alışveriş fikrine kapıldılar. E-ticaret aslında internetten daha eski, ancak internet 1991’de internet ticari kullanıma açıldığında hızını aldı.

E-ticaret işletmelerinin artan popülaritesi ile pazarlama yepyeni bir anlam kazandı. Müşterileri sizinle alışveriş yapmaya yönlendiren herhangi bir strateji iyi pazarlamadır. Bu aynı zamanda ödeme sistemleri için de geçerlidir.
Müşterilere birden fazla güvenli ve kolay ödeme seçeneği sunan bir e-ticaret şirketi, daha fazla müşteri çekecektir. Bir e-ticaret işletmesinin de müşteri verilerinin güvenliğini sağlamaya ihtiyacı vardır.

Sistemler, yeni iş biçimlerine ayak uydurmak için nasıl gelişti?
Kâğıt paranın kral olduğu ve bütün ödemelerin nakit olarak yapıldığı günler sanki dün gibi. Ancak değişen işletme senaryosu çevrimiçi alışveriş sayesinde daha uygun, gelişmiş ve nakitsiz işlemlere olan ihtiyacı yarattı.
Elektronik Fon Transferi (EFT), 1960’lı yıllarda ilk ATM’lerden ortaya çıktı. Telekomünikasyon teknolojisiyle güçlendirilmiş bir elektronik ağ üzerinden finansal işlem yapma fikri son derece popülerdi, çünkü bir yerden diğerine büyük miktarda fiziksel nakit taşımayı içermiyordu. Bankalar ve finansal kuruluşlar, büyük miktarların devri için toptan EFT kullanmaya başladı. E-ticaretin yükselişi, insanların çevrimiçi ödeme platformları aracılığıyla mal ve hizmet için ödeme yapabilecekleri tüketici EFT’sinin kullanılmasını gerektirdi. Satış kartı, tüketiciler arasında banka kartlarının geniş kabul görmesi göz önüne alındığında satışa sunuldu. Visa ve MasterCard, çevrimdışı borç işlemlerini popüler hale getiren kredi kartlarını tanıttı.
Daha sonra, çevrimiçi satın alımlarda kullanılan kredi ve bankamatik kartlarının çevrimiçi kimlik doğrulamasına yönelik bir sistem oluşturuldu. Çevrimiçi ödemeleri daha güvenli ve kolay hale getirmek için PayPal gibi platformlar ortaya çıktı.

Bağlantılı bir kart aracılığıyla çok çeşitli hizmetler için ödemelere izin verdiler. PayPal, tüccarlara ve diğer profesyonellere ödemelerini almalarını ve tüketicilerin ödemelerini yapmalarını sağladı.
Dünya, gerçek anlamda nakitsiz işlemlerin bir safhasına girmeye çalıştığı için, kalan zorluklar ancak teknolojinin düzgün bir şekilde uygulanması ve işletmelerde değişime uyum sağlaması için güç kazandırılması yoluyla ortadan kaldırılabilir.

Günümüzde online bankacılık, gelişmiş dünyanın çoğunluğu için en çok tercih edilen ödeme şekli haline geliyor. Yerleşim ve bilgisayar korsanlığı riski, kartları içeren ödeme sistemleri etrafında zorluk yarattı. Ayrıca, kart ve e-cüzdan içeren işlemlerin çoğunda işlem ücretleri var. Bu durum, çevrimiçi ödeme sistemlerinin popülaritesinin artmasına da katkıda bulundu.
Örneğin Trusty, tüccarlar, müşteriler ve bankalar için basit ve güvenli çevrimiçi ödeme sistemi yarattı. Bireysel banka hesabının ödemeler ve makbuzlar gibi her türlü işlemde doğrudan kullanılmasına olanak tanıdı.
Bu İsveç şirketi 2008’de faaliyete geçti ve 18 ay içinde 1 milyon işlem yaptı. Bugün, mütevazı banka hesabının gerçek sayısallaştırılmasını sağlamış ve günün herhangi bir saatinde çevrimiçi işlemleri mümkün kılmıştır.

Basitlik ve kullanıcı deneyiminin en üst düzeyde olduğu bir çağda, insanlar işlem yaparken kusursuz güvenlik arıyorlar. Küresel e-ticaret iş senaryosu, birden fazla ödeme seçeneğinin kullanılmasını gerektiriyor. Bununla birlikte işlem masraflarının ek yükü ve hack’ing riski müşterilerin ve tüccarların ödeme ve makbuzlar için bir online platform aracılığıyla kişisel banka hesaplarını kullanmalarını karşılıklı bir anlayışa dönüştürdü.

Kapanış düşünceleri
Para, dünyanın ekonomisine güç sağlayan motor! Sürekli değişen ticari senaryolarla, parasal işlem sistemlerinin gelişmesi doğaldır. İşletmeler, coğrafi sınırları eriterek ve insanlara cesur yeni bir dünyaya hizmet etmek için yeni alanlar yaratıyor. Ödeme sistemleri, ürün ve hizmetler için güvenli, sağlam ve güvenli bir ödeme şekli sağlamak için bu ilerlemeye ayak uyduruyor.

Categories: TEKNOLOJİ

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*