Robotik Proses Otomasyonu kurumsal alanda büyük bir çıkış yakalayacak

Robotik Proses Otomasyonu kurumsal alanda büyük bir çıkış yakalayacak

Walmart ve American Express Global Business Travel gibi şirketlerde CIO’lar rutin görevlerde süreçlerin robotik proses otomasyonu ile yürütülmesini sağlayarak önemli ölçüde verimlilik artışı sağlanmasını hedefliyor.
Büyük ölçekteki şirketlerde CIO’ların verimliliği artırmaya konusundaki çalışmalarda temel görevlerin otomatikleştirilmesi için kullanılan yazılımlar önemli bir yer tutuyor. Robotik proses otomasyonu olarak adlandırılan teknoloji ile IT departmanları “robot” olarak adlandırılan bir yazılım parçasını kullanarak e-postalara otomatik cevap verme veya ERP sistemindeki iş akışını takip etme gibi görevlerin yerine getirilmesini sağlayabiliyor. Robotik proses otomasyonu organizasyonlar tarafından makine öğrenme ve yapay zeka teknolojilerine benzer şekilde yapılacak işlerin otomatikleştirilmesinde tercih ediliyor. Makine öğrenme ve yapay zeka teknolojilerinden farklı olarak robotik proses otomasyonu ile yerine getirilen görevlerde kurumsal mantık ve yapılandırılmış girişler yer alırken kurallarda değişiklik olmaması dikkat çekiyor.

Daha önce GameStop’ta CIO pozisyonunda bulunan ve geçtiğimiz yıl robotik proses otomasyonuyla ilgili yeni bir danışmanlık şirketi kuran Jeff Donaldson, tüm organizasyonlarda süreçlerin var olduğunu ve süreçlerin noktadan noktaya detaylı bir şekilde tanımlanarak uygun araçlar kullanılmadan hiçbir şeyin otomasyon ile yürütülmesinin mümkün olmadığını ifade ediyor ve ekliyor: “Süreçlerin otomasyonu çalışanların enerjilerini daha farklı alana kaydırmasını ve daha üretken olmasını sağlar.”

Gartner verilerine göre robotik proses otomasyonu ile ilgili harcamaların 2015 yılından 2020 yılına kadar her yıl yüzde 41 oranında artışla 2020 yılında 1 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor. 2020 yılında büyük ölçekli şirketler için şu anda yüzde 10’dan daha az olan robotik proses otomasyonu adaptasyonunun yüzde 40’a ulaşması bekleniyor.

AT&T, Ernst & Young, Walgreens ve Deutsche Bank gibi binlerce çalışanı olan şirketler maliyetleri düşürmek adına robotik proses otomasyonu teknolojisine önemli yatırımlar gerçekleştiriyor. Hackett Group’a göre rutin görevlerin otomasyonu işlem süreçlerindeki maliyetlerde yüzde 50 ile 75 arasında düşüş sağlayarak çalışanların organizasyona daha fazla değer katacak alanlara yönelmesini sağlayabiliyor.

CIO ve eşdeğer pozisyonlardaki yöneticilerle robotik proses otomasyonu ve robotik proses otomasyonunun organizasyonlarında nasıl kullanıldığı ve organizasyonlara neler kazandırabileceği konusunda görüştük.

Seyahat yönetimini otomatikleştiren yazılım
Seyahat yönetim şirketinin süreçlerini otomasyona uyarlanması için oluşturduğu beş kişilik mühendislik ekibi ile American Express Global Business Travel CIO’su David Thompson, robotik proses otomasyonu alanında 2018 Forbes CIO Summit etkinliğinde akıllarda yer eden en önemli yöneticilerden birisi oldu.
Thompson robotik proses otomasyonu ile ilgili ilk çalışmayı daha önce çalışanlar tarafından yürütülen ve otomasyon prosesine uygun hale getirilen havayolu biletlerinin iptali konusunda gerçekleştirmiş. Yapılan geliştirme sonrasında robotik proses otomasyonunu bilet iptalinin ötesinde hava alanının kapalı olması durumunda yeniden rezervasyon yapılması tavsiyesinde ve belirli harcama yönetimi görevlerinde kullanıyor.

Robotik proses otomasyonu edindikten sonra çalışanların otomasyonu yapılacak işi nasıl yaptıklarını oluşturdukları altyapıya öğrettiklerini söyleyen Thompson, benzer bir çalışmayı Western Union’da CIO pozisyonunda iken yaptığını belirtiyor ve ekliyor: “Otomasyona uyarlayabileceğimiz şeylerin listesi her geçen daha uzun hale geliyor.”
Robotik proses otomasyonunun geliştirilmesi üst düzeyde değişim yönetimi becerileri gerektiriyor. Nitekim, Thompson’un ekibi yöneticilere söz konusu teknolojinin nasıl çalıştığını öğreterek yaptıkları işlerde otomatik hale getirilebilecek görevleri değerlendirmelerini istiyor. Diğer taraftan 12 bin 500 seyahat danışmanının güvence altına alınması durumunun değerlendirilmesi gerekiyor. Otomasyon söz konusu olduğunda işini ihtimali pek çok kişinin en önemli çekinceleri arasında yer alıyor. Thompson, otomasyon altyapısına dahil edilen görevleri yerine getiren çalışanların daha değerli görevlere kaydırılmasının önemli olduğunu belirtiyor.

Kendi şirketlerindeki yöneticilerin robotik proses otomasyonu hikayesindeki tüm süreçlerden geçtiğini ifade eden Thompson, daha önceleri yerine getirilen görevlerde otomasyonun mümkün olmadığına inanan yöneticilere şu anda mümkün olan teknolojinin sanatını gösterdiklerini söylüyor.
CIO’ların robotik proses otomasyonu ile ilgili aksiyonları alırken fazla sayıda çalışanın diğer işlere kaydırma gibi bir hedefi bulunmuyor. Bu amaçla robotik proses otomasyonu konusunda oldukça kapsamlı çalışmalar yürüten ve Thompson ile aynı panelde konuşma yapan ve 2.3 milyon çalışanı bulunan Walmart şirketinin CIO’su Clay Johnson, farklı alanlarda robotik proses otomasyonunu başarılı bir şekilde uyguluyor.

Çalışanların iş yükünün azaltılması Johson’un proses otomasyonu planının bir parçasını oluşturuyor. Bu sayede Walmart iş gücünün daha verimli ve kritik görevlere odaklanan bir hale getirilmesi amaçlanıyor. Johnson’un IT stratejisi projeleri belirlenen tarihlerde teslim etme felsefesine dayanan geleneksel IT yaklaşımından farklı olarak bir dizi ürün sunma üzerine dayanıyor.

Danışman robotları
IT danışmanlık şirketi Mindtree’nin başkan yardımcısı Satya Ramaswamy, 300’ü aşkın bot ile 17 binden fazla çalışanın desteklendiği robotik proses otomasyonu altyapılarına destek verdiklerini belirtiyor.
Gelecekte IT departmanlarını ve şirketlerde çok daha fazla otomasyon olacağını, yazılımın insanlarla yan yana çalışmasını sağlama gerçeğinin hesaba katılması gerektiğini belirten Ramaswamy robotik proses otomasyonu konusunda şunu ifade ediyor: “Otomasyonu, insanları rutin işlerden ziyade katma değerli işleri yapmaya sevk edecek bir yöntem olarak görmek gerekiyor.”

Mindtree, şu an için robotik proses otomasyonunu kullandığı üç önemli alan bulunuyor: IT altyapı yönetiminin otomasyonu, insan kaynakları ve finans iş akışlarında veri girişi.
Robotik proses otomasyonu için Automation Anywhere tarafından geliştirilen bir yazılım ve organizasyon içerisinde geliştirilen makine algoritması ile çalışan Mindtree, IT yardım taleplerini otomatik olarak sınıflandırabilen bir yazılım geliştirmeyi başarmış.
Mindtree, Microsoft’un Bot Framework yazılımını kullanarak insan kaynakları ile ilgili işlemleri gerçekleştiren bir otomasyon altyapısı oluşturmayı başarmış. Daha önce insan kaynakları çalışanlarının bu tür bilgi ve dokümanları farklı yönetim sistemlerinden kopyala-yapıştır ile edindiğini söyleyen Ramaswamy, Mindtree’nin finans departmanına yönelik uygulamaları da bulunuyor.

Ramaswamy, botların nispeten az konuşulan bir diğer görevi daha yerine getirdiğine dikkat çekerek yazılımla iş akışlarının otomasyonunun mümkün olduğunu belirtiyor. Şirketlerin iş akışlarının otomasyonu sayesinde daha iyi performans ortaya koyabilmesi ve sürecin eksiksiz bir şekilde değerlendirilebilmesi mümkün.

Bir insanın otomasyon ile yapılabilecek işleri yapması halinde süreç dışında analiz yapabilecek bir durumda olmasının mümkün olmayacağının altını çizen Ramaswamy, botlarla birlikte dijital analizlerin daha etkin hale geleceğini ifade ediyor.

Categories: TEKNOLOJİ

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*