Önde gelen şirketlerin CIO’ları ile bir araya gelen Panasonic, kurumsal çözümler tarafındaki vizyonunu IT liderleri ile paylaştı. Panasonic Kurumsal Mobil Çözümler Grubu İtalya, Doğu Avrupa ve Türkiye Bölge Müdürü Ali Oktay Ortakaya, CIO’lara bu alanda geliştirdikleri ürünlerin özelliklerini de anlattı.
Panasonic Kurumsal Mobil Çözümler Grubu İtalya, Doğu Avrupa ve Türkiye Bölge Müdürü Ali Oktay Ortakaya, Panasonic’i anlatırken çok bilinen bir marka olduğunu belirterek sözlerine başladı. Ortakaya, Panasonic’in tüm ürün gruplarında kurumsal çözümler diye adlandırılan dayanıklı notebook ve tabletin yanı sıra, bu ekosistemi zenginleştiren yazılım ve hizmetlerden oluşan ayrı bir ürün grubunun olduğunu ve bunun önemini vurguladı.

Panasonic’in yüzde 100 bir Japon şirketi olduğunu hatırlatan Ali Oktay Ortakaya, şirketin 64 milyar Euro’luk bir ciroya sahip olduğunu kaydetti. Ortakaya, “Panasonic, dünya çapında 274 bin çalışana sahip bir şirket. Ben ve ekibim de bu ekosistemin ‘Bağlı Ağ Çözümleri’ adını verdiğimiz kurumsal ihtiyaçlara cevap veren kısmında yer alıyoruz. Bir anlamda CIO’ların ihtiyaçlarına da hitap eden bir konumdayız. Dijital tarafta profesyonel kamera çözümlerinden projektörlere, medya eğlence sistemlerinden endüstriyel otomasyon sistemlerine kadar geniş bir ürün portföyümüz bulunuyor” dedi.

Panasonic’in dünyada konut projelerinde de yer aldığını anlatan Ortakaya, şirketlerinin pek çok alanda ürün ve hizmete sahip olduğunu vurguladı ve sözlerine şu şekilde devam etti: “Televizyon da üretiyoruz, güneş paneli de… Hatta bu enerjiyi saklayacak bataryayı da üretiyoruz. Aslında dünyanın pek çok alanında yer alıyoruz.”

“Kalite bizim vazgeçilmezimiz!”
Tüm bunların yanında önemli konulardan birinin de kalite olduğunun altını çizen Ortakaya, bu noktada Japonlara olan güvenin de kendilerine bir artı olarak döndüğüne işaret etti. Ortakaya sözlerine şöyle devam etti: “Bulunduğumuz ülkelerdeki ihtiyaçları iyi anlamak, ona göre ürün ve hizmet vermek bizim için çok önemli. Kalitemiz ve hizmetlerimizle birçok ürün grubunda pazar liderliğimizi sürdürüyoruz. Dayanıklı notebook pazarındaki yüzde 67, dayanıklı tablet pazarındaki yüzde 57’lik payımızla önemli bir pazar üstünlüğüne sahip olduğumuzu söyleyebilirim. Sunduğumuz katma değeri doğru anlatabilmemiz ve pek çok müşteri ve sektöre hitap edebilmemiz, bu başarımızın en önemli etkenleri.”

Ali Oktay Ortakaya, bu noktada; kurumsal ürünlerinden bahsederken özellikle dayanıklı notebook ve tablet ürünlerinin altını çizdi. Kötü hava şartlarında, nemli ve tozlu ortamlarda, yeraltında veya yerüstünde ve yer kısıtlamasının üretkenliği etkilediği yerlerde bile rahatlıkla kullanılabilen Toughbook CF-31 modelinin yanı sıra, otomotiv sektöründe satış sonrası hizmetler ve bakım sektörüne ek olarak, genellikle iç mekânlarda onarım ve bakım alanında saha servisi hizmeti sunan çalışanlar için geliştirilen Toughbook CF-54 modelinden bahseden Ortakaya, Toughbook alanında dizüstü bilgisayar ve tabletin tüm avantajlarını bir arada sunan Toughbook CF-MX4’ün de özelliklerini aktardı.

“Büyüme hedefimize el terminalini de aldık”
Toughpad tarafına da değinen Ortakaya, Toughpad FZ-M1 tablet, Toughpad FZ-M1 Intel RealSense tablet çözümü, araç içi montaj yapılabilen Otomotiv Mobil Test Çözümü’nün (AMTS) yanı sıra tam dayanıklı Toughpad FZ-G1 tableti de tanıttı. Bunların yanında sözlerine el terminallerini de dâhil eden Ali Oktay Ortakaya, “Bu cihazlar aslında Japonya’da 30 yıldır ürettiğimiz bir ürün. Türkiye’de yasal düzenlemeler ve fiyatlandırmadan dolayı pazara sunamıyorduk. Ancak resmi olarak 2019 itibariyle el terminallerini de aktif olarak müşterilerimize sunmaya başlayacağız. Pazarın iki büyük oyuncusunun yanına üçüncü büyük oyuncu olarak yer almaya hazırlanıyoruz. Büyüme hedeflerimiz de bu yönde olacak” dedi.