CRM’in veri tabanı pazarlaması aracı olarak algılanma devri geçti!

CRM’in veri tabanı pazarlaması aracı olarak algılanma devri geçti!

Artık her bireyi tanıyabilme imkânına sahip olunan günümüzde, kişiye özel iletişim çeşitliliğini de sunabilmenin gerekliliğine değinen İnnova Bilişim Çözümleri A.Ş. BI & EPM & CRM Grup Yöneticisi Murat Dinç: “CRM’in veri tabanı pazarlaması aracı olarak algılanma devri geçti. Daha dinamik, anlık, esnek, veri ile beslenen ve öğrenen sistemler olarak evrildiğini düşünüyoruz” diyor.
Pazarlamaya kadar uzanan dijitalleşme ile birlikte, şirketlerin farklı stratejiler izleyerek yepyeni imkânlara kavuşması kaçınılmaz oluyor. “Dijital dünyanın sağladığı imkânları kullanma konusunda hızlı şekilde yol alıyoruz” diyen İnnova Bilişim Çözümleri A.Ş. BI & EPM & CRM Grup Yöneticisi Murat Dinç de aynı görüşte… Zira Dinç’e göre, hayatımızın her alanında çevrimiçi yaşamaya başladık ve işletmeler, tüketicinin taleplerini anlayarak, onlarla en etkili şekilde iletişimde olmalı. Çünkü rekabetçi dünyada müşterinin yanında olamazsanız, boşluğu rekabet dolduracaktır.
Dijital pazarlamanın seyrini ve bu alanda geliştirdikleri çözümleri Murat Dinç’ten dinledik…

Günümüzde, dijitalleşmenin hızlı seyrine tanık oluyoruz… Dijitalleşme stratejiniz doğrultusunda çalışmalarınız neler?

Dijital dünyada pazarlamanın temelleri değişmiyor, pazarlama, dijital pazarlama ile yeni imkânlara ve iletişim kanallarına kavuşuyor. Türk Telekom iştiraki İnnova olarak biz de CRM çözümlerimiz ile müşterilerimizin kendi müşterilerine daha etkin şekilde ulaşabilmesini sağlıyoruz. Anında müşteri etkileşimine olanak veren dinamik CRM çözümleri üretiyoruz. Yüzde 100 kendi kaynaklarımız ile ürettiğimiz Nesnelerin İnterneti platformumuz SkywaveIoT ile etkileşim kurulan dış dünya verilerinin de kendi sayısal ayak izimizde bulunmasını sağlıyoruz. SkywaveIoT platformu ile başta perakende, telekomünikasyon, bankacılık ve sanayi sektörlerine akıllı mağaza, akıllı fabrika, akıllı şehir gibi çözümlerimizi sunuyoruz. Alışverişin, üretimin ve yaşamın dijitalleşmesinin önünü açıyoruz. Cihaz ve sensor türünden bağımsız olarak, bir işletmenin üretim süreçlerindeki tüm makine, ekipman ve işlemleri SkywaveIoT platformumuza bağlamak mümkün.

digital_marketingDijital dünyada ödemeler artık fiziksel para ile yapılmıyor. Bu yeni dönemde sunduğumuz kredi kartı saklama hizmetimiz ile daha kesintisiz satın alma deneyimi sunabiliyoruz. Gerçekleştirdiğimiz bu çalışmaların sonucunda satış sonrası faturalama süreçlerinde kâğıdı tamamen ortadan kaldırdık.E-arşiv, e-fatura, e-defter hizmetlerimiz ile tamamen dijital işletmelere destek veriyoruz. Doküman yönetim sistemlerimiz ile sözleşme gibi kâğıt ortamındaki tüm dokümanları güvenli olarak sayısal ortama taşıyoruz. Ayrıca Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından, e-fatura, e-arşiv ve e-defter uygulamaları için özel entegratör olarak yetkilendirilmiş konumda. İnnova’nın örneğin bulut tabanlı PayFlex e-Arşiv çözümü, herhangi bir yazılım ya da donanım satın alınması gerekmeksizin firmaların tüm elektronik faturalama ve arşivleme süreçlerinin İnnova tarafından gerçekleştirilebilmesini sağlıyor. Dijital dönüşümü desteklemek için tüm altyapıların yönetimini yapabiliyor, böylece işletmelerin doğrudan kendi işlerine odaklanmalarına ve kaynaklarını daha verimli kullanmalarına imkân sağlıyoruz.

Türkiye özelinde ele aldığımızda, dijital pazarlama için gerekli koşulları yaratma adına hangi noktadayız?
TÜİK verilerine göre, dijital dünyanın sağladığı imkânları kullanma konusunda hızlı şekilde yol alıyoruz. Ülkemizdeki pazar, nüfus ile orantılı olarak kullanım oranlarının artması ile genişliyor. Sosyal medyayı çok yoğun kullanıyoruz, bu noktada dünya trendlerini takip ediyoruz. Yani talep ve pazar potansiyeli açısından oldukça iyi bir noktadayız. Özellikle mobil internet kullanımı ve akıllı cep telefonu kullanımının yaygın olduğu ülkemizde, telekomünikasyon firmaları ve internet servis sağlayıcılar da rekabet ortamında cazip hizmetler sunarak pazarın gelişmesine önemli katkılar sağlıyor. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, imkânların doğru olarak kullanılabilmesi için gereken çatıyı oluşturdu. Ancak bu yoğun kullanımı ve oldukça fazla dijital ayak izini, sağlıklı ve güvenli bir biçimde işleyerek pazarın ve tüketicilerin faydasına çevirebilmek için daha fazlası gerekiyor. Sayısal ortamlar üzerinden tüketici ile doğru şekilde iletişim kurabilmek sadece IT yapılanması, veri analitiği olarak değerlendirilmemeli. Artık her bireyi tanıyabilme imkânına doğru ilerlediğimiz bu dönemde, kişiye özel iletişim çeşitliliğini de sunabilmek gerekecek. Şirketlerin verilerden yararlanarak doğru pazarlama stratejileri oluşturmak konusunda daha fazla gelişmeye ihtiyaçları duydukları günümüzde biz de Türk Telekom’dan aldığımız güçle birlikte Anlık Doğrudan Kampanya, Kişi Tekilleştirme, Veri Analizi ve Tahminleme, CRM gibi hizmetler sunuyor, büyüme yolunda müşterilerimize destek oluyoruz.

E-CRM. Information Technology Concept. Blue Arrow with "E-CRM" slogan on a grey background. 3D Render.

Dijital süreçlere entegre edilmiş bir CRM sisteminin faydaları neler olacaktır?
Hayatımızın her anında çevrim içi yaşamaya başladık. Tüketiciler olarak kendimize ait birçok izi dijital ortamda bırakıyoruz ve bunu gönüllü olarak, karşılığında daha iyi hizmet, daha iyi ürünler, daha uygun fiyatlar, rahatlık için yapıyoruz. İşletmeler, tüketicinin bu taleplerini anlayarak, onlarla en etkili şekilde iletişimde olmalı. Rekabetçi dünyada eğer siz o anda müşterinin yanında olamazsanız, boşluğu rekabet dolduracaktır. Bu nedenle müşterilerimizin bizimle paylaşmak istediklerini entegre ve tek merkezden, verimli bir şekilde yönetebilmemiz çok önemli. Bu ihtiyaç B2B ya da B2C çalışmamızdan bağımsız olarak, etkin satış için gerekli. Bize bırakılan her veri alınmalı, işlenmeli, anlamlandırılmalı ve doğru zamanda doğru aksiyona çevrilebilmeli. Doğru zamanda aksiyon alınabilmesi için de tüm iş süreçleri optimize ve entegre edilmeli.

CRM’in veri tabanı pazarlaması aracı olarak algılanma devrinin geçtiğini, daha dinamik, anlık, esnek, veri ile beslenen, öğrenen sistemler olarak evrildiğini düşünüyoruz. Müşteriye temas eden tüm süreçlere dokunan, tüm verilere ulaşan, tek merkez olarak CRM, şirket içi süreçlerin de daha yalın olabilmesine katkıda bulunuyor. İşletmeler için müşterilerin neye ihtiyaç duyduğu, pazarın hangi yönde değiştiği, yeni ürünün nasıl olması gerektiği daima en temel öncelik oldu. Çeşitli pazarlama faaliyetleri ile doğru içgörürün yakalanması ve bu sayede ürün ve hizmetlere yön verilmesi hedeflenir. Veriden beslenen CRM bu noktada yeni imkânlar sunar. CRM ile etkin veri yönetiminin sağladığı doğru içgörü, ürün ve hizmetlerin başarı şansını artırır. Örneğin; çağrı merkezine bırakılan izler, müşteri değerlendirmeleri, sosyal medya üzerindeki gönderiler, işletmelere hizmet ve ürünleri hakkında oldukça fazla bilgi verir.

Categories: CIO RÖPORTAJLARI

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*