IT’de teknik ekiplerin artık daha fazla stratejik düşünmeleri gereken bir dönem başladı. Sıkıcı işleri bırakmaları ve kurumları için yenilikçiliği daha fazla teşvik etmeleri gerekiyor. Daha hızlı hareket etmeli, verileri daha akıllıca kullanmalı ve sıradan işleri otomatize etmeli…
IT yöneticileri 2019’da özellikle yapay zeka konusunda daha fazla pratik yapacaklar. Siber güvenlik konusunda ciddi olacak çalışmalara imza atarken, personellerini bu doğrultuda çeşitlendirecek ve dahası popüler konulardan biri olan bulut mimarisini daha fazla benimseyecekler. Bulut IT yöneticilerine aynı zamanda kurumdaki diğer departmanlarla nasıl işbirliği yapabilecekleri konusunda önemli kapılar aralayacak.

İşte IT yöneticilerinin ve personelin 2019’da benimsemesi gereken 15 önemli karar:

Parlak şeylere daha az dikkat edin
“Neredeyse tüm CIO’lar ve CTO’lar bir defada ‘parlak top sendromu’ için mücadele ederler” diyor Müşteri Deneyimi Danışmanlığı Kurucusu ve CTO Ingrid Lindberg. “Bir konferansa gidiyorlar, bir konuşmacının XYZ’yi nasıl kurduğunu dinliyorlar. Çok uzun yıllar süren yol haritalarını tamamen unutuyorlar ve bu çok parlak topu kovalamaya çalışıyorlar.”
Evet, Lindberg, CIO’ların rekabeti nasıl geliştirdiğine dikkat etmeleri gerektiğini, ancak uzun vadeli stratejik planları pahasına da bunu yapmalarının doğru olmadığını vurguluyor.

Sıkıcı olan işi kaybet!
“Birçok IT kuruluşu, ışıkları açık tutmak için hala çok fazla zaman harcıyor. Bu özellikle, personel zamanının yaklaşık yüzde 80’inin bakım ve destek için harcandığı küçük ve orta ölçekli işletmelerde geçerlidir” diyor Techaisle CEO’su ve Analisti Anurag Agrawal. “CIO’lar, destek alabildikleri kadar dış kaynak sağlamayı düşünmeli, bu nedenle kuruluşlarında inovasyon için önder olabilirler ve riski azaltmaya odaklanabilirler.”
Agrawal, 2019 yılında teknoloji liderlerinin kaynaklarını, iş otomasyonunu artırmaya, müşteriler ve tedarikçilerle ilişkileri geliştirmeye ve kuruluşun genel başarısına katkıda bulunmaya ayırması gerektiğini söylüyor.

Stratejik düşünme becerilerinizi geliştirin
“Şirketinizin zaten bilinen sorunlarını çözmek yeterli değildir. Gerçek bir lider olmak için henüz kimsenin kabul etmediği sorunları tanımlamanız gerekir” diyor Alvaka Networks CEO’su Oli Thordarson.
Thordarson, “Patronlarınızı gece uyanık tutan şeyleri bilin ve şirketinizin nasıl para kazandığını iyice anlayın” diyor ve ekliyor: “O zaman IT’nin şirkete nasıl değer sağladığını anlamak için biraz daha derinlere inin.”

Geliştirme ekibinizi bir düzene sokun
Geliştirme ekipleri artık büyük projeleri tamamlamak için aylar ya da yıllar alacak kadar lükse sahip değil. Greenphire CTO’su David Wallace, IT’nin birtakım klinik denemeler yapmak içim acımasız bir gelişim kültürünü benimsemeye ihtiyaç duyduklarını belirtiyor.
Wallace, “Kuruluşların, müşterilerine 9 ay veya daha uzun süre boyunca müşterilerine değer katmayan projeler üstlenmeyi bırakması gerekiyor” diyor. “İlk baştan sona ilk çerçevelerini üç veya dört ay içerisinde oluşturmaları gerekiyor. Bu, müşterilerin geliştirme aşamasında sürekli geri bildirimde bulunmalarına olanak vererek, ihtiyaçlarını daha iyi karşılayacak bir çözüm üretmelerini sağlıyor.”
Wallace, Greenphire’ın bu geliştirmeleri bir hafta veya daha kısa sürede tamamlamak amacıyla artan özellikler geliştirmeye ve manuel süreçleri azaltmaya veya ortadan kaldırmaya adanmış bir ekibe sahip olduğunu söylüyor.

Farklı yeteneklere sahip adayları işe alın
BT departmanlarının yetenek farklarını daha çeşitli çalışanlarla birleştirmesi gerekiyor – ancak sadece ırk ve cinsiyet açısından değil, diyor RSA Konferansı Başkan Yardımcısı Sandra Toms.
“IT işe alım gruplarının çoğu; yaşam deneyimleri, din, geçmişler, cinsel yönelim ve eğitimdeki çeşitliliğe bakmakta başarısız” diyor. “Çeşitliliği” daha bütünsel bir şekilde görmek, daha geniş bir aday alanı açar ve daha yüksek verimlilik düzeyi sağlar.”

Mevcut verilerinizi işe koyun
Muhtemelen zaten çok büyük miktarda müşteri verisini topladınız; ancak çoğu, en çok ihtiyaç duyan insanlar için henüz yapılandırılmamış, siliniyor ve kullanılamıyor.
“2019’da daha fazla veri toplamak yerine, sahip olduğunuz verilerden iç görülere odaklanmaya çalışın” diye konuşuyor ActionIQ CEO’su Tasso Argyros.”Bu yıl, BT ekipleri pazarlama, ürün ve diğer departmanların strateji ve diğer iş kararlarını bildirmek için ellerinde bulundukları verilerden etkin bir şekilde yararlanabilmelerini sağlamak adına ekipler arasında işbirliği yapmaya kararlı olmalılar.”

Çok bulutlu mimariyi benimseyin
“Büyük işletmeler için bir bulut nadiren yeterli olabilir. Birden fazla sağlayıcı kullanmak, kuruluşların her uygulama için en iyi türü seçmelerine izin verir, kritik uygulamalar için daha fazla esneklik sağlar” diyor, DivvyCloud’un CEO’su Brian Johnson. “Şirketler farklı uygulamalar için bulut kullanıyor.”
Bulut yayılımını kontrol altında tutmak için Johnson, saldırı alanınızı artıracak veya bütçenizi boşaltabilecek artık kaynakları bulmayı ve kaldırmayı kolaylaştırmak için tüm sağlayıcılarla birlikte çalışan çoklu bulut stratejisini öneriyor.

Konuş ya da kaybet!
IT yöneticileri artık veri merkezinde saklanamıyor. Kişilerarası bir ağ kurmak, 2019 için en önemli öncelik olmalı.
Teknoloji liderlerinin sahip olduğu en iyi varlıklardan biri, ekipler, ortaklar ve hatta rakipler arasında dinamik bir bağlantı ağı kurma yetenekleri. Bu noktada kişiler arası bağlantı kurmak için en iyi zaman, aklınızda başka bir gündemin olmadığı zaman denilebilir. Dinlenme odasında kahve kapmayı önerin ve daha ayrıntılı yanıtlar gerektiren ‘nasıl’ ve ‘neden’ gibi sorular sorduğunuzdan emin olun. Zira 20 veya 30 dakikalık çaba size, ne yaptıklarını ve yaptıklarının iş süreçlerinize nasıl fayda sağlayacağını daha net bir şekilde gösterebilir.”

Yeni mahremiyet düzenlemeleri için hazırlanın
GDPR uyumluluğunun eğlenceli olduğunu düşünüyorsanız, bekleyin. Facebook’un devam eden faceplant’ları ile birleştiğinde görünüşte bitmeyen veri ihlali dizisi, önümüzdeki aylar boyunca yeni gizlilik düzenlemelerine yol açacak gibi görünüyor.
Güzel haberler? Son noktadaki güvenlik firması Absolute’deki güvenlik stratejisi Direktörü Josh Mayfield, muhtemelen onlarca potansiyel olarak çelişen devlet düzenlemesi yerine, yalnızca tek bir federal kanuna sahip olacağınızı söylüyor. “ABD büyük olasılıkla değiştirilmiş bir HIPAA’ya benzeyen bir veri gizliliği kuralının yanı sıra herkes için bir kontrol çerçevesi kabul edecektir” diyor.

Çalışma arkadaşınız bir ‘bot’ olsun!
Müşteri deneyimi ve iletişim merkezi çözümleri sağlayıcısı Genesys’te İş Otomasyonu Global Yöneticisi Graeme Provan, sıradan işler için robotik işlem otomasyonunu kullanmak veya tekrarlayan görevleri buluta geçirmek gibi daha stratejik projeler için zaman kazanacağını söylüyor.
“AI destekli bot’lar, tekrarlayan işlemleri görebilir, çalışanların iş akışını öğrenebilir, hangi işlemlerin en uzun sürdüğünü belirler ve bu işlemlerin otomatikleştirilmesinde önemli iş avantajlarının nerede olduğunu bulabilir” diye konuşuyor Provan.
“Sadece doğru şeyler için bot kullandığınızdan emin olun” diye uyarıyor ve ekliyor: Bazı verimsiz işletme süreçlerinin otomatikleştirilmeden önce yeniden yapılandırılması gerekebilir.

IoT verilerinin tsunamisi için çaba!
2021 itibariyle, Cisco IoT cihazlarının yılda yaklaşık 850 zettabayt veri üreteceğini veya dünyanın veri merkezlerinin ürettiği bilgilerin 40 katından daha fazlasını üreteceğini tahmin ediyor. “IT ekiplerinin şimdi IoT ve edge bilişim stratejilerini planlamaya başlaması gerekiyor; böylece onlara rekabet avantajı sağlayacak verileri yakalayabiliyorlar” diyor Nutanix’in CIO’su.
Pfeiffer, “IoT edge cihazları, işletme verimliliğinde, mikro hizmet hedeflemede, optimize edilmiş dağıtım yöntemlerinde ve satış noktasında rekabet avantajında büyük potansiyel gelişmelerin anahtarı olacak” diye konuşuyor.

İnovasyonu artırmanın yollarını arayın
Sıklıkla, IT yeni ya da zorlayıcı fikirlerin ortaya çıktığı yerdir. 2019’da durması gerekiyor, diyor Laserfiche’de CIO ve Kurumsal Stratejiden Sorumlu Başkan Yardımcısı Thomas Phelps.“IT değişimin şampiyonu olmalı. ‘Hayır’ olarak bilinmek yerine, teknoloji liderleri ‘evet’e ulaşmanın, geliri artırmanın, maliyetleri düşürmenin ve inovasyonu artırmanın yollarını aramanın önemli bir parçası olmalı” diye ekliyor.

Son kullanıcı güvenliği konusunda ciddi olun
Güvenlik artık STK’larda veya CISO’nun masasında durmuyor. Kullanıcılar, kurumsal güvenlik zincirindeki en zayıf halka olmaya devam ediyor ve bunların çoğunun IT departmanında olduğu biliniyor. Ortalama olarak, şirketlerin yüzde 57’si sıradan kullanıcılara hâlâ yönetici hakları veriyor.
Proofpoint’in 2018 Kullanıcı Risk Raporunda, ankete katılan kullanıcıların yüzde 33’ü ‘kimlik avı’ terimini tanımlayamıyordu ve yüzde 64’ü fidye yazılımın ne olduğunu bilmiyordu.
Bir BT varlık düzenleme şirketi olan exIT Teknolojilerinin Kurucusu ve Başkanı Jeff Bittner, “Dünyanın en iyi güvenlik araçları her saldırıyı ortadan kaldırmayacak” dedi. “İşletmelerin, kullanıcıları da dahil ederek, temel siber güvenlik kurallarını aşılamak için kötü niyetli kodları kontrol altına almaya başlaması gerekiyor.”

Yapay zeka konusunda gerçekçi olun
“Şimdiye kadar, AI çoğu işletme için bir gerçeklikten ziyade bir kelime oldu” diyor CGS CIO’su John Samuel. Önümüzdeki yıl kurumların makine öğrenimini gerçek işletme süreçlerine uygulamalarının daha da olgunlaşacağını ekliyor.
“2019’da IT departmanları AI uygulamaları ve kurumları için yakın vadeli değer sunan projeler benimsemeye odaklanmalı” diye konuşuyor Samuel. “Bir plan ortaya koymalılar ve şirket genelinde benimsenebilecek yeni AI teknolojilerini yönlendirebilecek grupları ve araçları tanımlamalılar.”

Önünüzdeki zorlu zamanlara hazırlanın!
Bir durgunluk kaçınılmaz olacaktır evet; sadece ne zaman, bu bir soru olacak. BlackRock, 2021 yılına kadar yüzde 54 oranında ekonomik bir daralma olasılığı olduğunu tahmin ediyor. 2019’daki süreçlerinizi düzene sokmak, kriz olasılığında daha sonra işe yarayacak gibi duruyor.
“IT departmanlarının esneklik ve yazılım teslim süreçlerine hız vermelerini sağlamaları gerektiğinden emin olmaları lazım; bu şekilde şirketleri kriz baş gösterdiğinde zaman kazanabilirler” diyor. “